Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta in prezent transportatorii care trec pe la vama Bors este coada care se formeaza aici si unde camioanele asteapta chiar si peste opt ore. Ceea ce face ca transporturile dintre Oradea si Debrecen sa dureze si peste 12 ore, masina pierde urmatoarea cursa, iar soferii sunt tot mai stresati. „Nu putem fi eficienti, iar soferii sunt foarte stresati pentru ca mai mult stau la coada decat sa circule. In plus, la coada nu au nici conditiile minime de igiena, li se termina programul de lucru si trebuie sa traga pe dreapta sa astepte si mai mult?, a spus Catalin Mitea, directorul Dasim SRL. In plus, pe perioada starii de urgenta soferii au refuzat sa mai plece o saptamana in cursa pentru ca exista riscul ca la intoarcere sa intre in carantina.
Dasim are o flota de transport specializata pentru materiale de constructii. In aprilie comenzile au fost mult sub asteptarile companie, iar tendinta a continuat si in mai. Cursele nu se leaga, dislocarile sunt si de peste 150 km, preturile sunt mai mici, iar timpii de asteptare pentru comenzi, mult mai mari.
Catalin Mitea a spus ca nu numai expeditorii profita de lipsa marfurilor pentru a da preturi mici, ci si producatorii care incearca sa renegocieze contractele si dau preturile foarte jos. Unii au solicitat reduceri de pret de 12-15% pentru o perioada de cateva luni. Sunt zone unde preturile au ajuns sub 3 lei/km, chiar la 2,7 sau 2,5 lei. Iar termenele de plata au crescut de la 30 la 45-60 de zile. „Noi incercam sa nu reducem salariile angajatilor, in conditiile actuale, desi clientii scad pretul transportului invocand faptul ca pretul motorinei a scazut in decurs de 2 luni, desi combustibilui reprezinta doar o parte din costul de operare al mijloacelor de transport. Dar daca pretul combustibilului creste, trec chiar si opt luni pana acest lucru se reflecta in facturile noastre. In plus, avem costuri suplimentare cu materialele de protectie de tipul mastilor, manusilor si dezinfectantilor oferite angajatilor.?
Catalin Mitea a spus ca nu a observat o crestere a numarului de tepari pe bursa. „Am fost foarte atenti cand ne-am ales cursele pe bursa. Cunoastem piata si stim cand unii dintre cei care vand curse au activat la companii care au dat tepe inainte. Nu inteleg de ce aceste persoane inca mai pot avea accces la bursa. Functioneaza 1-2 ani, cumparand o companie cu istoric de activitate si terminand prin a nu achita facturile transportatorilor.?
Directorul Dasim a spus ca una din masurile care ar ajuta firmele sa isi revina ar fi reducerea contributiilor datorate statului. „Cel putin pentru salariile angajatilor sa putem pastra acelasi nivel fara sa fim nevoiti sa facem restructurari de personal, niciun angajat nefiind trimis in somaj tehnic in aceasta perioada. Ar trebui sa fim scutiti de o parte din taxele datorate la stat pentru a ne putea reveni. Taxele si impozitele salariale percepute in Romania incep de la 40,8% la salariul minim, pe cand media U.E este undeva la 21%.?