Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit studiului realizat de Boston Consulting Group (BCG) la cererea companiei Transport & Environment (T&E), producătorii europeni de camioane riscă să piardă până la 11% din piața UE în favoarea competitorilor internaționali de camioane electrice până în 2035.

T&E susține că acest lucru ar însemna o scădere semnificativă în cota de piață deținută de producătorii europeni, așa cum Scania sau IVECO, în beneficiul altor companii, precum Tesla și BYD.

De asemenea, conform studiului BCG, cererea de camioane cu emisii zero în UE va crește semnificativ până în 2030, ajungând la 55% din vânzări, pe măsură ce prețurile acestor vehicule vor scădea.

T&E sugerează că legislatorii UE ar trebui să stabilească obiective mai ambițioase de reducere a emisiilor de CO₂ pentru a intensifica producția de camioane cu emisii zero și pentru a-i pregăti mai bine pentru competiția internațională. Aceasta ar ajuta la evitarea repetării situației de pe piața auto, unde companiile europene care au întârziat să se electrifice se confruntă acum cu o concurență puternică din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice.

Totodată, studiul arată că obiectivele mai stricte de reducere a emisiilor de CO₂ ar duce la crearea de noi locuri de muncă în sectorul camioanelor electrice. O tranziție mai rapidă către aceste vehicule ar genera beneficii semnificative și pentru economia europeană în ansamblu.