Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Chiar daca rata este in scadere, numarul de vehicule grele care au traversat axa transalpina a crescut in 2019, comparativ cu 2018, cu 47.000 de camioane. Ziarul austriac Tiroler Tageszeitung, citand datele oferite de operatorul si administratorul autostrazilor din Austria (Asfinag), precizeaza ca 2.469.000 de vehicule grele au trecut in 2019 pe autostrada austriaca, cu 47.000 mai mult decat in anul precedent. Cresterea procentuala este de 1,94%, valoare mai mica decat in 2018, cand cresterea a fost de peste 7%. Luna cu crestere procentuala cea mai mare a fost mai (+ 7,8%), dupa care in iunie s-a inregistrat o contractare cu 4,29%.

Nu se stie insa, dupa cum arata publicatia italiana Trasporto Europa, daca scaderea ritmului de crestere a vehiculelor industriale se datoreaza restrictiilor impuse anul trecut in Tirolul austriac sau unor factori externi, cum ar fi o compresie generala a volumelor transportate prin arcul alpin.

Ministrul Infrastructurii si Transportului din Italia, Paola De Micheli, s-a intalnit cu reprezentantii asociatiei Anita care au solicitat o interventie urgenta pentru a inlatura barajul de export al mai multor produse „Made in Italy“ pe pietele din Europa de Nord . De Micheli a acceptat apelul, cu un angajament de a rezolva definitiv problema.

Incepand cu 1 ianuarie 2020, Tirolul doreste sa introduca o inasprire puternica a interdictiei sectoriale pentru trecerea vehiculelor pe directia nordica. Potrivit Anita, aceasta prevedere risca sa paralizeze schimbul cu tarile situate acolo, in special cu Germania, provocand pagube grave economiei italiene. Dupa cum explica Thomas Baumgartner, presedintele Anita, „noua masura prevede ca numai camioanele inmatriculate dupa 31 august 2018 sa poata transporta o serie de produse tricolore prin Brenner, precum placile de gresie produse in Italia”.
Insa, potrivit Uomini e Trasporti, 70% din exporturile italiene trec prin Alpi si majoritatea prin Brenner: „Italia nu isi poate permite sa continue sa sufere in urma masurilor protectioniste din Tirol care impiedica liberul schimb comercial pe aceasta axa vitala (interdictii de tranzit pe timp de noapte, taxe mari de autostrada, interdictii de conducere sambata, sisteme de limitare a vehiculelor si inasprirea interdictiei sectoriale)". Potrivit Anita, aceste masuri care urmaresc transferul de marfuri pe calea ferata sunt ineficiente, orientarea trebuind sa se faca mai degraba catre inovatiile tehnologice.