Departamentul Britanic pentru Transporturi a anuntat ca a ajuns la un acord cu trei operatori de feribot pentru suplimentarea capacitatii de transport incepand cu 29 martie, in cazul unui „No-Deal“ Brexit. Obiectivul este de a abate aproximativ 4.000 de camioane pe saptamana care ajung in vama, circa 10% din capacitatea actuala de servicii oferite de Dover. Scopul este de a reduce congestiile din portul Dover, cat si in zona locala ca urmare a implementarii protocolului de control in frontiera.
Operatorul Brittany Ferries va primi 46,6 milioane de lire sterline si va adauga 19 linii tur-retur saptamanale serviciilor actuale Roscoff / Plymouth, Cherbourg / Poole si Le Havre / Portsmouth, ceea ce va genera o crestere de 50% a capacitatii. DFDS va primi 47,3 milioane de lire sterline. Compania nu a anuntat inca modul in care va utiliza capacitatea de transport finantata, dar ia in calcul conexiuni cu Felixstowe si Immingham.
Seaborne Freight va primi 13,8 milioane de lire sterline, doar daca va reusi sa lanseze linia Ramsgate / Oostende pana pe 29 martie. Operatorul a demarat deja lucrarile pentru dragarea portuara in Ramsgate in vederea lansarii a doua linii de feribot pe o ruta de 100 km.
In timp ce Departamentul de Transport afirma ca tarifele pentru serviciile noi vor fi standard, este clar ca utilizarea serviciilor de feribot care opereaza la o frecventa mai redusa, si cu timp de tranzit mai lung si, eventual, o crestere considerabila a timpului de condus, nu vor fi atractive pentru transportatori.
In cazul unei intelegeri asupra Brexit-ului, unele dintre fondurile alocate vor fi rambursate de operatori. Mai mult, crearea mai multor linii de feribot nu reprezinta solutia salvatoare pentru transportul rutier de marfuri, potrivit Asociatiei Transportatorilor Britanici pentru ca nu vor rezolva cozile din fontiera. Seaborne Freight are la dispozitie trei luni pentru a-si procura navele, a recruta si a instrui personalul si de a pune la punct toata infrastructura pentru lansarea serviciului Romsgate / Ostead, inainte ca Marea Britanie sa paraseasca UE.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit