Landul german Saxonia dorește să se concentreze pe producția de semiconductori. Războiul din Ucraina a demonstrat în mod drastic că este nevoie de mai multă suveranitate europeană, a declarat în avans ministrul economiei Martin Dulig (SPD).
„Acest lucru este clar și când vine vorba de microelectronică. Fără semiconductori nu va exista tranziție energetică, nu va exista suveranitate energetică și nu va exista tranziție în materie de mobilitate”. Dacă ne uităm la capacitățile necesare, Europa trebuie să consolideze industria semiconductorilor în noi ordine de mărime, a spus el. „Saxonia dorește să devină cea mai mare locație de microcipuri din Europa – Silicon Saxonia. Acesta este motivul pentru care multe discuții au loc aici, la Bruxelles”, a spus Dulig. Anterior, ministrul-președinte Michael Kretschmer (CDU) solicitase deja o punere în aplicare rapidă a planurilor europene privind semiconductorii. Prin așa-numita Chips Act, UE dorește să împiedice ca Europa să fie lăsată în urmă de Asia și America în ceea ce privește producția de microcipuri.
Dulig a subliniat faptul că se bucură pentru Saxonia-Anhalt, unde a fost înființată o colonie Intel. Este vorba de extinderea avantajului locativ al Estului – Saxonia va profita și ea de acest lucru. Cu toate acestea, procesul arată, de asemenea, unde se află provocările viitorului: „Vorbim despre o ofertă suficientă de forță de muncă și de lucrători calificați și, în al doilea rând, despre terenurile necesare. O mică zonă industrială nu este suficientă aici”, a spus Dulig.
Ministrul Dezvoltării Regionale, Thomas Schmidt (CDU), a elaborat împreună cu acesta un concept pentru achiziționarea strategică de terenuri de către statul liber în numele guvernului.
Comisia Europeană a dat undă verde alocării a 120 de milioane de euro stabilite de guvernul spaniol pentru a încuraja transportul feroviar de marfă, considerând-o necesară, proporțională și ecologică.
Această sumă este destinată contribuțiilor directe către companiile de transport pentru a compensa costul mai mare al trenului în comparație cu cel al camionului și va rămâne în vigoare până la 30 iunie 2026. Această compensație va depinde de volumul de mărfuri transferate pe calea ferată și de performanța de mediu a companiilor feroviare.
În același timp, continuă mișcarea de protest care constă în oprirea transporturilor rutiere, convocată de asociația autonomă Platforma Nacional por la Defensa del Transporte por Carretera, aflată acum în a treia săptămână de desfășurare, în ciuda acordului istoric semnat de asociațiile patronale, care prevede alocarea unui miliard de euro pentru a face față crizei motorinei.
Platforma solicită o întâlnire cu Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la un acord propriu. Protestatarii rămân pe poziții, inclusiv în porturi (cum ar fi Bilbao, Malaga și Valencia), dar există semne că oprirea se atenuează și că tot mai multe camioane circulă pe drumurile spaniole.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit