Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Convoiul libertății din Ottawa a servit ca sursă de inspirație celor care în Franța se opun pașaportului vaccinal cerut de guvern pentru a intra în anumite locuri. Astfel că, luând exemplul canadienilor, au apărut pe Facebook și numeroase grupuri de francezi care au reluat multe dintre revendicările Vestelor Galbene, având ca principal obiectiv declarat acela de a bloca Parisul și Bruxellesul.

Persoanele din grupurile de pe Facebook, printre care nu se numără mulți șoferi profesioniști, așa cum reiese dintr-un sondaj realizat de publicația Les Routiers pe pagina sa de Facebook, organizează convoaie pentru a-și „recupera libertatea și drepturile fundamentale“ și a avea „acces necondiționat la îngrijire, educație și cultură“.

Convoaiele s-au pus în mișcare pe 9 februarie, în orașele cele mai îndepărtate de Paris, și urmează să ajungă în capitală pe 11 februarie seara. Apoi participanții sunt invitați să se îndrepte spre Bruxelles, unde organizatorii speră să există o mare întâlnire, cu oameni din întreaga Europă, pe 14 februarie.

Pe paginile dedicate acestor convoaie, participanții dau informații despre itinerarii pentru a se putea reuni pe traseu. Comunicarea se face prin mesaje criptate pe Telegram, iar acțiunea pare pașnică și își propune să se desfășoare pe arterele secundare de circulație, cu viteză de 50-80 km/h. Deocamdată nu există date despre amploarea mobilizării.

Les Routiers, publicație de unde provin și imaginile alăturate, de pe paginile grupurilor organizatoare, amintește că astfel de mișcări au loc și în Noua Zeelandă, unde sute de camioane și autoturisme s-au întâlnit pe 7 februarie în jurul Parlamentului pentru a protesta împotriva obligativității vaccinării pentru persoane care lucrează în sănătate, poliție, educație sau apărare.

Potrivit presei germane, discutiile din cadrul Comisiei Europene cu privire la revizuirea Directivei legate de implementarea eurovinietei care excepta de la plata taxelor de autostradă în Germania vehiculele grele cu GNL sau GNC, camioanele cu emisii zero ar putea beneficia într-adevăr de scutirea taxelor pentru un număr limitat de ani, însă cele cu gaz nu pot fi considerate fără emisii. “Dacă ne referim la o astfel de scutire, camioanele cu gaz ar trebui, prin urmare, tratate pe baza emisiilor lor reale”, a declarat un purtător de cuvânt al autorității de la Bruxelles. Dacă emisiile ar fi mai mici decât cele ale unui camion mediu, ar putea fi eligibile pentru reduceri substanțiale, de cel mult jumătate din taxe.

În mai anul trecut, Guvernul german a decis scutirea de la plata taxelor de autostradă pentru autovehiculele GNC și GNL, fapt care a atras proteste din partea asociațiilor feroviare și opoziției, care au văzut scutirea ca pe o amenințare asupra traficului pe calea ferată. De asemenea, și producătorii germani MAN și Daimler, care nu produc camioane pe gaz natural, alegând să dezvolte vehiculele electrice si pe hidrogen, criticaseră decizia.

Majoritatea companiilor de transport, contactate într-un sondaj din august, au justificat că optaseră pentru un vehicul pe gaz natural pentru scutirea de la plata taxelor de autostradă, dar și pentru prima de cumpărare de aproximativ 10.000 de euro.

Comisia UE a solicitat deja Ministerului Federal al Transporturilor „să ia măsurile necesare pentru a pune capăt abaterii”. În conformitate cu dispozițiile aplicabile ale Directivei Eurovignette, excepțiile precum cele din Germania nu sunt permise pentru transportul de marfă.