La evenimentul de la Ambasada Suediei prilejuit de livrarea primului autotractor electric Volvo FH în România, către Blue River, a participat și Victor Tărtăcuță, director executiv la Direcția Transporturi din Primăria Municipiului București, care a reamintit că Bucureștiul stă cel mai prost dintre orașele României la capitolul poluare – iar traficul este una dintre sursele principale de poluare – dar că se iau măsuri pentru a corecta acest lucru. Au fost cumpărate 100 de tramvaie, dintre care 24 au fost deja livrate, și 100 de troleibuze, care vor începe să vină la final de an. Și mai există acordul Ministerului Mediului pentru a transforma 150 de autobuze astfel încât să meargă cu LNG și pentru a cumpăra alte 100 cu această propulsie. Iar dacă toate lucrurile merg conform planului până la final de 2024 se pot schimba 75% din mijloacele de transport în comun din București.
În plus, în curând ar urma să se deschidă ofertele pentru 15 mari proiecte de infrastructură de transport, astfel ca toate tramvaiele să fie mai încăpătoare și să meargă mai rapid, pentru un randament sporit și un interes mai mare din partea oamenilor pentru transportul public.
În ceea ce privește transportul privat, cetățenii din capitală au fost încurajați să cumpere autoturisme electrice prin faptul că nu plătesc impozit pentru ele și nici taxe în parcările publice.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că de la 1 august Metrorex și STB își armonizează oferta comercială, ca un prim pas spre integrarea transportului în comun din București și zona metropolitană.
Acum biletele comune oferă acces pentru 90 minute în rețeaua supraterană și un acces la rețeaua de metrou. Iar de la 1 august o călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei. Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și de 90 de minute în transportul în comun terestru. Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei. Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că vor fi valabile chiar 24 de ore de la momentul emiterii, eliminându-se astfel abonamentul „de zi” care, cumpărat la ora 18:00, de exemplu, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.
Ambele societăți introduc și opțiuni favorabile pentru companiile care doresc să-și susțină angajații să folosească transportul în comun. Vor exista abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni, ale căror prețuri vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400/700 de lei, respectiv 700/1.200 de lei.
Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere dacă titularii se prezintă cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele lor Armonizarea tarifelor la transportul în comun din București implică și o creștere tarifară.
În cazul STB, o călătorie crește de la 1,3 la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziționate cu 25 lei), iar în cazul metroului prețul unei călătorii crește de la 2,5 lei la 3 lei.
Pentru STB este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008, iar la metrou, ultima ajustare a fost în 2014.
Potrivit estimărilor, încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condițiile de călătorie, prin investițiile pe care cele două companii le vor putea efectua.
Atât ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, cât și Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, îi încurajează pe bucureșteni să opteze pentru un transport în comun terestru și cu metroul, care, la fel ca în toate capitalele europene, reprezintă o soluție pentru degrevarea traficului și o alternativă mai puțin poluantă la traficul auto.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit