Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pedepsele pentru conducerea sub influența băuturilor alcoolice și a drogurilor la volan au fost sever majorate în Bulgaria, țara introducând, de asemenea, confiscarea vehiculelor pentru aceste infracțiuni.

Un minim de 5 ani de închisoare va fi pedeapsa pentru un șofer care provoacă moartea pe șosea în timp ce este drogat sau beat sau nu are permis de conducere sau care fuge de la locul accidentului sau dacă fapta este comisă pe o trecere de pietoni, stipulează modificările recente aduse codului penal.

În prezent, pedepsele pentru aceste infracțiuni erau de la 3 la 15 ani de închisoare, iar în cazuri deosebit de grave – de la 5 la 20 de ani. Parlamentarii au ridicat limita inferioară și au convenit să o stabilească la 5-15 ani și, respectiv, 10-20 de ani. De asemenea, parlamentarii au majorat pedepsele pentru provocarea morții într-un accident din cauza neglijenței.

În prezent, acestea sunt de la 2 la 6 ani de închisoare, iar în cazuri deosebit de grave – de la 3 la 10 ani. Potrivit noilor texte, pedepsele sunt de la 3 la 8 ani de închisoare, iar în cazuri deosebit de grave – de la 10 la 20 de ani.

În cazul în care moartea este cauzată de neglijență în timpul conducerii unui vehicul, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 8 ani, iar în cazuri deosebit de grave – de la 5 la 12 ani, a decis parlamentul. Până acum, pedeapsa prevăzută de Codul penal era de la 2 la 6 ani, iar în cazuri deosebit de grave – de la 3 la 10 ani de închisoare.

În cazul în care fapta a fost comisă în stare de ebrietate sau după consumul de substanțe narcotice sau analogi ai acestora, sau persoana, fără motive medicale, refuză să fie testată pentru alcool și/sau substanțe narcotice sau analogi ai acestora, sau a avut ca urmare vătămarea corporală sau decesul mai multor persoane pedeapsa este închisoarea de la 5 la 15 ani, iar în cazuri deosebit de grave – de la 10 la 20 de ani, au votat deputații.

Aceeași pedeapsă este prevăzută și pentru cazurile în care autorul omorului din culpă a fugit de la locul accidentului sau a condus fără a avea permisul de conducere necesar, precum și după ce a depășit viteza admisă într-o zonă populată cu mai mult de 50 km/h, sau dacă fapta a fost comisă pe culoarea roșie a semaforului sau pe o trecere de pietoni. Până acum, pedeapsa în cazurile deosebit de grave era de la 5 la 20 de ani. Instanța va putea acum să confiște în favoarea statului autovehiculul care a fost folosit pentru comiterea infracțiunii și care este proprietatea autorului. În cazul în care făptuitorul nu este proprietar, acesta poate fi condamnat la plata unei amenzi echivalente cu valoarea vehiculului, a mai adoptat parlamentul.

sursa foto: ROADPOL

În timpul unei întâlniri a reprezentanților industriei cu noul ministru al transporturilor și comunicațiilor din Bulgaria, Georgi Gvozdeykov, transportatorii au subliniat că principala problemă a sectorului este lipsa șoferilor.

Potrivit patronatelor, industria are nevoie de 3.000 de șoferi pentru autobuze și camioane. De asemenea, s-a ridicat problema reducerii timpului de obținere a permisului de muncă pentru șoferii din afara Uniunii Europene, precum și crearea unor soluții specifice pentru formarea forței de muncă în Bulgaria.

Ministrul Gvozdeykov a subliniat că va aduce această problemă în atenția tuturor celor responsabili pentru a găsi cea mai bună soluție, potrivit presei locale. Totodată, va analiza și va lua în calcul experiența altor țări europene, adăugând că va căuta un echilibru pentru rezolvarea problemele, protejând interesele întreprinderilor, ale statului și ale cetățenilor.

La reuniune s-au discutat și aspecte legate de implementarea legislației europene privind detașarea șoferilor, sistemul de taxare, luarea de măsuri pentru combaterea transportului nereglementat, accelerarea schimbărilor de reglementare în sector, precum și păstrarea fondurilor din buget pentru subvenții și compensații pentru serviciile de autobuz.