Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Containerele cu descărcare în portul Odessa din Ucraina ajung la Constanța, în timp ce containerele cu marfă pentru portul Novorosisk , Rusia, sunt descărcate la Istanbul, astfel că porturile bulgărești de la Marea Neagră, Burgas și Varna, nu se așteaptă la trafic suplimentar în aceste zile.

Cu toate acestea, volumele de import par a fi în creștere datorită faptului că unele bunuri aflate în tranzit către porturile închise sunt revândute companiilor bulgărești, a declarat, pentru Tranzit, Yordan Ichev, Operations Manager ASG Wind Transport Bulgaria. Oficialul companiei de expediții a punctat faptul că importatorii și exportatorii din țara vecină se confruntă și ei cu lipsa de echipamente și de spațiu, iar congestiile și grevele din portul Pireu, care alimentează Bulgaria cu marfă prin nave feeder, afectează timpii de tranzit și disponibilitatea de echipament a liniilor maritime.

În plus, armatorii au început să adauge taxe adiționale pentru export. „De exemplu, CMA CGM a adăugat <<Sea Priority Go>> ca taxă obligatorie pentru toate containerele din Varna și Burgas, iar Hapag Lloyd are o taxă de <<Garanție de expediere>>. Dacă nu plătim cu aceste taxe, atunci rezervarea ni se anulează automat de către agentul liniei din Bulgaria“, a explicat Yordan Ichev. În aceste condiții, a concluzionat oficialul ASG Wind Transport Bulgaria, „transportul maritim reprezintă o provocare în sine, fără ca războiul să mai fie adăugat în ecuație“.