Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria locala a berii, unde producatorii au afaceri de peste 900 de milioane de euro anual, trece din nou printr-o perioada buna, companiile mari, dar si antreprenorii debutanti investind in inovatii si in noi capacitati de productie si in branduri, ar putea fi una dintre concluziile reiesite din conferinta Industria berii din Romania, organizata de Business Magazin, Ziarul Financiar si Asociatia Berarii Romaniei. Pe de alta parte insa, industria berii este singura piata de dimensiuni mari din sectorul bunurilor de larg consum unde importurile nu au reusita sa ajunga nici la 5%. Multinationalele din sector au restructurat businessurile locale dupa un lung sir de achizitii, dar au pastrat 97% din productie in fabricile din Romania.

De remarcat este ca peste 70% din ingredientele naturale ale berii provin din Romania, iar acest lucru face ca industria berii sa genereze peste 10.000 de locuri de munca numai in agricultura. In total, se estimeaza ca aceasta industrie genereaza, direct si indirect, peste 85.000 de locuri de munca.
Cu un consum de 85 de litri/persoana, industria berii poate deveni un brand de tara, un model de integrare locala pentru alte sectoare din zona bunurilor de larg consum, insa berarii au nevoie de predictibilitate legislativa si fiscala pentru a continua sa se dezvolte la nivel local, dupa cum afirma Julia Leferman, director general al Asociatiei Berarii Romaniei.
Mai multe amanunte puteti afla dintr-un numar urmator al revistei logistica.