Oficiul Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG) și Asociația federală pentru transportul, logistica și eliminarea deșeurilor (BGL), împreună cu alianța industrială Spedition – Transport – Logistik (STL) își intensifică colaborarea în scopul de a elimina cabotajul ilegal.
„Cabotajul va rămâne și în 2021 un obiectiv. Datorită strategiei de digitalizare a BAG, eficiența proceselor de control va fi sporită pe termen mediu și lung. Astfel, practicile ilegale, în special în cabotaj, sunt mult mai greu de pus în practică”, spune vicepreședintele BAG, Christian Hoffmann.
La rândul său, Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al Consiliului de Administrație al BGL a spus că aștepta noua colaborare și extindere a parteneriatului: „Este un semn important pentru companiile germane că practicile ilegale nu doar că nu sunt acceptate, dar sunt expuse și pedepsite. Am dori să vedem și mai mult sprijin pentru BAG din partea tuturor autorităților.“ În acest scop, BGL colectează referințe specifice cu privire la „nerespectarea sistematică a prevederilor Legii transportului rutier”. Asociația le transmite apoi grupului operativ de raportare care urmărește posibilele încălcări. Cu această abordare țintită se dorește eliminarea cabotajului ilegal.
La finalul lunii ianuarie, inspectorii din cadrul Oficiului Federal pentru Transportul Mărfurilor (BAG) au efectuat, din nou controale masive, privind cabotajul ilegal pe mai multe autostrăzi. Din cele 680 de camioane verificate, în cazul a 42 dintre ele s-au găsit nereguli.
Potrivit BAG, controalele au avut loc în special pe rute și noduri de circulație utilizate intens de vehiculele cu numere de înmatriculare altele decât cele din Germania. De asemenea, inspecțiile au vizat și zona portului Stuttgart și a fabricilor pentru furnizorii de servicii logistice din industria auto din Stuttgart și Heilbronn în landul Baden-Württemberg.
Conform sursei citate, 89 de inspectori ai serviciului de control rutier și de taxare au fost implicați în acțiunea de la finalul lunii ianuarie. În plus, experți tehnici din cadrul serviciului de inspecție rutieră au fost detașați pentru a efectua inspecții tehnice rutiere (TUK). În afara centrului de control, ofițerii au oprit camioanele pentru a verifica dacă se respectă timpul de conducere și de odihnă. În total au fost verificate 713 camioane, dintre care 680 de unități pentru respectarea cabotajului.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit