Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește de tensiunile sociale, inclusiv în transportul rutier de marfă, care au crescut în ultimele luni pe fondul războiului din Ucraina, și dă exemplul protestelor și blocadelor din punctele de trecere a frontierei de est a țării, cauzate de încercările de a eluda sancțiunile economice ale UE impuse transportului rus și belarus, precum și de apariția unei concurențe neloiale, constând în efectuarea ilegală de cabotaj și transport către/dinspre țări terțe de către unii transportatori ucraineni. TLP atrage atenția asupra faptului că aceste fenomene negative sunt în mare măsură responsabilitatea administrației publice competente pentru eliberarea autorizațiilor necesare pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier și pentru aplicarea normelor de transport rutier internațional de către transportatorii din afara UE.

Deoarece vocea transportatorilor protestatari și solicitările lor sunt puternice în industrie și în mass-media la nivel național, cele mai mari trei organizații ale angajatorilor din transportul rutier din Polonia (Asociația Națională a Patronatelor din Transportul Rutier, TLP și Uniunea Poloneză a Transporturilor) au decis să adopte o poziție comună. Ele confirmă existența unor probleme reale, indică modul în care acestea ar trebui rezolvate și solicită o rezolvare rapidă și eficientă, deoarece tensiunile sociale în creștere nu servesc relațiilor polono-ucrainene, ci servesc Rusiei.

Cele trei organizații patronale au făcut apel la încetarea acordurilor internaționale bilaterale privind transportul rutier internațional încheiate cândva cu Rusia și Belarus, care sunt nefavorabile pentru economia poloneză. Acest lucru ar face posibilă negocierea unor norme mai durabile și mai echitabile pentru funcționarea serviciilor pe rutele respective. În plus, ele solicită restabilirea limitei de combustibil de 200 l în rezervoarele vehiculelor care traversează frontierele polono-belaruse și polono-ruse. Tot cu această ocazie, TLP amintește și celelalte consecințe pe care războiul din Ucraina le are asupra economiei europene, inclusiv asupra industriei poloneze a transportului rutier: penuria de resurse energetice și creșterea bruscă a prețurilor acestora, care au limitat producția industrială și, prin urmare, cererea de servicii de transport, și restricțiile în aprovizionarea cu gaze naturale, care au durat câteva luni și au făcut ca transportatorii care au investit în vehicule cu LNG să sufere pierderi uriașe sau chiar să închidă afacerea.

BGL continuă lobby-ul pentru a combate cabotajul ilegal printr-un control mai amănunțit al inspectorilor de specialitate care ar putea avea acces în baza de date, pentru datele legale de vehicul – km efectuați și nr de înmatriculare. Ultimele noutăți au venit din partea a doi politicieni germani, care au promis, în cadrul evenimentului BGL din cadrul târgului online „Transport&Logistics 2021“, că acest lucru se va întâmpla.

Karl Holmeier, membru al Bundestag (CSU) și Udo Schiefner, membru al Bundestag (SPD) sunt cei doi oameni politici care luptă pentru controlul cabotajului ilegal. Practic se dorește deschiderea, conformă cu protecția datelor – GDPR, a bazelor de date ale sistemului de taxare. Este vorba exclusiv de datele de trecere a frontierelor de către camioane, nefiind afectate datele șoferului, ci doar cele ale vehiculului. O astfel de solicitare a fost de mult timp solicitată de asociațiile din Industria logistică germană.

Purtătorul de cuvânt al BGL, prof. Dr. Dirk Engelhardt, directorul general AMÖ, Dierk Hochgesang, și directorul general al BWVL, Markus Olligschläger, au salutat în mod expres anunțul celor doi politicieni. Astfel de reglementări, unele deja aplicabile, pe lângă faptul că ajută industria germană de transport prin eliminarea competiției neloaiale, contribuie la condiții de muncă mai bune pentru șoferii de camioane și promovează astfel imaginea industriei transporturilor, susține BGL. Mai presus de toate, cabotaj ilegal ar putea fi controlat mai eficient cu ajutorul datelor de trecere a frontierei camioanelor.