Franta intentioneaza sa suspende pentru restul lui 2020 tarifele de acces la reteaua feroviara pentru trenurile de marfa si sa le reduca la jumatate in 2021. Suspendarea tarifelor de acces pentru restul lui 2020 atrage un venit mai mic cu 63 de milioane de euro, dar este considerata o investitie in dezvoltarea transportului intermodal. De asemenea, reducand la jumatate tarifele in 2021, executivul estimeaza ca va favoriza utilizarea caii ferate, scazand cu 20.000 numarul de camioane de pe sosele.
Nu exista inca un act formal, dar anuntul premierului Jean Castex, facut cu ocazia vizitei sale la terminalul intermodal Valenton din Bonneuil-sur-Marne, este autoritar. Seful guvernului francez a declarat ca „guvernul da un semnal cu adevarat important si este primul pas in asa-numitul plan de relansare a transportului de marfa pe calea ferata”.
Executivul de la Paris intentioneaza sa reporneasca si sa dezvolte serviciile cunoscute in Franta drept autostrada rulanta (RoLa). Pana la sfarsitul lui 2020, ofertele vor fi solicitate pentru alocarea a doua conexiuni intermodale pe distante lungi. Prima este planificata intre Bayonne (Pirinei), in apropierea Spaniei, si Cherbourg (Normandia), cunoscut pentru portul sau, al doilea intre portul Sète, langa Montpellier si Calais, cu iesire la Stramtoarea Dover.
Premierul a facut referire si la un serviciu de marfa a carui reprimare a devenit un caz national in mass-media franceza, simbolizand aproape declinul transportului feroviar. Aceasta este relatia nocturna dintre Perpignan, la granita cu Peninsula Iberica, si Rungis, o municipalitate din regiunea Ile-de-France, unde isi are sediul Marché International de Rungis, considerata cea mai mare si mai importanta piata agroalimentara mondiala pentru produse proaspete. Pana in iulie 2019, acest convoi transporta fructe si legume in vagoane frigorifice de la producatorii spanioli pe pietele din Paris. Acum, guvernul intentioneaza nu numai sa restabileasca aceasta relatie, ci sa o extinda de la Barcelona la Anvers.
Union Tank Eckstein GmbH & Co. KG (UTA) continua sa isi extinda portofoliul. Cu noua platforma online UTA Ferry, furnizorul de servicii de mobilitate a integrat un serviciu de transport cu feribotul ce cuprinde aproximativ 750 de conexiuni in peste 50 de tari. In platforma, clientii pot rezerva inainte de calatorie bilete de feribot de la peste 40 de companii de transport cu feribotul si pot beneficia de reduceri la achizitionarea lor cu cardul UTA. Portalul de transport cu feribotul a fost dezvoltat in cooperare cu serviciul britanic de feribot Freightlink, unul dintre cei mai importanti furnizori online de bilete, la preturi mici, cu feribotul, la nivel european. „Astfel putem oferi clientilor din Europa o retea atat de extinsa de conexiuni pentru transportul cu feribotul”, spune Volker Huber, Director executiv al UTA. „Cu UTA Ferry ne-am extins oferta de la 50 la 750 de conexiuni cu feribotul, acoperind majoritatea operatorilor si rutelor europene de feribot.”
Noile rute includ conexiuni intre Calais (Franta) si Dover (Regatul Unit), intre Hoek van Holland (Olanda) si Harwich (Regatul Unit) si intre Rostock (Germania) si Gedser (Danemarca). Astfel, se economisesc timp si bani, iar clientii beneficiaza de flexibilitate si securitate in planificare. Trecerile pot fi rezervate non-stop, 7/7, ceea ce inseamna ca nu mai exista timpi de asteptare pentru a cumpara bilete in porturile feribotului si un loc garantat pe feribot. Pentru anumite rute, pot fi achizitionate biletele fara ora fixa de plecare. Modificarile sau anularile pot fi facute gratuit.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit