In vederea optimizarii activitatii CFR Calatori, se doreste introducerea unui nou sistem de mers al trenurilor, care sa asigure legaturi frecvente intre marile orase ale tarii. Se lucreaza deja la un proiect care vizeaza intensificarea activitatii pe reteaua feroviara de baza a Romaniei.
Asa cum explica Stefan Roseanu, noul director general al companiei, „am inceput deja cu introducerea sistemului de mers de tren cadentat pe unele rute, care urmeaza sa fie extins la nivelul intregii retele si lucram si la dezvoltarea sistemului de mers de tren integrat, care ar urma sa aduca o crestere a numarului de calatori, concomitent cu introducerea unor noi servicii, de la curierat la transport auto in completarea celui feroviar, in pretul aceluiasi bilet de tren“.
Proiectul de mers de tren integrat prevede 3-4 ani pentru demararea mai concreta. Din 2013 se va intensifica activitatea pe anumite rute, urmand ca in fiecare an sa se extinda serviciile, pe masura consolidarii si a reducerii pierderilor. Un astfel de mers va insemna si reorganizarea parcului de material rulant, investirea in noi vehicule care sa permita „turnusuri“ rapide, adica vehicule bi-directionale, probabil si reorganizarea zonelor de depouri si revizii. Este un plan destul de ambitios, menit sa redreseze compania.
Pe termen scurt se desfasoara cateva proiecte prin care se va realiza stingerea unor datorii prin compensari si prin casarea unor vehicule de mult scoase din uz si a unor bunuri de inventar imobilizate de 10-15 ani si care trebuie revalorificate.
Din punct de vedere al materialului rulant, printre prioritatile CFR Calatori se afla si extinderea tractiunii electrice si inlocuirea partiala a …
Intre incalcarile foarte grave prevazute in HG 69/2012 special pentru transportul de persoane se numara efectuarea transportului prin servicii regulate in alte zile si la alte ore decat cele inscrise in graficul de circulatie si operarea liniilor internationale prin intermediul unui subcontractant care nu este indicat in autorizatia de transport international sau care nu indeplineste conditiile din regulamentul 1.073/2009. De asemenea, se considera incalcare foarte grava daca soferul nu emite legitimatiile de calatorie corespunzatoare tarifelor aferente distantei parcurse de calatori, daca permite urcarea la bord a calatorilor fara bilet sau care nu au facilitati de transport, iar in cazul transporturilor regulate speciale, daca transporta si alti calatori in afara celor care apartin categoriei pentru care este autorizat/licentiat vehiculul respectiv.
In ceea ce priveste autogarile, este incalcare foarte grava neevidentierea curselor plecate si sosite (precum si ordinea cronologica de executie), permiterea accesului la serviciile autogarii al vehiculelor carausilor care nu au incheiat contract cu autogara sau pentru care aceasta nu figureaza ca punct de oprire in graficul de circulatie si al vehiculelor care efectueaza curse regulate speciale sau ocazionale, precum si nerespectarea obligatiei de a permite accesul nediscriminatoriu al operatorilor la serviciile autogarii.
Amenzile pentru incalcarile foarte grave se situeaza intre 14.000 si 18.000 de lei.
Intre incalcarile grave se numara efectuarea in cadrul unei curse internationale ocazionale a unor servicii/excursii locale in alt stat membru decat cel stabilit, nerespectarea conditiilor referitoare la utilizarea unor vehicule suplimentare, precum si nerespectarea acordului Interbus, dar si incalcarea de catre sofer a prevederilor licentei de traseu, graficului de circulatie si/sau ale autorizatiei de transport international. De asemenea, sanctionarea de trei ori in ultimele 12 luni a aceluiasi sofer pentru nerespectarea obligatiei de a emite legitimatii de calatorie sau emiterea lor la tarife necorespunzatoare, transportarea persoanelor care nu au bilete valabile sau emise de beneficiarul transportului ori care nu sunt mentionate in documentul de transport constituie incalcare grava a legii. La fel, si utilizarea altor vehicule decat cele destinate prin constructie categoriei/tipului de transport, neutilizarea placii de traseu, a readucerii gratuite a persoanelor transportate la punctul de plecare cand calatoria nu se poate realiza pana la destinatie din vina operatorului si nepreluarea celor ramasi imobilizati in timp de trei ore in judet, cinci ore in tara si 16 ore la international.
Este interesant ca, desi termenul de montare a aparatelor de taxat fiscale si a cititoarelor de carduri s-a amanat cu un an, neefectuarea transportului regulat doar cu autobuze echipate cu asemenea sisteme se considera incalcare grava a legii. Mai sunt si alte incalcari grave, inclusiv pentru detinatorii de autogari, toate acestea fiind taxate cu amenzi de la 8.000 la 12.000 de lei. Acestora li se adauga incalcarile usoare, gen necompletarea sau completarea necorespunzatoare a foii de parcurs sau imbarcarea calatorilor in alte puncte decat cele mentionate, in cazul serviciilor ocazionale, care se amendeaza cu sume intre 3.000 si 6.000 de lei.
Textul complet al HG 69/2012 poate fi citit pe www.traficmedia.ro.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit