De aproape un deceniu California lucrează la plăcuțele de înmatriculare digitale, iar începând de săptămâna trecută, dispozitivele au primit aprobarea autorităților pentru vehiculele comerciale din California, Michigan, Arizona, precum și din Texas. În plus, aproximativ 10 state americane se află în diverse stadii de adoptare.
Singura companie care vinde plăcuțe de înmatriculare digitale este Reviver, un dezvoltator de tehnologie cu misiunea de a moderniza experiența de conducere. Potrivit unui comunicat de presă, Reviver a anunțat că un nou proiect de lege permite trecerea la plăcuțele de înmatriculare digitale în California. Astfel, proiectul de lege a cerut „Department of Motor Vehicles” (DMV) să autorizeze dispozitivele ce îndeplinesc criteriile specifice, ca alternativă la plăcuțele de înmatriculare convenționale, pentru eliberarea licenței acestora. Prin această lege proprietarii de vehicule din California pot utiliza suita de produse Reviver ca alternative la plăcuțele de înmatriculare convenționale emise de California DMV.
Înainte de adoptarea acestei noi legislații, California DMV, în conformitate cu Legea Senatului 806, a condus un program pilot pentru a evalua utilizarea alternativelor de licențiere a vehiculelor. Aproximativ 10.000 de șoferi din California au achiziționat deja RPlate ca parte a acestui program pilot. În plus, programul a testat capacitatea operațională și funcționalitatea a trei produse pentru a determina rentabilitatea și fezabilitatea implementării la nivel de stat într-o colaborare cu California Highway Patrol (CHP).
Produsele Reviver sunt disponibile în două versiuni ale RPlate, un model alimentat cu baterii cu o taxă de abonament de 20 USD/lună sau un model cu fir pentru 25 USD/lună. Proprietarii de vehicule pot să își conecteze vehiculul la o suită de servicii în aplicație, inclusiv reînnoirea înmatriculării, personalizarea vizuală a vehiculelor, servicii GPS al vehiculului și funcții de securitate, cum ar fi raportarea cu ușurință a unui vehicul ca fiind furat. Versiunea RPlate alimentată cu baterii este disponibilă pentru toți consumatorii, iar versiunea cu fir RPlate, doar pentru întreprinderile comerciale. Totodată, versiunea cu fir RPlate necesită conectarea acestora de către profesioniști, având caracteristici telematice integrate și un afișaj retroiluminat. Întreprinderile de flote comerciale pot beneficia și de un set complet de caracteristici personalizate, confort și siguranță, toate gestionate prin intermediul aplicației mobile sau web.
California intenționează să elimine treptat camioanele mai vechi de pe coridoarele aglomerate care transportă mărfuri către port și are în plan ca toate vehiculele noi să funcționeze cu combustibili nepoluanți începând cu 2024.
În plus, începând din 2025, statul va interzice camioanele cu motoare pe combustie internă care au mai mult de 800.000 de mile la bord să opereze în porturi și în triaje.
Obiectivul general este de a face ca peste 30.000 de camioane poluante să treacă la energie curată până în 2035.
Oficialii din industria transporturilor spun că există un decalaj mare între acest obiectiv și infrastructura de încărcare, care, în prezent, abia dacă există și ar dura ani pentru a fi construită.
Mai exact, CARB, principalul organism de reglementare a calității aerului din California, a adoptat norme specifice, astfel dealerii de camioane ar trebui să se asigure că vehiculele cu emisii zero vor reprezenta o parte tot mai mare din vânzări în următorul deceniu.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit