Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Datorită profiturilor obținute pe termen lung, rezultatelor financiare bune și atenției acordate calității, tehnologiilor noi și productivității, PACCAR a investit în ultimii 10 ani 7,3 miliarde de dolari în facilități noi sau în extinderea celor existente și în dezvoltarea de produse și tehnologii noi. Numai în 2020 cheltuielile de capital au fost de 569,5 milioane de dolari, iar investițiile în cercetare și dezvoltare, de 273,9 milioane de dolari, pentru ca în 2021 să fie de 575-625 de milioane de dolari, respectiv de 350-375 de milioane de dolari, în special pentru dezvoltarea de vehicule aerodinamice, trenuri de rulare integrate, incluzând tehnologii diesel, electrică, hibridă și cu celule de hidrogen, precum și sisteme avansate de asistență pentru șofer și sisteme autonome, servicii de conectivitate și capacități de producție de generație nouă.

Printre tehnologiile noi dezvoltate de PACCAR se numără camioanele autonome Peterbilt 579 și Kenworth T680, în colaborare cu Aurora, care se așteaptă să fie disponibile în următorii ani, modelele complet electrice cu emisii zero de la Kenworth (cu celule de combustibil, motor de 470 CP, autonomie de 350 de mile și timp de încărcare de 15 minute), Peterbilt (cu baterii electrice litiu-ion-fosfat) și DAF CF Electric. Peste 60 de vehicule hibrid și cu zero emisii se află deja în teste la clienți și au parcurs până acum peste 500.000 de mile, iar din al treilea trimestru al lui 2020 pot fi deja comandate, producția urmând să înceapă în al doilea trimestru din 2021.

PACCAR a redus emisiile de gaze cu efect de seră cu 38% din 2013 până în 2019 și a anunțat că își va stabili ținte noi din acest punct de vedere, împreună cu Science Based Targets Initiative (SBTi), care lucrează cu peste 1.000 de companii din întreaga lume pentru a defini căi de reducere a emisiilor, cu scopul final de a limita încălzirea globală cu două grade Celsius față de nivelurile de dinainte de era industrială. 80% din fabricile PACCAR nu produc deloc deșeuri pentru groapa de gunoi, peste 90% sunt certificate ISO 14001, iar vehiculele sunt reciclabile în proporție mai mare de 80%, având componente din oțel, aluminiu și cupru.

PACCAR și Aurora au semnat un acord strategic global pentru a dezvolta, testa și comercializa camioane autonome Peterbilt și Kenworth. Această colaborare va integra platforma de autovehicule autonome PACCAR cu Aurora Driver pentru a spori siguranța și eficiența operațională a clienților PACCAR.

În acest parteneriat strategic, PACCAR oferă vehicule autonome, cu o calitate, durabilitate și fiabilitate de top din industrie, rezultate din decenii de excelență inginerească și investiții în producție, ocupându-se și de distribuți de piese, finanțare și alte soluții de transport. Aurora aduce tehnologie de conducere automată de prim rang în industrie, care include hardware, software și servicii operaționale. Ambii parteneri vor lucra îndeaproape pe toate aspectele colaborării, de la aprovizionarea cu componente, tehnologia vehiculelor până la integrarea vehiculelor Peterbilt și Kenworth cu Aurora Driver. Parteneriatul include, de asemenea, validarea vehiculului la centrul tehnic PACCAR și suportul pentru producție în fabricile PACCAR.

Scopul acestei colaborări este de a îmbunătăți eficiența și siguranța transportului pentru clienții PACCAR. Camioanele Kenworth T680 și Peterbilt 579 care utilizează Aurora Driver sunt așteptate să fie livrate clienților din America de Nord în următorii câțiva ani.