Dintre acestea, 597 au fost vândute în România și 385 în Bulgaria. Cu 1.110 de înmatriculări de camioane Scania noi în regiune, cota de piață a constructorului suedez este de 10,6%, iar potențialul de creștere este mare comparativ cu celelalte țări vecine, prin prisma dimensiunii pieței, este de părere managing directorul Karol Socol.
Cu 716 camioane Scania noi înmatriculate în total doar în România, cotă de piață în țara noastră este de 9,41%, iar în Bulgaria, cu 394 de vehicule, cota se ridică la 13,8%. Peste 80% dintre camioanele livrate în 2024 au fost tractoare 4×2 pentru transport pe distanțe lungi și operațiuni regionale, împărțite aproximativ 50-50% între achiziții individuale și flote de peste 10 unități.
Cele mai solicitate configurații în 2024 au fost tractoarele Scania Super cu motoare de 460 și 500 CP. De remarcat faptul că cei mai mulți clienți nu sunt la prima achiziție de Scania, ceea ce demonstrează faptul că produsul a confirmat, a menționat Karol Socol.
„Pe segmentul camioanelor de construcții, volumele de vânzări nu sunt foarte mari în general, dar se mențin la un nivel stabil. Atât Bulgaria, cât și România au proiecte importante de investiții, publice și private, astfel că urmărim cu atenție solicitările primite din partea aceasta”, explică noul director de vânzări Scania Black Sea, bulgarul Peter Donchev.
Pentru a susține comenzile de camioane pentru construcții, Scania Back Sea a organizat o caravană dedicată acestui segment, pentru a demonstra faptul că echipa Scania România este pregătită, cu oferte foarte bune și vehicule de top, care pot fi livrate cu diverse suprastructuri, clienții având posibilitatea, de asemenea, să își aleagă carosierul preferat.
AIC Trucks a vândut în 2024 peste 550 de camioane noi Ford Trucks și alte câteva sute de autovehicule Otokar și Piaggio, alături de peste 600 de unități second-hand.
Pentru ani mai dificili, cum a fost, într-o oarecare măsură, și 2024, compania se bazează pe modelul său de afaceri integrate, diversitatea serviciilor oferite – de la vânzări de vehicule noi și rulate până la servicii after-sales, trade-in, consultanță financiară și închiriere de vehicule – permițând compensarea eventualelor scăderi de performanță în anumite segmente prin rezultate peste așteptări în altele.
„2024 a reprezentat un an important pentru Ford Trucks, care a lansat o gamă complet nouă de
produse, F-Line, fiind astfel o perioadă în care ne-am concentrat pe o poziționare corectă a acesteia. Sunt mulțumit de parcursul Ford Trucks în 2024, nu numai prin prisma faptului că, pe-o piață în care vânzările au scăzut cu 10%, Ford Trucks a scăzut numai cu 2%, câștigând astfel cotă de la 6,7% la 7,2%, ci și prin prisma rezultatului financiar, care a fost în linie cu cel din 2023, în ciuda impactului noilor reglementări fiscale”, a spus Stefano Albarosa, CEO AIC Trucks.
Primele luni din 2024 au fost marcate de livrări și comenzi plasate în 2023, în special pentru vechea gamă de vehicule de construcții și vehicule specializate, iar introducerea noii game F-Line a reprezentat o perioadă de recalibrare pentru Ford Trucks, care a fost întotdeauna un jucător important pe piața de construcții.
În total, livrările de camioane de construcții au totalizat 183 de unități, în creștere față de 2023.
În același timp, compania a înregistrat o creștere a cotei de piață pentru modelul F-Max, în timp ce pe gama autocompactoarelor vânzările au fost sub nivelul înregistrat în 2023, o fluctuație firească în acest segment, determinată în mare parte de reînnoirea periodică a flotelor mari. Compania a avut o implicare activă și în licitații, în special pentru vehicule municipale și autobuze. Comparativ cu 2023, acestea au fost mai variate, reflectând diversificarea cererii din
piață. Acestea au inclus vehicule destinate serviciilor publice și soluțiilor de transport urban.
Puțin mai mult de jumătate din totalul vânzărilor au provenit din flote de 10-30 de unități, atât pe segmentul vehiculelor de construcții, cât și al celor specializate, restul fiind livrate în loturi mici sau chiar câte o bucată.
O caracteristică importantă a lui 2024 este că un procent semnificativ din vehiculele vândute a implicat soluții complexe, cum ar fi buy-back, trade-in și oferte variate de finanțare, inclusiv leasing și plăți în rate.
Ford Trucks a dezvoltat de mai mulți ani un departament de consultanță și brokeraj în servicii financiare care îi sprijină pe clienți să găsească cele mai bune soluții de finanțare. Cele mai multe camioane vândute în 2024 au fost finanțate prin leasing financiar, cu o dobândă care a înregistrat o scădere față de 2023, datorită diminuării inflației și a dobânzii de referință. Leasingul operațional a devenit o opțiune din ce în ce mai atractivă datorită serviciilor conexe incluse, cum ar fi întreținerea, asigurarea și gestionarea flotelor. În completare, divizia de închirieri a AIC Trucks a înregistrat o creștere semnificativă, oferind soluții flexibile de exploatare pe termen scurt și lung, ceea ce a răspuns cerințelor diversificate ale clienților.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit