Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producția noilor modele pentru transport regional, disponibile ca autotractor sau șasiu, cu cabine R și S, motoare de 400 sau 450 kW (circa 610 CP, mai mult decât la majoritatea camioanelor convenționale), șasiuri adaptate pentru electrificare și baterii optimizate, va începe în Södertälje, Suedia. Datorită acestor modele și unor servicii precum Scania Charging Access, oferta producătorului suedez devine atractivă pentru un spectru larg de clienți, indiferent de sarcinile lor de transport.

Greutatea totală a ansamblului poate fi în cazul noii game de până la 64 t, iar autonomia ajunge, în funcție de încărcătură, mod de operare, condiții meteo, stil de condus ș.a., la cel mult 390 km, în condițiile unei capacități de încărcare de până la 375 kW. De exemplu, o autobasculantă de 27 t cu șase baterii poate atinge până la 350 km între încărcări, iar o oră de încărcare va adăuga 270 km. Chiar și un încărcător de 130 kW va adăuga 100 km de autonomie pentru un camion care consumă 1,3 kWh/km. Iar recomandarea producătorului este ca vehiculele să se încarce numai pentru porțiunea de drum pe care o au de parcurs până la următoarea stație de alimentare.

Un alt punct forte pentru Scania este abordarea sustenabilă în lanțul de aprovizionare pentru materiile prime necesare, de la baterii la oțel și electricitate pentru producție.

„Operarea camioanelor cu emisii zero nu mai este un privilegiu rezervat doar grupurilor restrânse”, subliniază Fredrik Allard, Senior Vice President & Head of E-mobility în cadrul Scania, „ci produsele și serviciile ce permit transportul fără emisii de carbon sunt disponibile pentru un număr tot mai mare de utilizatori. Desigur, există încă anumite aplicații care sunt mai puțin susceptibile să treacă la propulsia electrică în viitorul apropiat, dar mulți cumpărători vor fi uimiți când își vor da seama de ce sunt capabile aceste camioane și de eficiența lor, împreună cu serviciile noastre digitale.”

Reamintim că primele camioane cu baterii electrice de la Scania au apărut pe piață în 2021 și au fost destinate mai ales aplicațiilor urbane, iar noua generație include vehicule de distribuție și autobasculantele ușoare.

În paralel, Scania introduce o gamă de noi vehicule electrice, familia EM C1-4, cu cinci niveluri de putere diferite, de la care se așteaptă să aibă cel mai mare volum de vânzări din portofoliul său, tocmai datorită acestei flexibilități. „Astfel introducem oportunitatea de a personaliza și vehiculele cu baterii electrice, din punctul de vedere al numărului de baterii și al serviciilor disponibile, în funcție de operațiunile lor reale.”

Scania utilizează celule de baterii de la producătorul suedez Northvolt, care au capacitatea de a alimenta camioane pe o distanță de 1.500.000 km și au o amprentă de carbon de circa o treime față de media din industrie.

Una dintre principalele calități ale bateriilor Scania este aceea că pot fi încărcate repetat până la 100% fără niciun impact asupra duratei lor de viață și deci nici a costului total de operare. În plus, au o curbă de încărcare constantă, ceea ce înseamnă aceeași viteză atunci când sunt aproape pline ca atunci când sunt aproape goale, pentru timpi de încărcare previzibili. La începutul acestui an a fost prezentat și Scania Charging Access, care oferă acces la o rețea de încărcare din 12 țări europene, cu puncte clasificate în funcție de cât de potrivite sunt pentru camioane. Indiferent cine operează punctele de încărcare, clientul va primi doar o singură factură, de la Scania, iar serviciul nu implică nicio taxă de înregistrare sau lunară, ci se plătește doar atunci când se utilizează serviciul. Singura condiție este ca transportatorul să dețină cel puțin un camion Scania, de orice tip. Deocamdată rețeaua pentru camioane și autobuze este limitată, dar reprezentanții Scana prevăd o creștere rapidă în 2024 și ulterior, când furnizori precum Milence vor fi operaționali. Iar prin utilizarea aplicației Scania Driver sau a contului My Scania se pot filtra punctele de încărcare evaluate de producător ca fiind pregătite pentru camioane. În plus, serviciul este actualizat constant atât cu noi funcționalități, cât și cu mai mulți operatori.

Scania a introdus vehiculele electrice cu baterii pentru transportul regional în iunie 2022. În prezent, comenzile au ajuns la 640, iar compania vede un impuls clar pentru vehiculele electrice.

După introducerea vehiculelor electrice cu baterii pentru transportul regional în urmă cu 7 luni, Scania observă un interes în creștere puternică pentru aceste soluții: „Știm că, cu gama noastră largă de vehicule electrificate, putem oferi soluții durabile cu emisii zero pentru clienții noștri. Numărul de comenzi este un semn că piața devine mai mult decât pregătită să se ocupe de electrificare”, spune Fredrik Allard, șeful departamentului de electrificare al Scania.

Cu 640 de comenzi până în prezent și în curs de creștere pentru camioanele regionale electrice, este clar că acestea fac parte din soluții care conțin toate capacitățile pe care le cere o industrie a transporturilor care tânjește după electrificare. Cele 624 kWh de baterii instalate înseamnă că Scania asigură o schimbare majoră în ceea ce privește camioanele electrice și operabilitatea acestora în operațiunile regionale.

„Numărul de camioane electrice din acest segment comandate până în prezent depășește așteptările noastre. Vedem că există aproape 140 de clienți diferiți care au început să își completeze flota cu camioane electrice, din toată Europa și chiar din Mexic. Unii au comandat mai mult de 40 de vehicule electrice fiecare”, continuă Allard.

Compania italiană de transport Gruber Logistics, un pionier al digitalizării, a plasat o comandă de aproape 30 de camioane electrice deodată: „Scania a analizat temeinic operațiunile noastre de transport. Ne-au oferit o soluție completă, inclusiv încărcarea, care se potrivește perfect nevoilor noastre într-un mod în care credem că un concurent nu ar putea face niciodată. Aceste camioane regionale sunt doar începutul. Vom merge cu Scania până când toate transporturile noastre vor fi electrificate”, spune Andrea Condotta, Public Affairs & Innovation Manager, Gruber Logistics.

Introducerea vehiculelor electrice regionale cu baterii a reprezentat o etapă importantă pentru Scania și partenerii săi, cu o creștere a autonomiei în toate gamele. Acest lucru oferă noi oportunități pentru o selecție vastă de clienți și pentru întregul ecosistem de transport. Producția camioanelor regionale va începe în T4 2023.