Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks are cea mai largă ofertă de camioane electrice cu baterii din industrie, cu 6 modele diferite în producție de serie.

Noua e-axle, prezentată la târgul IAA de la Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr și mai mare de baterii pe autocamion prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru ca și transporturile pe distanțe lungi să fie electrificate. La camioanele electrice cu pile de combustie, care vor fi introduse în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul suplimentar este util pentru instalarea altor componente.

„Aceasta este o descoperire pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă de încărcătoare rapide publice pentru camioanele grele în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.

Completarea ofertei actuale

Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua punte electrificată peste câțiva ani, iar aceasta va completa gama actuală de camioane electrice cu baterii.

„Vom continua cu autocamioanele noastre electrice cu baterii versatile care sunt deja în producție. În prezent, acestea pot acoperi o gamă largă de sarcini de transport.  În câțiva ani, vom adăuga această nouă punte spate electrificată pentru clienții care acoperă rute mai lungi decât cele actuale”, continuă Jessica Sandström.

Volvo Trucks are o strategie cu 3 căi pentru a ajunge la emisii zero: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde.

“Sunt necesare soluții tehnice diferite pentru a aborda schimbările climatice, deoarece disponibilitatea infrastructurii energetice și a combustibililor diferă de la o țară și regiune la alta, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.

Scania si angrosistul alimentar norvegian ASKO au o colaborare de lunga durata in furnizarea de camioane performante, in cadrul careia Scania urmeaza sa livreze in perioada 2020-2022 pana la 75 de camioane electrice cu baterii.
La inceputul acestui an, ASKO a inceput activitatea cu patru camioane electrice Scania cu celule pe baza de hidrogen si in februarie a mai adaugat la flota sa doua camioane electrice de distributie Scania cu baterii. „Scopul nostru este sa avem o flota de camioane fara emisii pana in 2026", spune Torbjørn Johannson, presedinte al consiliului, ASKO NORGE AS.
Scania si-a prezentat recent obiectivele, care includ nu numai o reducere dramatica a emisiilor proprii de carbon, ci si asigurarea de emisii reduse in randul clientilor sai.
Planurile oficiale de lansare ale Scania pentru camioanele sale electrice cu baterii urmeaza a fi prezentate in cursul acestui an. Ele se alatura autobuzelor electrice cu baterii si camioanelor si autobuzelor electrice hibride, care sunt deja in productie.