Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ionuţ Niţu, administratorul YMG Logistics din Ilfov, este unul dintre „veteranii” TTA, fiind responsabil cu „buna dispoziţie”: standul său a atras atenţia copiilor datorită distribuirii de baloane, cât şi a adulţilor cu muzică şi dansatoare.

„Nu am lipsit de la nicio ediţie a TTA. Avem 24 de autovehicule – dube de 3,5 t  şi camioane de 18 şi de 40 t – pe care le pregătim nu neapărat pentru astfel de evenimente, ci pentru că ne place să le pictăm şi să le modificăm. Pentru noi, echipa YMG, premiul este acordat de oamenii din orașul Alba Iulia care trec prin jurul camioanelor, le filmează şi le aplaudă. Acesta este premiul nostru!”

Toate camioanele YMG Logistics au un număr respectabil de kilometri la bord, compania având service propriu, cu atelier mobil şi mecanici implicaţi permanent pentru ca autovehiculele să fie în formă bună şi să nu apară aproape deloc timpi de imobilizare.

„Suntem foarte atenţi la întreţinerea vehiculelor şi nu le lăsăm să cadă. Nu forţăm nota atunci când au nevoie de reparaţii şi preferăm să nu facem o cursă pentru a face reparaţiile care se impun.”

Ionuţ Niţu preferă camioanele clasice, cu cât mai puţină electronică şi investeşte în astfel de vehicule vechi, cărora le oferă o nouă viaţă şi care le bucură zilele şoferilor care lucrează pe ele, decât să cumpere camioane noi. Fiecare șofer are mașina lui, nu schimbă camioanele între ei.

Anul acesta  compania a fost votată în Top 5 la „Old School” cu un camion mai „nou”, o mașină din 2008, cu aproape 1,7 milioane de kilometri la bord, după ce camionul cu care a concurat prima oară la TTA şi cu care a câştigat de două ori categoria Old School a ajuns la 2,7 milioane de kilometric la bord.

„Nu investim sume foarte mari. De exemplu, în mașina cu care am fost nominalizaţi la Best School am investit cam 12.000 de euro doar în pictură, pentru că interiorul era deja modificat.” Pictura redă constelaţiile celor două semne zodiacale ale fiicelor salede 11 şi 6 ani: Săgetător şi Taur.

YMG Logistic face cu precădere transport de mărfuri generale pe ţară şi, câteodată, pe Turcia. Cel mai nou autovehicul din flota firmei are motor Euro 5 V8 cu putere de 510 CP, care a fost modificat pentru a dezvolta o putere maximă de 620 CP. Camionul mai vechi are un motor Euro 3, cu 6 cilindri în V. De altfel, niciunul dintre camioanele YMG nu are motoare cu cilindri în linie şi, cu excepţia unui camion, toate au cutii de viteze semiautomate, cu ambreiaj.

Şi chiar dacă noul sistem de taxare a drumurilor din România îşi propune să îi determine pe toţi cei cu camioane vechi să renunţe la ele, Ionuţ Niţu spune că preferinţa lui pentru motoarele clasice nu va fi descurajată de creşterea costurilor cu taxele de drum.

„Eu sunt foarte mulțumit de aceste maşini, pentru că sunt foarte rezistente, nu au probleme cu calculatoarele, la motor sau la cutie, nu au probleme cu instalația electrică, sunt foarte fiabile şi foarte practice. Nu s-au defectat niciodată în mers, aşa că nu vreau să renunț la ele, indiferent de cât vor creşte taxele de drum. Noi lucrăm pentru un beneficiar pentru care trebuie să facem cursele noaptea şi nu aş putea risca să am probleme cu vreun senzor sau cu calculatorul unei maşini mai noi. În camioanele mele am deplină încredere, deoarece ştiu că nu se poate întâmpla nimic câtă vreme sunt servisate la timp. Am avut în probe şi un camion nou, dar nu m-a încântat. Rămân adeptul old school. Astfel de motoare nu se mai fac.”

Interviul complet poate fi vizionat pe pagina noastră de youtube.

Pe lângă camionul verde cu Hulk pictat pe capotă al lui Mondotrans, la TTA 2024 au fost prezente mai multe camioane cu aceeaşi menire, arătând nu numai că în general în acest domeniu se folosesc camioane foarte puternice, care se pretează la tuning, ci şi faptul că există o colaborare şi o prietenie în rândul firmelor care au astfel de activităţi specifice. Mai mult decât atât, aceste companii au decis înfiinţarea unei organizaţii patronale care să lupte pentru drepturile lor, precum cel de a circula pe drumurile publice şi atunci când este caniculă sau când circulaţia este întreruptă pe anumite porţiuni de drum pe timpul iernii, la fel ca şi autovehiculele de salvare/recuperare ale ISU.

„De multe ori noi suntem cei care salvam vieţi omeneşti, deţinând echipamente chiar mai performante decât ale ISU. Vrem să avem şi în România o legislaţie care să reglementeze serviciile de recuperare, astfel ca atunci când un autocamion cu număr de înmatriculare străin se răstoarnă să nu ţinem drumul blocat până când transportatorul chemă un echipaj din ţara de origine ca să fie remorcat, ci, aşa cum se întâmplă şi în alte ţări, drumul să fie eliberat imediat şi o firmă românească de tractare să ducă maşina avariaţă până într-o parcare de unde poate fi remorcat până în ţara de origine de către operatorul ales de proprietarul maşinii avariate”, a spus Dorin Bîtea, administratorul Mondotrans.

Acesta atrage atenţia asupra faptului că personalul care lucrează cu trolii sau alte echipamente specializate de recuperare/tractare nu poate fi integrat în nicio meserie cuprinsă în nomenclatorul oficial de la Ministerul Muncii, nefiind nici şofer şi nici macaragiu.

O recunoaştere oficială a profesiei împreună cu o reglementare specifică pentru astfel de activităţi de recuperare/tractare ar putea contribui la intervenţii prompte şi profesioniste în ceea ce priveşte degajarea drumurilor şi neutralizarea – în conformitate cu cerinţele de mediu – a diferitelor substanţe (combustibil, lubrifiant, substanţe chimice etc.) care ajung pe şosea din cauza spargerii şi avarierii diferitelor rezervoare.

În plus, Dorin Bîtea spune că nici statul, şi nici administratorul drumului nu ar plăti pentru aceste operaţiuni, ci acestea ar trebui decontate de firmele de asigurări la care au încheiat poliţe RCA proprietarii autovehiculelor avariate.

Camioanele de tractare, vedete la TTA

Camionul Hulk al lui Mondotrans s-a clasat în top 5 camioane cu cel mai frumos interior şi cu cea mai frumoasă pictură. În top 5 la Best Paint s-a clasat şi un alt camion de tractare, pictat cu motive din filmele Western.

Alaturi de ele la TTA au fost prezente, de asemenea, şi multe camioane pentru transport agabaritic, inclusiv de la Tomiflex, deţinută de Florin Tomuţa, preşedintele TTA.