Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scania, lider mondial în furnizarea de soluții de transport, a anunțat lansarea unui nou sistem de încărcare Megawatt Charging System (MCS) pentru camioanele sale electrice, care va fi disponibil comercial la începutul lui 2026.

Cu o încărcare mai rapidă, MCS marchează un pas important către un viitor mai durabil și mai eficient pentru transportul greu. Noul MCS are un curent de 3.000 de amperi (primul MCS al Scania atingea aproximativ 1.000 de amperi). Datorită acestei tehnologii, autocamionul poate fi încărcat de la 20% la 80% în mai puțin de 30 de minute, sincronizându-se perfect cu timpul de odihnă al șoferului. Această descoperire face ca transportul electric de marfă pe distanțe lungi să fie atât practic, cât și profitabil.

Camioanele electrice Scania pot fi încărcate cu MCS până la 750 kW, ceea ce este de două ori mai rapid decât standardul CCS2 actual. Această încărcare de mare capacitate necesită soluții inovatoare și sigure, cum ar fi conectori răciți cu lichid în încărcător și protocoale de comunicare îmbunătățite pentru a asigura o funcționare stabilă și previzibilă.  

“La Scania, angajamentul nostru față de inovare ne-a determinat să dezvoltăm soluții de încărcare de mare capacitate, cum ar fi MCS pentru camioanele noastre, care le permite să se încarce de două ori mai repede decât standardul convențional.”, a precizat Daniel Schulze, Head of e-Truck Solutions la Scania.

“Noua noastră tehnologie de încărcare nu numai că asigură eficiența și fiabilitatea operațiunilor pe distanțe lungi, dar sprijină și obiectivul nostru de transport durabil. Cu ajutorul camioanelor compatibile cu MCS și al unei infrastructuri de încărcare robuste în întreaga Europă, punem bazele unui viitor mai eficient și mai ecologic pentru transportul greu.”

Sistemul de încărcare rentabil, sigur și ușor de utilizat

MCS abordează, de asemenea, un alt punct sensibil în tranziția actuală către electrificare: costul de preț și costul de timp al procesului de încărcare. TRATON Charging Solutions, un furnizor de servicii dedicate e-mobilității din cadrul grupului TRATON, care include Scania, consideră că acesta este un pas crucial.

“La TRATON Charging Solutions, recunoaștem că succesul vehiculelor electrice de mare tonaj depinde de accesul la încărcare publică rapidă la un preț accesibil. Tehnologia MCS permite infrastructurilor de încărcare publice și private să asigure o încărcare de mare capacitate, asigurând operatorilor posibilitatea de a-și reîncărca bateriile rapid și rentabil. Totodată, acesta este o componentă cheie în succesul vehiculelor electrice de mare tonaj.”, a declarat Petra Sundström, Managing Director, Traton Charging Solutions. Petra Sundström: “Acest lucru este esențial pentru menținerea eficienței operaționale și a competitivității, sprijinind în același timp obiectivele mai largi de sustenabilitate ale industriei transporturilor.

Camioanele electrice Scania echipate cu MCS vor fi disponibile pentru comandă începând cu 2026. În același timp, Scania depune un efort major pentru a construi o infrastructură de încărcare puternică în întreaga Europă, având planuri de a construi în acest an coridoare MCS de-a lungul principalelor rute de transport.  

În cooperare cu partenerii săi din programul Milence, Scania intenționează, de asemenea, să dezvolte 1.700 de puncte de încărcare de înaltă performanță în Europa până în 2027. Infrastructura completează mandatul existent al Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi, permițând operatorilor să mențină un nivel ridicat de fiabilitate și eficiență în sarcinile de transport pe distanțe lungi.

“Încărcarea previzibilă și fiabilă, care permite șoferilor să conducă în timpul pauzelor obligatorii din punct de vedere legal, fără a risca întârzieri, este un factor important pentru a face din camioanele electrice o alternativă competitivă la diesel și un obiectiv climatic global.”, a adăugat Jorge Soria Galvarro, consilier tehnic principal pentru infrastructura de încărcare la Scania.

Ca parte a grupului TRATON, Scania are o poziție de lider orientată către client și va continua să joace un rol de lider în electrificarea transportului greu. De la concept la realitate, Scania adoptă o abordare holistică în calitate de consilier de încredere – analizând nevoile de transport, planificând infrastructura de încărcare și supervizând instalarea și întreținerea. De asemenea, compania consideră că atât cooperarea, cât și conducerea decisivă reprezintă baza pentru crearea unor soluții mai inteligente.

La standul CharIN din cadrul EVS38 din Göteborg, Scania va prezenta în exclusivitate viitorul tehnologiei de încărcare MCS. Daniel Schulze, Head of eTruck Solutions la Scania, și Petra Sundström, General Manager of Charging Solutions la TRATON, vor fi gazdele sesiunii.

În aceeași zi, între orele 13:45 și 14:30, Scania va găzdui o dezbatere la standul CharIN, intitulată “Condiții favorabile pentru încărcarea vehiculelor grele”, moderată de Jorge Soria Galvarro, având ca invitați reprezentanți ai Comisiei Europene, ACEA, TRATON, CharIN, EVRoaming Foundation, Hubject și Circle K.

Cu dimensiuni compacte și economii de combustibil de până la 7%, noul motor Super 11 de la Scania extinde portofoliul Super Powertrain pentru a răspunde nevoilor aplicațiilor de transport sensibile la greutate.

Cea mai recentă inovație, motorul Super 11, duce modelele de 11 litri la un nou nivel de performanță și flexibilitate. Comparativ cu motorul Scania existent de 9 litri, motorul Super 11 este cu 7% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și cântărește cu 85 kg mai puțin decât motorul Super 13. Acest lucru va permite operatorilor de transport să încarce mai mult, fără a compromite puterea, eficiența consumului de combustibil sau fiabilitatea.

„Acest motor deschide noi posibilități pentru un transport eficient din punct de vedere energetic și al costurilor. Este mai ușor, mai suplu și mai flexibil, dar păstrează în continuare puterea și fiabilitatea bine-cunoscută a modelelor Scania. Este o alegere inteligentă pentru operatorii care trebuie să echilibreze performanța, sarcina utilă și sustenabilitatea în activitatea lor zilnică.”, a precizat Ayyoob Zarmehri, Product Manager, Sales and Marketing, Scania Trucks.

Super 11 este disponibil în trei niveluri de performanță – 350 CP (1.800 Nm), 390 CP (2.000 Nm) și 430 CP (2.200 Nm) – și este conform cu standardele de emisii Euro 4, Euro 5 și Euro 6. Acesta oferă performanțe remarcabile pentru o gamă largă de aplicații de transport, de la logistica urbană la transportul regional.

De asemenea, Super 11 împarte 85% din componentele sale cu motorul dovedit Super 13, păstrând intact ADN-ul ingineresc al Scania și adaptându-se la diferite medii de operare.

Intervalele de întreținere sunt cu 30% mai lungi cu uleiul LDF-5 decât cu motoarele Scania de 9 litri, ceea ce ajută operatorii să crească timpul de funcționare și să reducă costurile totale de service.

Îmbunătățirile cheie sunt rezultatul anilor de testare a inovațiilor tehnologice. Noul motor este echipat cu propria tehnologie Scania de reglare variabilă a distribuției (cam phaser), care permite gestionarea termică a motorului în timp real și îmbunătățirea performanțelor de ardere. În plus, noul software al motorului și arborii de echilibrare reduc vibrațiile, iar frânele motorului sunt extrem de robuste, oferind o putere de până la 344 kW prin sistemul Scania VVB (Variable Valve Braking). Toate acestea contribuie la o experiență de condus mai lină și mai confortabilă. Sistemul patentat Scania de turbo-dosare este îmbunătățit prin utilizarea AdBlue, sporind și mai mult eficiența motorului.

Economiile impresionante de combustibil și greutatea redusă sunt deja argumente puternice pentru sustenabilitatea noului motor, dar Super 11 este compatibil și cu HVO și FAME. Acest lucru permite operatorilor să își reducă amprenta emisiilor fără a investi într-o infrastructură nouă. Este o soluție care sprijină atât obiectivele operaționale, cât și cele de sustenabilitate pe termen lung.

Un motor, multiple aplicații

Compact, ușor și puternic, Super 11 este proiectat pentru o gamă largă de operațiuni de transport, inclusiv:

„Motorul Super 11 reprezintă o nouă generație de transport inteligent. Acesta îmbină cele mai bune rezultate ale ingineriei Scania cu eficiența și adaptabilitatea cerute de operatorii de astăzi.”, a adăugat Ayyoob Zarmehri. „Fie că este în oraș sau pe rute mai lungi, acest motor performează kilometru după kilometru.

„Vânzările motorului Super 11 vor începe în iunie 2025″, a completat Ayyoob Zarmehri.