Un consorțiu condus de E.ON va primi o finanțare de 45 de milioane de euro din partea UE pentru extinderea infrastructurii de încărcare a autovehiculelor și vehiculelor comerciale electrice în Europa. Proiectul DRIVE-E este unul dintre cele 39 de proiecte inovatoare selectate recent de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi. Acesta va crea un total de 1.400 de noi puncte publice de încărcare până la finalul lui 2027. Totodată, 430 de puncte de încărcare sunt destinate camioanelor, fiecare cu o capacitate de 350 kW sau mai mare. Proiectul va fi implementat în 13 țări ale UE și va aduce o contribuție majoră la electrificarea transportului european de marfă și de pasageri.
Partenerii proiectului DRIVE-E, E.ON, ZSE și Eldrive, vor construi o rețea de puncte de încărcare pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare și grele de-a lungul principalelor rute transeuropene de transport de marfă. Proiectul include atât locații special concepute pentru încărcarea camioanelor, cât și medii mixte pentru camioane și autoturisme. Un alt obiectiv ar fi completarea și extinderea rețelei existente pentru vehiculele comerciale ușoare în zonele în care există lacune în rețea.
Punctele de încărcare planificate vor fi amplasate în peste 250 de locații din Germania, Austria, Danemarca, Italia, Țările de Jos, Suedia, Lituania, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, România, Bulgaria și Slovacia.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană în cadrul Alternative Fuels Infrastructure Facility (AFIF) II. AFIF este un factor-cheie din spatele ambițiosului efort al UE de a extinde infrastructura de tarifare în întreaga rețea transeuropeană de transport pentru a face transportul de mărfuri și de pasageri în Europa mai eficient și mai durabil. A doua fază a AFIF (2024-2025) a fost lansată în februarie 2024, cu un buget total de 1 miliard de euro.
Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA), lider global în soluții de transport cu emisii zero și de aprovizionare cu energie și infrastructură, prin intermediul mărcii HYLA, a anunțat că societatea și unele dintre filialele sale au depus petiții voluntare în temeiul capitolului 11 din Codul falimentului pentru districtul Delaware. De asemenea, Nikola a depus o moțiune prin care solicită permisiunea pentru un proces de licitație și vânzare în conformitate cu secțiunea 363 din Codul falimentului din Statele Unite.
Sub rezerva aprobării instanței, societatea intenționează să continue anumite activități limitate pentru camioane, cu livrare directă (fără distribuție), desfășurate în prezent pe teren, inclusiv anumite activități legate de cisternele HYLA, până la finalul lui martie 2025. Ulterior, societatea va avea nevoie de unul sau mai mulți parteneri pentru a sprijini aceste activități.
Nikola va intra în Capitolul 11 cu aproximativ 47 de milioane de dolari în numerar pentru a-și finanța activitățile anterioare, pentru a derula procesul de vânzare post-concurs și pentru a ieși din Capitolul 11 prin intermediul unui proces de planificare. Având în vedere profilul de lichidități al societății și costurile preconizate ale litigiilor și ale activităților limitate în cadrul capitolului 11, societatea a solicitat instanței permisiunea de a finaliza vânzarea activelor sale astfel încât să echilibreze nevoile sale de lichidități cu eforturile sale semnificative de marketing înainte de a intra în faliment.
„Cu dedicația angajaților noștri și cu sprijinul partenerilor noștri, Nikola a făcut pași importanți pentru a avansa în domeniul transportului cu emisii zero, inclusiv prin introducerea pe piață a primelor camioane electrice cu pile de combustie pe hidrogen din clasa 8 disponibile comercial în America de Nord și prin dezvoltarea rețelei de realimentare cu hidrogen HYLA, care leagă California de Nord de California de Sud”, a declarat Steve Girsky, președinte și CEO al Nikola. „Clienții noștri au parcurs aproximativ 3,3 milioane de kilometri de flotă cu platformele noastre de camioane FCEV și BEV, iar rețeaua noastră de realimentare HYLA a livrat mai mult de 330 de tone de hidrogen. Ca și alte companii din industria automobilelor electrice, ne-am confruntat cu mai mulți factori macroeconomici de piață care ne-au afectat capacitatea de a funcționa. În ultimele luni, am întreprins numeroase acțiuni pentru a strânge capital, pentru a ne reduce datoriile, pentru a ne curăța bilanțul și pentru a păstra lichiditățile în vederea susținerii operațiunilor noastre. Din păcate, cele mai bune eforturi ale noastre nu au fost suficiente pentru a depăși aceste provocări semnificative, iar consiliul de administrație a decis că, în aceste circumstanțe, Capitolul 11 este cea mai bună cale de urmat pentru societate și părțile interesate ale acesteia.”
Nikola, alături de consilierii săi financiari și juridici, a efectuat o analiză cuprinzătoare a tuturor alternativelor disponibile și credibile pentru a găsi o soluție care să permită companiei să își continue operațiunile. După luni de explorare activă a acestor alternative, compania a decis că un proces structurat de vânzare este cea mai bună soluție posibilă pentru a maximiza valoarea activelor. Nikola plănuiește să vândă aproape toate activele sale și să își lichideze operațiunile într-un mod ordonat.
Procedurile de licitație propuse, în cazul în care sunt aprobate de instanță, ar permite părților interesate să depună oferte obligatorii pentru achiziționarea activelor Nikola, fără datoriile și anumite pasive ale Nikola. Părțile interesate pot include atât cumpărători strategici, cât și financiari, pentru care sunt disponibile materiale substanțiale de due diligence.
Informații suplimentare cu privire la acest proces și la vânzarea propusă a activelor, precum și alte documente referitoare la procedura în temeiul capitolului 11, sunt disponibile pe site-ul Epiq Corporate Restructuring, LLC, agentul de notificare și creanțe al debitorilor, la adresa https://dm.epiq11.com/Nikola. Consultanții juridici ai Nikola sunt Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP și Potter Anderson & Corroon LLP, bancherul său de investiții este Houlihan Lokey Capital, Inc., iar consilierul său financiar este M3 Partners. Părțile interesate îi pot contacta pe Drew M. Talarico și Marcus Bellows de la Houlihan Lokey (nikola@hl.com) pentru informații suplimentare privind procesul de licitație și vânzare și pentru a avea acces la materialele due diligence.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit