Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Finanțelor și Autoritatea Vamală Română au anunțat punerea în funcțiune a unui nou sistem de scanare cu raze X pentru controlul vehiculelor la Biroul vamal de frontieră Siret. Acesta este primul sistem fix destinat autocamioanelor din România și face parte dintr-o strategie națională de modernizare a infrastructurii vamale la nivel național. Scopul  acesteia este de a asigura o gestionare mai eficient a fluxurilor de mărfuri și de a consolida măsurile împotriva contrabandei și fraudei la frontiere. În plus, în 2024 au fost operaționalizate alte trei sisteme de scanare în birourile vamale de la Albița și Giurgiulești.

„Biroul vamal de frontieră Siret, cel mai mare punct de comunicație cu Ucraina, va beneficia anul acesta de două echipamente noi de scanare. Separat de cel operaționalizat acum, pentru controlul autocamioanelor, până la sfârșitul lunii decembrie 2024, va mai fi instalat aici și un sistem de scanare cu raze X pentru controlul autoturismelor, ce va permite efectuarea a peste 500 scanări într-o singură zi. Cu fiecare nou scaner montat în punctele vamale, observăm atât îmbunătățiri substanțiale în eficiența controalelor, cât și schimbări în comportamentul celor care încearcă să ocolească legea. Aceste evoluții ne arată clar că măsurile noastre sunt nu doar necesare, ci și eficiente. Odată ce toate cele 26 de scanere din proiectul nostru vor fi operaționale în punctele vamale de frontieră, vom asista la o schimbare semnificativă în capacitatea României de a controla fluxurile comerciale și de a proteja granițele împotriva contrabandei și fraudelor. Astfel, imaginea controlului vamal va arăta complet diferit: rapid, eficient și sigur. Vom putea proteja economia națională cu un grad de certitudine mult mai ridicat, sprijinind veniturile bugetare și reducând impactul activităților ilegale asupra comunităților.”,

a declarat ministrul Marcel Boloș.

Noul echipament de scanare de la frontiera de nord a României, DN2 (E85), județul Suceava, va contribui la fluidizarea traficului. Finanțat parțial prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) și din bugetul de stat, sistemul va permite verificarea mai rapidă și mai detaliată a camioanelor și a vehiculelor de transport persoane, inclusiv inspectarea containerelor pentru mărfuri sau interiorul coletelor/bagajelor fără deschiderea acestora.

Selecția vehiculelor pentru controlul prin scanare va fi efectuată în urma unei analizei de risc, folosind informațiile disponibile la nivelul autorității vamale.

„Avem șase birouri vamale pe frontiera de nord a României cu Ucraina, iar Biroul vamal de frontieră Siret este cel mai mare dintre ele, peste 600 de camioane înregistrându-se aici zilnic. Mai mult, conform Master Planului General de Transport al României, punctul de trecere a frontierei Siret se regăsește în cele mai importante 10 puncte de trecere a frontierei din România, fiind un punct cheie strategic al graniței României și pe cale de consecință al Uniunii Europene. Astfel, pentru a-l aduce la standarde europene, peste 10 milioane euro s-au investit pentru modernizare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare. În acest context, instalarea acestui sistem de scanare cu raze X a mijloacelor de transport greu (camioane/containere) era absolut necesară. Trebuie să menționez și noutatea adusă de scanerul operaționalizat azi, acesta fiind primul sistem de scanare cu raze X fix ce permite verificarea camioanelor. Am planificat ca până la sfârșitul anului 2024 să instalăm tot în acest birou vamal încă un sistem de scanare cu raze X care va fi folosit pentru controlul autoturismelor. Urmăm, așadar, programul stabilit în ceea ce privește eficientizarea calității controlului vamal și reducerea, totodată, a timpul de așteptare la trecerea frontierei.”,

a precizat Marcel Mutescu, președintele Autorității Vamale Române. 

Autoritatea Vamală Română este instituția beneficiară a unui proiect în valoare de peste 100 de milioane de euro, finanțat din bugetul național, bugetul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), precum și din alte fonduri europene nerambursabile.

„Dotarea birourilor vamale de frontieră cu sisteme de scanare autovehicule și containere (sisteme de securitate) și înființarea Centrului național de analiză imagistică în cadrul căruia se vor integra sistemele de scanare autovehicule și containere din dotarea A.V.R.”,

a demarat în data de 4 decembrie 2023, iar ziua estimativă a finalizării proiectului este 31 decembrie 2027 (31 decembrie 2026 pentru componenta finanțată prin PNRR).

Principalele activități ale proiectului:

Calendar estimativ:

În finala campionatului Goodyear FIA ETRC din 2024, Mark Taylor a reușit să își asigure locul al doilea în clasamentul Chrome, după o luptă strânsă cu rivalul său, Steffen Faas. Deși José Eduardo Rodrigues își asigurase deja titlul, Taylor a intrat în weekend cu un avantaj de patru puncte față de Faas și știa că trebuie doar să îl depășească pentru a-și consolida poziția. Pe parcursul antrenamentelor și curselor de sâmbătă, Taylor a reușit să își dubleze avantajul, iar duminică, după locul al doilea în cursa 3, a încheiat sezonul cu două victorii de clasă și două podiumuri generale.

John Newell a reușit să obțină locul patru în clasamentul de clasă, devansându-l pe Luis Recuenco în cursa 1. Recuenco, deși aproape de podium în cursa 3, a pierdut locul în penultimul tur, dar a reușit să se mențină înaintea lui Clemens Hecker și să își asigure locul șase în clasamentul Chrome. Cu toate acestea, nu a putut să-l depășească pe Lukas Hahn, care, deși nu a participat la ultimele curse, și-a păstrat locul cinci datorită avantajului acumulat anterior la Le Mans.

Bradley Smith a avut un weekend excelent, obținând cele mai multe puncte ale sale din sezon și l-a depășit pe Luke Garrett în clasament cu trei puncte. Jonathan André a avut o performanță constantă, terminând sezonul pe locul zece cu un total de 33 de puncte. Craig Reid și Simon Faulkner au suferit probleme tehnice pe circuitul Jarama, terminând pe locurile 11 și 13 în clasament, cu Stefan Kursch între ei.