Antonio Albacete a obținut o victoria de la început până la final, ceea ce a oferit fanilor spanioli un motiv de sărbătoare. În cursa finală a sezonului, eroul local, Albacete a reușit să-și mențină poziția de lider de-a lungul celor 12 tururi. Cu toate că Mark Taylor a încercat să-l depășească la intrarea în primul viraj, Antonio Albacete a controlat situația și a condus cu constanță până la final, trecând primul linia de sosire.
Mark Taylor a profitat de puținele oportunități de depășire de pe circuitul Jarama pentru a repeta succesul din cursa a doua, și-a menținut calmul și s-a apărat excelent împotriva urmăritorilor. Spre final, Taylor și coechipierul său José Eduardo Rodrigues s-au desprins de restul plutonului și s-au luptat pentru ultimul loc pe podium. Steffi Halm a transformat poziția a patra de pe grila inversă într-un loc patru solid, apărându-se impecabil împotriva lui Jochen Hahn și Norbert Kiss. Aceștia au avut un start bun, dar nu au reușit să o depășească. André Kursim a terminat pe locul șapte în ultima sa cursă la Don’t Touch Racing, clasându-se pe locul șase la general.
Sascha Lenz a terminat pe locul 9 după ce a ieșit larg în primul viraj și s-a ciocnit cu André Kursim în încercarea de a-l depăși, incident care i-a trimis pe amândoi în afara pistei. Deși Kursim a pierdut mai puțin teren, Lenz a căzut pe ultima poziție, reușind să revină până pe locul 9 la final, după o depășire reușită asupra lui Luis Recuenco. Recuenco a încheiat pe locul 10, completând clasamentul. Bradley Smith a avut o zi excelentă, ocupând locul 5 și obținând trei rezultate solide în cursă și calificări. După patru curse, Rodrigues conducea în clasamentul Young Drivers, urmat de Smith. Clemens Hecker, Jonathan André, Luke Garrett și Simon Faulkner au completat lista piloților clasați. John Newell și Craig Reid au abandonat cursa din cauza ieșirilor de pe pistă și a avariilor la camioanele lor.
Cel mai recent exemplu al eforturilor MAN este colaborarea cu E.ON și filiala sa E.ON Drive Infrastructure pentru a extinde infrastructura de încărcare pentru vehicule comerciale electrice în Germania și Europa. Împreună, cele două companii vor înființa aproximativ 170 de locații cu 400 de puncte de încărcare publică pentru camioanele electrice din întreaga Europă. Aceste puncte de încărcare vor fi amplasate de-a lungul rețelei de service MAN, fiind disponibile și pentru vehiculele comerciale ale altor producători. Numai în Germania sunt planificate aproximativ 125 de puncte. Astfel, se va crea cea mai mare rețea publică de încărcare la nivel național pentru vehicule comerciale grele din țară de până acum. E.ON și MAN înființează, de asemenea, stații în Austria, Regatul Unit, Danemarca, Italia, Polonia, Republica Cehă și Ungaria.
Faptul că primul punct de încărcare a fost pus în funcțiune la doar câteva luni după anunț arată cât de serioși sunt cei doi parteneri în ceea ce privește realizarea acestui proiect. Două puncte publice de încărcare sunt deja disponibile la punctul de service MAN din Berlin-Wildau. În săptămânile următoare, alte două locații vor fi puse în funcțiune în Karlsfeld, lângă sediul central MAN din München, cu un total de patru puncte de încărcare, și în Fürstenwalde, cu două puncte de încărcare. La toate punctele de încărcare, va fi posibilă încărcarea până la 400 kW. Amenajarea locațiilor va fi special concepută pentru încărcarea vehiculelor comerciale electrice: aceasta va include o opțiune de trecere prin zona de încărcare, astfel încât camioanele să nu fie nevoite să manevreze. Planul este ca, până la finalul lui 2025, să existe 80 de locații echipate cu infrastructură de încărcare accesibilă publicului.
„Infrastructura de încărcare pentru camioanele electrice cu baterii este crucială pentru succesul transformării sistemelor de propulsie în transportul de marfă”, a declarat Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus. “MAN prezintă la IAA Transportation camioane fără emisii de CO2 cu un portofoliu cuprinzător de aplicații. Pentru a se asigura că toți clienții noștri le pot utiliza în activitatea lor, aceștia au nevoie de facilități de încărcare care să le fie accesibile publicului și, de asemenea, disponibile în depozite, puncte de încărcare și descărcare sau depozite. MAN depune mai multe eforturi pentru a avansa rapid dezvoltarea necesară a parcurilor de încărcare și a stațiilor de încărcare.”
La sfârșitul lui august, MAN a prezentat un alt proiect emblematic împreună cu partenerul său de lungă durată, FC Bayern München. La Allianz Arena din München vor fi construite puncte de încărcare de înaltă performanță, cu o capacitate de megawatt, în trei etape de extindere planificate. În total, sunt plănuite 30 de puncte de încărcare. Acestea vor permite încărcarea zilnică a până la 500 de autobuze și camioane electrice. Contextul acestui proiect de parc de încărcare este că marile stadioane de fotbal, precum Allianz Arena, au o rețea electrică foarte puternică care este utilizată pe deplin doar în zilele de meci din cauza cererii mari de electricitate pentru proiectoare, catering și alți consumatori. Acestea sunt condițiile ideale pentru înființarea unui parc comercial de încărcare a vehiculelor.
Milence a deschis deja primele parcuri de încărcare pentru vehicule comerciale cu baterii electrice și multe altele sunt în pregătire. Joint-venture-ul dintre TRATON GROUP, societatea-mamă a MAN, Daimler Truck și Volvo Group își propun să construiască și să opereze 1.700 de stații publice de încărcare de mare capacitate în Europa până în 2027.
Infrastructura publică de încărcare pentru camioanele electrice este extrem de importantă pentru utilizarea pe scară largă. Cu toate acestea, stimularea electromobilității în sectorul camioanelor va necesita, de asemenea, puncte de încărcare la clienții MAN sau la sediul clienților acestora. Pentru rutele previzibile, regulate sau pentru vehiculele care se află întotdeauna în același depozit după o tură, este logic să se investească în puncte de încărcare. MAN Transport Solutions planifică proiectarea infrastructurii de încărcare împreună cu clientul și dezvoltă o strategie optimă de alimentare cu energie pentru fiecare companie. Acest lucru este realizat în cooperare cu partenerii Heliox (Siemens), SBRS (Shell) și ABB.

02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit