DAF Trucks se pregătește pentru producția de serie a noii sale game de camioane complet electrice. Un număr de vehicule au fost deja puse în funcțiune de unii transportatori importanți din Țările de Jos.
DAF a fost primul producător european de camioane care a lansat un camion complet electric. De atunci, DAF și-a extins constant rolul de partener în tranziția energetică. Numărul de vehicule cu propulsie electrică continuă să crească, iar gama cu emisii zero, în special, a crescut enorm. Dealerii DAF oferă acum, de asemenea, un pachet complet de puncte de încărcare, iar șoferii de camioane electrice sunt instruiți special. Fabrica de asamblare din Eindhoven a fost deschisă de DAF în 2023 pentru a produce camioane electrice.
Noua generație de vehicule electrice DAF se bazează pe modelele XD și XF, ambele au primit distincția Internațional Truck of the Year, care au stabilit noi standarde în materie de eficiență, siguranță și confort. Acestea sunt echipate cu motoare electrice de până la 350 kW/480 CP și vin cu o gamă largă de pachete de baterii (de la 2 la 5 pachete) pentru o autonomie fără emisii de până la 500 de kilometri. Camioanele electrice DAF utilizează baterii LFP (litiu feros fosfat) cu densitate energetică ridicată, foarte avantajoase în ceea ce privește siguranța termică, durata de viață și numărul de cicluri de încărcare.
DAF testează pe scară largă noua generație XD și XF Electric cu ajutorul transportatorilor de top care pun primele vehicule pe drum. Reacțiile au fost foarte entuziaste.
„Parcurgem aproape 500 de kilometri cu XD Electric cu doar o singură încărcare completă”, precizează Gerlof Ugema de la Oegema Transport din Dedemsvaart. „Cu o încărcare suplimentară, am putea parcurge 1.000 de kilometri pe zi, ceea ce oferă posibilități interesante pentru distanțe lungi.”
„Încă mai avem unele provocări în ceea ce privește infrastructura de încărcare din incinta noastră, dar XF Electric răspunde tuturor așteptărilor noastre”, confirmă Ewout van Wijk, CEO al E. van Wijk Logistics din Giessen. Șoferul este, de asemenea, foarte impresionat de agilitatea camionului, de faptul că e silențios, de confortul din cabină și de ușurința de a conduce. La plecare, există imediat un cuplu foarte mare disponibil.
Cornelissen Transport din Nijmegen a preluat un DAF XD și un DAF XF Electric, pe care le utilizează în principal pentru aprovizionarea supermarketurilor. „Vehiculele se potrivesc perfect cu ambiția noastră de a trece la transportul cu emisii zero”, menționează Peter Leegstraten, director de achiziții și inovare.
„Iar conceptul vehiculului DAF este perfect pentru zonele urbane. Parbrizul mare, liniile de centură lungi, geamul suplimentar de pe partea pasagerului și camerele digitale oferă o vizibilitate directă perfectă și, împreună cu motorizarea electrică, reprezintă combinația ideală pentru noi.”
Antonio Albacete a dominat cursa de camioane Goodyear FIA ETRC de sâmbătă, lăsându-l în urmă pe John Newell încă de la start. Până la finalul primului tur, restul concurenților erau doar puncte îndepărtate în oglinzile sale retrovizoare. Deși Jochen Hahn a făcut tot posibilul să urce de pe locul șapte și să-l ajungă din urmă pe spaniol, eforturile sale nu au fost suficiente pentru a-i refuza lui Albacete a doua victorie din acest an.
În stilul caracteristic al lui Norbert Kiss, Hahn a urcat cu ușurință în clasament, la un moment dat părea că îl va prinde pe Albacete înainte de final. Deși camionul Team Hahn Racing avea un ritm superior celui al T Sport Bernau, avantajul creat de Albacete a fost suficient pentru a menține victoria.
Steffi Halm și Sascha Lenz au făcut tot posibilul pentru a-l ține pe Norbert Kiss departe de podium pentru a doua oară în aceeași zi, dar frânarea târzie a lui Kiss în primul viraj i-a depășit pe amândoi în tururi succesive. Deși Lenz și Halm au încercat să păstreze linia exterioară în primul viraj și să treacă pe interior în al doilea viraj, frânarea lui Kiss a blocat această manevră defensivă.
Depășirile succesive l-au dus pe Kiss pe locul trei, în fața lui Halm și Lenz, care au completat top cinci. André Kursim a încheiat pe locul șase, făcând ca toate primele șase locuri să fie ocupate de piloți din categoria Titan.
John Newell spera să profite de poziția sa de pe prima linie pentru a obține prima victorie Chrome a sezonului, dar o manevră pe interiorul virajului 2 în primul tur a lui José Eduardo Rodrigues i-a pus capăt cursei. Pilotul portughez a încercat să facă depășirea de pe locul trei, beneficiind de un start mai bun decât Newell. În schimb, cei doi s-au ciocnit, iar Newell a fost aruncat în afara circuitului, rămânând blocat în capcana de nisip.
Incidentul l-a făcut pe Rodrigues să piardă poziții, deschizând astfel oportunitatea pentru Mark Taylor, care a avut un start excelent, să preia conducerea clasei Chrome pentru a doua oară în aceeași zi. Rivalul său din campionat, Steffen Faas, a încercat să pună presiune pe britanic pentru a recupera punctele pierdute în prima cursă, dar Taylor a reușit din nou să câștige datorită ritmului său bun pe circuitul de la Most.
În ciuda incidentului de la începutul cursei, Rodrigues a terminat pe locul al treilea în clasa Chrome și pe locul nouă în clasamentul general. Incidentul dintre Newell și Rodrigues a fost investigat după cursă.
Clemens Hecker a terminat pe locul zece în clasamentul general, conducându-i pe Luis Recuenco și Bradley Smith la linia de sosire dintre cele 12 camioane clasificate, însă singurul care nu a terminat cursa a fost Newell.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit