Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ploaia abundentă de la Slovakia Chrome Ring a redus acțiunea din weekend la doar trei curse European Truck Racing Championship, însă Bradley Smith a profitat și a obținut primul, al doilea și al treilea loc în clasa Chrome Ring, luând un avans de 14 puncte față de Mark Taylor, care a ratat o clasare pe podium.

După un început de sezon dificil, Steffen Faas a reușit în cursa 2 să obțină prima sa victorie din acest an, în timp ce Clemens Hecker a învins în cursa a treia, urcând pentru prima dată în clasamentul din 2025 și menținând astfel locul trei la general.

John Newell a câștigat două clasări pe locul 3 în Chrome, iar Luke Garrett s-a confruntat cu probleme tehnice.

Luis Recuenco a marcat un start promițător și a obținut primul pole position Chrome al weekendului, cu o greșeală în prima cursă care l-a costat nu numai conducerea clasamentului, ci și șansa la podiumul clasei. Christian Ruppert a terminat din nou cursa cu un rezultat solid.

Contextul noilor reguli europene

Uniunea Europeană a introdus, prin Pachetul de Mobilitate aprobat în 2020, o serie de măsuri care au ca scop modernizarea și digitalizarea transportului rutier. Printre cele mai importante prevederi se află și obligativitatea montării tahografului inteligent de a doua generație în toate vehiculele care efectuează transporturi internaționale. Această cerință se aplică atât vehiculelor noi, cât și celor deja în circulație, inclusiv second-hand, și are ca obiectiv creșterea siguranței rutiere, monitorizarea mai precisă a timpilor de condus și odihnă, dar și prevenirea fraudelor.

Procesul de implementare a noilor dispozitive a fost împărțit în mai multe etape:

Ce riscă transportatorii care nu respectă regulile

Sancțiunile diferă de la un stat la altul, însă toate sunt considerabile și pot afecta grav activitatea unei companii de transport. De exemplu:

Aceste cifre arată cât de severă este legislația europeană în materie de control al transporturilor și cât de important este ca firmele să respecte termenele de conformare.

Excepții și precizări importante

Nu toate vehiculele sunt vizate de această obligație. Autovehiculele de transport care operează exclusiv pe plan local sau național și care sunt dotate cu tahografe analogice sau digitale vechi nu trebuie să le înlocuiască. Singura situație în care acest lucru devine obligatoriu este atunci când dispozitivul se defectează și nu mai poate fi reparat.

Implementarea tahografului inteligent de a doua generație reprezintă o schimbare majoră pentru sectorul transporturilor rutiere internaționale. Deși presupune costuri și timp investit în adaptarea vehiculelor, această măsură contribuie la uniformizarea regulilor la nivel european, la monitorizarea corectă a activității șoferilor și la creșterea siguranței pe șosele. Transportatorii care vor să își continue activitatea fără riscuri trebuie să respecte termenele de înlocuire, pentru a evita sancțiuni extrem de dure.