Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNH Industrial N.V. şi Nikola Corporation au co-sponsorizat, la începutului acestei luni, conferinţa intitulată „Decarbonizarea Transportului Greu şi Rolul Hidrogenului”, la care au participat politicieni de marcă din structurile de conducere ale Uniunii Europene, experţi din industrie şi reprezentanţi ai organizaţiilor interguvernamentale.

„Suntem entuziasmaţi de oportunităţile pe care le avem pentru a transforma perspectivele transportului greu cu zero emisii în realitate. Lucrăm împreună cu Nikola la finalizarea modelului de camion Tre BEV, care este planificat să intre în producţie în ultimul trimestru al anului viitor”, a declarat Gerrit Marx, Preşedinte Vehicule comerciale şi speciale în cadrul CNH Industrial  şi membru în consiliul de directori ai Nikola.

„Nikola Tre va stabili noi standarde pentru camioanele cu zero emisii”, a adăugat Mark Russell, CEO Nikola. „Suntem mândri să sponsorizăm acest eveniment, în contextul în care Comisia Europeană a stabilit un plan ambiţios de eliminare a emisiilor de carbon provenite din transport până în 2050. Nikola, în parteneriat cu CNH Industrial, pot juca un rol semnificativ în asistarea industriei de profil să îşi atingă aceste obiective“.

Strategia de mobilitate a Comisiei Europene (CE) urmează să fie prezentată la începutul lui decembrie a.c., iar hidrogenul este considerat un punct cheie în dezvoltarea transportului ecologic în anii următori. Astfel, Comisia Europeană (CE) și-a propus să investească în deschiderea a un milion de stații de alimentare cu hidrogen pe tot continentul, până în 2025.

Daimler Trucks şi-a prezentat strategia privind dezvoltarea tehnologiilor alternative de propulsie, în cadrul unei conferinţe de presă organizată online la jumătatea lui septembrie, iar hidrogenul reprezintă cea mai viabilă soluţie pentru transportul pe distanţe lungi, graţie autonomiei crescute pe care o asigură comparativ cu energia electrică.

Modelul eActros cu pachet de baterii, destinat distribuţiei urbane şi având o autonomie de 200 km, va intra deja de anul viitor în producţia de serie. Separat, Daimler mai pregăteşte versiunea eActros LongHaul, de asemenea pe baterii, prezentată acum în premieră, care va avea o autonomie de 500 km şi va intra în fabricaţie din 2024, precum şi camionul pe hidrogen GenH2, care va putea acoperi distanţe şi de 1.000 km. Acesta din urmă va începe testele practice la clienţi din 2023, producţia de serie fiind planificată după 2025.

Toate camioanele electrice produse de Daimler Trucks vor avea la bază platforma ePowertrain, atât pentru versiunile pe baterii, cât şi pentru cele cu tehnologie de celule de H2.