Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus anunță acum și începerea vânzărilor noului camion MAN eTruck în urma electrificării cu succes a camioanelor și autobuzelor urbane, MAN Truck & Bus. Noul MAN eTruck va fi disponibil pe piețele din Europa începând cu finalul lui octombrie, cu toate că trecerea de la diesel la electric depinde de disponibilitatea infrastructurii de încărcare.

Compania vizează ca până în 2030, aproximativ 50% din înmatriculările de vehicule noi MAN în UE să fie camioane electrice. Însă, pentru a face tranziția la vehicule ecologice, producătorul MAN și Asociația germană pentru transport de marfă și logistică (BGL) solicită sprijin politic pentru extinderea accelerată a infrastructurii de încărcare.

„Aproximativ 96% din emisiile de gaze cu efect de seră ale actualelor noastre motoare diesel sunt atribuibile fazei de utilizare. De aceea, motoarele cu baterii electrice pentru vehiculele comerciale sunt cheia decisivă pentru atingerea reducerii emisiilor de CO2. Clienții noștri au nevoie de o condiție prealabilă de bază, o infrastructură de încărcare la nivel național, pentru a face trecerea de la camioanele diesel la cele electrice pe baterii. Avem nevoie urgentă de o extindere semnificativ accelerată de cel puțin 4.000 de unități de puncte de încărcare în Germania și dr 50.000 de puncte de încărcare de mare capacitate în Europa, până în 2030. Ne-am făcut temele, e-truck-ul nostru începe în curând să fie pus în vânzare. Acum, avem nevoie urgentă de sprijinul factorilor de decizie politică și de angajamentul industriei energetice pentru a putea realiza împreună să transformăm cu succes schimbarea traficului în transportul rutier de marfă.”,

a precizat dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului executiv pentru cercetare și dezvoltare la MAN Truck & Bus SE.

MAN eTruck a fost supus unor teste extinse de validare pentru a-și asigura performanța, fiabilitatea și eficiența, inclusiv teste de durabilitate, sarcină și siguranță. Totodată, testul rutier a cuprins și sute de mii de kilometri parcurși în condiții extreme de temperatură, inclusiv în frigul înghețat al iernii suedeze la minus 40 de grade și, cel mai recent, în căldura extremă a verii din sudul Spaniei, la peste 40 de grade.

Echipa de vânzări MAN este pregătită pentru lansarea eTruck-ului, oferind consultanță clienților cu privire la achiziționarea de camioane electrice și la infrastructura de încărcare, adaptată vehiculele și nevoilor specifice ale acestora. În Spania, 40 de experți în dezvoltare au testat, acum zece săptămâni, noul MAN eTruck – peste 10.000 de kilometri, în condiții uneori extreme, topografie extremă, cu numeroase înclinări și coborâri, ziua și noaptea, pentru a îndeplini cerințele exigente și, în același timp, foarte diferite în funcție de sarcina de transport.

În prezent, MAN pregătește cei 1.200 de membri ai personalului său de vânzări european pentru viitoarea lansare pe piață a noului eTruck. Noul camion atinge autonomii zilnice cuprinse între 600 și 800 kilometri, potrivite pentru transportul pe distanțe lungi și, astfel, acoperă cu ușurință și majoritatea celorlalte sarcini de transport tipice ale camioanelor actuale.

„Obiectivele climatice, în transportul rutier de mărfuri, pot fi atinse numai dacă condițiile-cadru și economice de operare sunt corecte. În plus, față de disponibilitatea vehiculelor cu sisteme de propulsie alternative, acestea includ disponibilitatea pe scară largă a infrastructurii de încărcare și, mai ales, a rețelei electrice, precum și planificarea și securitatea investițiilor pentru programele de finanțare pentru trecerea la electromobilitate.”,

a declarat Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului BGL.

Camionul Scania 420 R echipat cu grupul motopropulsor Super, introdus pe piață în anul 2021, a câștigat concursul European Truck Challenge (ETC), devenind cel mai eficient camion din punct de vedere al consumului de combustibil.

Scania Super a înregistrat o diferență semnificativă de 4,9% în consumul de motorină față de al doilea clasat în acest prestigios test german pentru vehiculele destinate transportului pe distanțe lungi.

„Aceasta este încă o dovadă a poziției de lider ocupate de Scania în industrie ca fiind cea mai eficientă marcă în ceea ce privește consumul de combustibil. Testele independente realizate de jurnaliști confirmă ceea ce mii de clienți experimentează în operațiunile lor zilnice: camioanele noastre Super au un avantaj clar în ceea ce privește consumul de combustibil față de concurență și aduc scăderi semnificative ale emisiilor de CO2.”,

a declarat Julian Modro, Head of Industry Solutions, Scania Trucks.

Testul comparativ ETC din acest an s-a concentrat pe camioanele pentru transport pe distanțe lungi cu o putere de până la 450 CP și un cuplu în intervalul de 2.200 până la 2.400 Nm. Din cei mai importanți producători europeni, doar Scania, DAF și Mercedes au participat cu camioanele lor, Scania alegând să participe cu un camion pentru transport pe distanțe lungi de tip 420 R, echipat cu o cabină cu loc pentru dormit.

Cu toate că a avut cea mai mică putere din teren, Scania s-a evidențiat prin cel mai mare cuplu de 2.300 Nm. Greutatea medie a ansamblului cap tractor și remorcă în test a fost de 33,6 tone.

Scania a fost recunoscută cu premiul pentru cel mai eficient camion din punct de vedere al consumului de combustibil în cadrul unei ceremonii de premiere organizate de revista Truck & Trailer Welt în colaborare cu NUFAM din Karlsruhe, Germania.

„Revista Truck & Trailer Welt organizează European Truck Challenge pe drumurile publice și utilizează o varietate de caracteristici ale drumurilor diferite. Testul imită aspectele cu care confruntă șoferii în fiecare zi; singura diferență este că factorii perturbatori precum blocajele de trafic sunt eliminate din rezultatele finale. Ce înseamnă acest nivel de economisire la combustibil pentru transportatori care se luptă cu costurile crescute ale combustibilului și cu ratele de dobândă în creștere este evident: pentru un camion de transport pe distanțe lungi care parcurge 150.000 de kilometri pe an, economia la costul combustibilului în comparație cu al doilea cel mai bun camion se situează în jurul valorii de 3.000 de euro.”,

a explicat Julian Modro.