Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit asociației britanice a transportatorilor RHA, un șofer s-a deplasat în Olanda pentru a lăsa o semiremorcă, însă autoritățile olandeze l-au acuzat că a depășit limita admisă în spațiul Schengen.

Autoritățile au calculat că britanicul a petrecut mai mult de 90 de zile în Schengen, în ultimele șase luni, fiind astfel pasibil de o amendă (nefiind precizată suma). Totodată, șoferul a primit și interdicția temporară de a intra pe teritoriul întregii Uniuni Europene.

Prin urmare, șoferul ar trebui să se mute pe alte rute sau chiar să-și schimbe complet angajatorul. De asemenea, șoferul va avea interzis temporar să meargă și în vacanță, în orice țară din Uniunea Europeană, relatează 40ton.net.

Reamintim că acordul Brexitului reprezintă regula “90 de zile din 180”, ceea ce indică faptul că o persoană din Marea Britanie nu poate petrece mai mult de 90 de zile în spațiul Schengen într-o perioadă continuă de șase luni, incluzând atât călătoriile private, cât și cele de afaceri, iar șoferii de camion nu fac excepție de la regulă.

Guvernul spaniol va acorda subvenții pentru combustibil camioanelor aparținând transportatorilor străini care operează în Spania, conform organizației spaniole de transport Fenadismer.

Aceste subvenții pot fi aplicate și retroactiv. Subvențiile pentru combustibil destinate transportatorilor spanioli au fost introduse în ianuarie 2023 ca rezultat al negocierilor dintre asociațiile naționale de transport și Ministerul Transporturilor. Guvernul a acordat până la 20 de cenți pe litru de combustibil pentru fiecare vehicul în prima jumătate a acestui an.

Spania a decis să extindă această asistență și către companiile străine și o face retroactiv. Acest lucru înseamnă că toate camioanele înregistrate în străinătate care au lucrat în Spania începând din ianuarie 2023 și care îndeplinesc condițiile pot beneficia de un bonus de până la 20 de cenți pe litru pentru combustibil.

Transportatorii rutieri spanioli nu sunt mulțumiți de această decizie. Însă, într-un comunicat de presă, FENADISMER și-a exprimat îngrijorarea că această mișcare agravează situația concurenței neloiale pe care transportatorii rutieri spanioli au întâmpinat-o în ultimii ani din partea companiilor străine, în special din țările din Europa de Est.

În unele cazuri, aceste companii aparțin întreprinzătorilor spanioli care și-au transferat flotele către aceste țări cu singurul scop de a avea costuri mai mici pentru forța de muncă și impozite, fără a avea o activitate reală acolo, ci rămânând în permanență în Spania. Aceste companii sunt cunoscute sub denumirea de „cutii poștale”.

Potrivit organizației, aproape 40% din transportul către și dinspre Spania este efectuat de companii străine, în principal din Polonia, Lituania, Portugalia, Bulgaria și România, care vor beneficia de finanțarea publică spaniolă cu aprobarea noii măsuri.