Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ford Trucks F-MAX, proaspat incununat Camionul Anului 2019, a fost prezentat in premiera mondiala la IAA Hanovra. Cu un design modern, noul F-MAX impresioneaza prin adaptabilitatea la nevoile soferului, noua cabina de 2.5 m oferind un mediu de lucru confortabil si ergonomic, beneficiind de acelasi look modern ca si partea exterioara. De asemenea, designul tabloului de bord asigura faptul ca functiile sunt usor accesibile si usor de folosit.
 

Numele lui Ford Trucks F-MAX vine de la legendara serie F si iese in evidenta in termeni de marime, nivel ridicat de confort si durabilitate. Camionul Anului 2019 este si un vehicul „conectat“, acest lucru realizandu-se prin intermediul platformei ConnecTruck. Pana sa ajunga aici, noul F-MAX a fost testat de 500 de ingineri ai Ford Otosan pe o perioada de cinci ani. Testele au fost derulate in 11 tari pe 4 continente cu ajutorul a 233 de prototipuri. Acest lucru a presupus 15.500 de ore de teste de laborator si cinci milioane de km de teste pe sosele.
De la bun inceput, focusul noului produs a fost soferul, inginerii Ford Trucks dorind sa se asigure ca acesta petrece un timp calitativ in cabina, atat cat se afla la volan, cat si in restul timpului. De aceea podeaua cabinei lui F-MAX este una plata, cu o inaltime de 2.160 mm intre plafon si podea, in timp ce scaunele pot fi ajustate pe o distanta de 260 mm. Interiorul beneficiaza si de un spatiu de stocare in stil avion, patentat de Ford, si de un pat superior pliabil la 90 de grade. In plus, mai spune Ford Trucks, cabina ofera cea mai buna prestatie acustica si vibratorie (NVH), iar nivelul de zgomot interior este de asemenea unul foarte bun multumita rigiditatii cabinei, a zgomotului scazut produs de motor si a designului tapiteriei, cu ajutorul caruia sunetul este diminuat.
Noul F-MAX ofera o gama de spatii de depozitare usor accesibile si spatioase, de la suprafata realizata in stilul cabinei de bord al aeronavelor si pana la zone exterioare de depozitare, aflate pe ambele parti. Usa cabinei se deschide la diferite unghiuri, trei la numar, ceea ce inseamna ca accesul se face foarte usor, in timp ce pragul este etanseizat. Soferul se va simti confortabil si datorita sistemului de climatizare automat, iar in variantele de echipare  superioare exista si un mini frigider incorporat alaturi de un filtru de cafea.

Organizatia International Truck of the Year (ITOY) lanseaza un nou premiu – Truck Innovation Award – care reflecta tranzitia ce are loc in prezent in industria de automotive catre camioane noi, neconventionale, cu amprente de carbon cat mai mici.
 Nominalizarile la „Truck Innovation Award“ vor fi analizate si jurizate in paralel cu celebrul premiu „Camionul Anului“ (ITOY), principalul criteriu de selectie fiind contributia camionului la cresterea eficientei in transportul rutier de marfuri in viitorul apropiat, precum si reducerea potentiala a amprentei de carbon in tarile implicate in organizatia ITOY. Totodata, vehiculele nominalizate trebuie sa fie avansate din punct de vedere tehnologic si cu o masa totala maxima admisa de peste 3.5 tone. O alta conditie este legata de propulsie, care trebuie sa fie una alternativa (hibrida, electric etc.), sau un sistem de combustibil alternativ – F-cell, LNG, CNG, hidrogen.
 

Alternativ, mai precizeaza organizatia, camioanele vor fi solutii specifice „Hi-tech“ in termeni de „conectivitate“, fie sisteme de conducere semi-autonome sau complet autonome, capabilitati de conducere in pluton, servicii avansate de suport, asa cum este diagnoza la distanta, care sunt intr-o faza de dezvoltare primara (unitate singulara) sau la nivel de prototip, ori intr-o productie de serie mica. Indiferent de specificatii, vehiculele nominalizate pentru „Truck Innovation Award“ trebuie sa poata fi conduse. Ceremonia inaugurala a „Truck Innovation Award“ va avea loc in cadrul IAA Hanovra, atunci cand primul castigator va fi anuntat.