O nouă etapă pentru marca franceză
Citroën a confirmat intrarea oficială în Campionatul Mondial ABB FIA Formula E, alegând să își asocieze imaginea cu doi dintre cei mai respectați piloți ai competiției: Jean-Éric Vergne și Nick Cassidy. Marca franceză marchează o etapă importantă în strategia sa de electrificare și își propune să devină un jucător vizibil în sporturile cu motor ale viitorului.

Jean-Éric Vergne – experiență și rezultate la cel mai înalt nivel
Pilotul francez Jean-Éric Vergne, în vârstă de 35 de ani, are una dintre cele mai solide cariere din Formula E. După debutul său în Formula 1 cu echipa Toro Rosso (2012–2014), Vergne a fost unul dintre primii piloți care au pariat pe Formula E, unde a scris istorie devenind primul dublu campion consecutiv al competiției, cu DS Techeetah.
Cariera sa este completată de experiența acumulată în cursele de anduranță, unde concurează pentru Peugeot TotalEnergies în FIA WEC, demonstrând o versatilitate remarcabilă între diferite discipline ale motorsportului.
Repere din cariera lui Jean-Éric Vergne:
Nick Cassidy – noua generație de talente consacrate
La 31 de ani, neozeelandezul Nick Cassidy este considerat unul dintre cei mai talentați piloți ai generației sale. După o ascensiune rapidă în motorsportul japonez, unde a câștigat „Tripla Coroană” (Formula 3, Super GT și Super Formula), Cassidy a intrat în Formula E în 2020 și s-a impus rapid ca un competitor de top.
În 2023 a încheiat sezonul pe locul al doilea, iar în 2024 pe locul al treilea, acumulând peste 10 victorii și 20 de podiumuri. Transferul său la Citroën Racing marchează un nou capitol, completat și de participarea sa la FIA WEC alături de Peugeot TotalEnergies.
Repere din cariera lui Nick Cassidy:
Prin alegerea lui Vergne și Cassidy, Citroën intră în Formula E cu o echipă capabilă să concureze direct pentru podium și titlu încă din primele sezoane. Citroën a anunțat că pe 20 octombrie vor fi dezvăluite noi detalii legate de echipă și de planurile sale pentru sezonul viitor.
Dubla manșă de la E-Prix-ul de la Shanghai a necesitat în primul rând ca echipele și cei 22 de piloți să aibă tactica potrivită. Gestionarea optimă a energiei și a pneurilor a fost cheia succesului pe Circuitul Internațional din Shanghai, cu o lungime de 3,051 km. Pe un cer înnorat și la 27 de grade Celsius, Mitch Evans (Jaguar TCS Racing) din Noua Zeelandă a fost cel care a câștigat prima cursă de sâmbătă, 25 mai.
Pilotul în vârstă de 29 de ani a pornit de pe locul trei pe grila de start, s-a aflat printre primii pe tot parcursul cursei și, cu aderența necesară a pneurilor Hankook iON Race, a preluat conducerea spre finalul cursei. După victoria de la Monaco, aceasta este a doua victorie a pilotului din Auckland în acest sezon și a douăsprezecea la nivel general în Campionatul Mondial de Formula E. Pilotul german de la Porsche, Pascal Wehrlein, a terminat cursa pe locul al doilea. El a fost urmat de coechipierul și compatriotul lui Evans, Nick Cassidy, pe locul al treilea.

Cea de-a doua cursă de duminică, cu 33 de grade Celsius, a fost, de asemenea, predominant caracterizată de tactică. Schimbările frecvente de poziții pe tot terenul au creat multă varietate și momente de suspans până la final. Învingătorul glorios în cea de-a treia metropolă ca mărime din lume, în cursa a douăsprezecea a sezonului, a fost portughezul António Félix da Costa (TAG Heuer Porsche Formula E Team). Ajutat de performanțele bune ale Hankook iON Race, pilotul în vârstă de 32 de ani a respins atacurile rivalilor săi și a sărbătorit a doua victorie a sezonului. Pe locul al doilea s-a clasat Jake Hughes (GB/NEOM McLaren Formula E Team), în fața lui Norman Nato (FR/Andretti Formula E) pe locul al treilea.
După douăsprezece curse în acest sezon, Cassidy conduce în prezent clasamentul general cu 167 de puncte, în fața lui Wehrlein cu 142 de puncte și a lui Evans (132 de puncte), aflat pe locul trei. Următoarea etapă din Campionatul Mondial ABB FIA Formula E este Hankook Portland E-Prix, în SUA, pe 29 și 30 iunie.



02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit