Președintele Forumului German al Transportatorilor (DFV), Raimund Klinkner, a făcut apel la guvernul federal pentru a menține deschise liniile vitale în traficul de pasageri și de mărfuri. „Suntem conștienți de gravitatea situației, dar trebuie să învățăm din experiența primului val al pandemiei să ne menținem liniile importante deschise.” El a privit cu îngrijorare diferitele practici ale fiecărui stat federal în ceea ce privește măsurile de testare și carantină şi a criticat modelul de reglementare a carantinei în traficul transfrontalier. „Reglementarea privind izolarea de 72 de ore la reşedinţă, de exemplu, nu are deloc legătură cu realitatea, în special în transportul maritim interior, dar și în alte zone logistice”, a spus el. Mai degrabă ar fi necesar un regim inteligent de testare, o rețea mai bună și o digitalizare accentuată a autorităților sanitare. „Trebuie o standardizare mai puternică a conceptelor de igienă, care să ajute la evaluarea lor, însă extrem de importantă este şi reînvierea măsurilor de ajutorare și stabilizare la nivel național, pentru a asigura funcționarea industriei. Practic, angajații trebuie aduși în siguranță la locul de muncă, iar bunurile și produsele trebuie furnizate la destinație în siguranţă. Cooperarea europeană este importantă, iar deschiderea frontierelor trebuie să fie coordonate în întreaga Europă, de exemplu prin intermediul unor benzi rapide standardizate. Apoi, industria auto care a fost puternic afectată de restricții și înregistrează o scădere semnificativă a vânzărilor, necesită măsuri de sprijin de stat, iar companiile de viitor din domeniul mobilității și logisticii trebuie încurajate în a face investiţii în inovaţii, cu accent pe digitalizare şi sustenabilitate, astfel încât întreaga economie să iasă mai puternică din criză.“
Șase asociații germane de transport și logistică (AMÖ, BGL, BIEK, BGL, BWVL și DSLV) trag un semnal de alarmă cu privire la o posibilă măsură a guvernului federal privind carantinarea străinilor care intră în Germania dintr-o țară considerată expusă riscului, care ar putea afecta și șoferii de camioane. Perspectiva ca șoferii care au fost într-una dintre aceste țări mai mult de 72 de ore (sau trei zile) să fie supuși obligației de carantină, a determinat cele șase asociații să scrie o declarație comună împotriva acesteia, atrăgând atenția că măsura care ar viza nu numai șoferii de camioane, ci și alți lucrători din transporturi, precum conductorii de tren și piloții de avioane, ar avea „consecințe dezastruoase” asupra logisticii. Asociațiile explică faptul că se poate întâmpla adesea ca un șofer să stea peste trei zile într-o țară străină pentru a respecta timpii de conducere și de odihnă. Mai mult, nu este clar cum ar trebui să petreacă această carantina șoferii străini în Germania, fără cazare adecvată, fiind evident că nu pot face acest lucru în cabina camionului (unde este interzisă chiar și petrecerea odihnei săptămânale regulate), arată TrasportoEuropa. În cele din urmă, asociațiile reamintesc că până acum nu au existat focare de Covid-19 atribuite șoferilor de camioane, astfel încât normele actuale pot rămâne în vigoare.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit