Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Carburanții sunt mai scumpi decât au fost în ultimele aproape 5 luni. În ultimele trei săptămâni, prețul unui litru de Super E10 a crescut cu aproape 9 cenți, după cum a anunțat miercuri, 12 aprilie, ADAC. În ziua de marți, 11 aprilie, la nivel național, carburantul a costat 1,822 de euro pe litru – cu 2 cenți mai mult decât cu o săptămână înainte. Cel mai recent, E10 a fost mai scump pe 16 noiembrie 2022.

Prețul motorinei, pe de altă parte, s-a modificat foarte puțin. Marți, 1 litru costa 1,701 euro. În urmă cu trei săptămâni, combustibilul era cu 0,6 cenți mai ieftin, iar în urmă cu o săptămână cu 0,8 cenți. Acest lucru înseamnă că diferența dintre motorină și E10 se apropie încet de media pe termen lung. În cei 10 ani de dinainte de 2022, aceasta a fost de 15 cenți, în prezent este de 12,1 cenți. În cursul convulsiilor provocate de războiul din Ucraina, anul trecut, motorina a costat semnificativ mai mult decât E10. Din februarie, combustibilul, care este taxat semnificativ mai puțin, este din nou mai ieftin.

Ancheta a inceput in 2019, cand Garda Financiara din Italia a pus sub observatie doua companii din Pescara care operau benzinarii si care percepeau preturi la pompe mult mai mici decat concurentii lor. Un audit initial a aratat ca preturile de achizitie a carburantilor erau foarte mici, chiar mai mici decat cele practicate cu ridicata de companiile nationale de petrol. Apoi, finantatorii au investigat intregul lant, arata Trasporto Europa.

Ancheta asupra furnizorilor a durat mult, deoarece Finantatorii nu au analizat doar documentele, ci si miscarile fizice ale combustibililor, prin inspectii asupra locurilor unde se desfasurau activitatile si la resedintele sau domiciliile reprezentantilor legali. Aceste verificari au relevat 29 de companii „de hartie“ cu sediul in alte regiuni italiene, care se numarau printre furnizorii de top ai produselor si companiilor de distributie, sustragandu-se in mod sistematic de la plata TVA si beneficiind, prin urmare, de o reducere de 22% fata de concurenta.

Companiile „de hartie“ nu aveau un sediu operational propriu-zis, echipamente sau angajati adecvati, iar reprezentantii acestora erau deseori indisponibili. Cumparau combustibil pe card de la angrosisti, emitand o scrisoare de intentie falsa si declarandu-se „exportatori obisnuiti” pentru a nu plati TVA furnizorului. In teorie, produsul astfel cumparat, in loc sa fie exportat era returnat celor doua companii din Pescara, cu o reducere de pret de pana la 12%.

La finalul anchetei, Garda Financiara a estimat o evaziune de 18 milioane de euro cauzata de facturi false in valoare de 82 de milioane de euro si a denuntat 56 de persoane pentru declaratii frauduloase si emitere de facturi false. Procurorul public a emis un decret de sechestru preventiv pentru 16,7 milioane de euro, din care 11,76 milioane au fost recuperati prin imobiliare, actiuni ale companiei si numerar.