Schmitz Cargobull a câștigat International Trailer Award 2025 – fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu format din 14 jurnaliști europeni face parte și revista Tranzit – la categoria Caroserie, cu semiremorca 100% electrică S.KOe Cool, dar a luat și două locuri doi, la Șasiu (cu modelul S.CS Mega DB pregătit pentru transport intermodal) și Concept (cu prelata aerodinamică S.CS X-Tough având caroserie EcoFIX), și un loc trei la Siguranță (cu echipamentele conforme cu TAPA).
Schmitz Cargobull investește de mulți ani în cercetarea și dezvoltarea de soluții de transport durabile și eficiente din punct de vedere energetic, așa cum amintește CEO-ul companiei, Andreas Schmitz, „și de aceea suntem încântați că semiremorca noastră frigorifică electrică a fost recunoscută ca o soluție de transport ce poate contribui semnificativ la reducerea amprentei de carbon“.
Modelul care a câștigat categoria Caroserie are la bază un concept modular, deci poate fi configurat divers și echipat cu agregat frigorific Schmitz electric, baterie de înaltă tensiune și axă electrică sau numai cu baterie, precum și cu noul agregat eficient din punct de vedere economic alimentat cu motorină și cu acționare electrică auxiliară, pentru funcționare cu emisii zero.
S.KOe Cool este omologată de tip, are sarcină utilă mare și constituie o soluție cu atât mai utilă cu cât numeroase orașe vor introduce zone cu emisii zero în 2025, ceea ce va afecta modul în care se face distribuție urbană.
S.CS Mega DB este robustă și suficient de flexibilă pentru a fi utilizată în combinație cu autotractoare 6×2, iar înălțimea sa totală respectă limitele legale datorită gâtului său jos și anvelopelor cu secțiune transversală mică.
Prelata S.CS X-Tough are șasiu robust, galvanizat și bolțat, pentru a transporta până la 44 t, și este acum disponibilă și cu caroseria aerodinamică EcoFIX, care permite reducerea consumului și a amprentei de carbon.
În sfârșit, premiul la categoria Siguranță a fost obținut pentru o funcție inteligentă, sigură și inovatoare din dotarea semiremorcilor frigorifice, care le permite să respecte standardele TAPA TSR1, deoarece utilizatorii pot controla automat sistemul de blocare a ușii, sporind siguranța procesului și a transportului. Această funcție este disponibilă numai în combinație cu soluția telematică Schmitz Cargobull TrailerConnect®.
TMT International SRL a concurat la categoria Caroserie din cadrul competiției International Trailer Award cu o semiremorca huckepack inteligentă, complet autonomă și conectată, cu deschidere completă de 12,3 m fără coloană interpusă şi cu o înălţime de încărcare continuă de 2,57 m, care permite transportul facil şi în siguranţă al mărfurilor foarte lungi. Special este că se pot încărca şi descărca bunuri chiar mai lungi de 6,3 m, ceea ce este destul de rar în segmentul semiremorcilor. Pe lângă facilitarea operaţiunilor de încărcare fără riscul deteriorării bunurilor, această configuraţie economiseşte 10-15 minute la fiecare încărcare. O altă particularitate este cadrul ranforsat din oţel de înaltă rezistenţă galvanizat, care face acest produs potrivit pentru a fi utilizat în medii dure, inclusiv pe mare, în transportul combinat, ca substitut de container, fiind proiectat în acord cu standardele UIC 596-5. Semiremorca are „buzunare de aderenţă”, pentru a fi încărcată în vagoane de tren şi transportată pe linii de cale ferată P400.
Ea este echipată cu o axă electrică SAF montată în locul axei centrale care are aceleaşi caracteristici ca o axă standard (forţă de frânare raportată la masă etc.), exceptând faptul că are generator electric Parker, care permite nu numai recuperarea energiei la frânare, ci şi convertirea energiei cinetice de la vehicul în energie electrică. Aceasta este stocată într-o baterie Li-I, care alimentează motorul electric ce acţionează pompa hidraulică responsabilă de mişcarea platformei de încărcare/descărcare. Astfel, podeaua mobilă nu este acţionată prin intermediul unei prize de putere de pe autotractor. Răcirea elementelor electrice este asigurată printr-un circuit închis cu glicol.



Sistemul este echipat cu panou de control cu indicator al nivelului de încărcare a bateriei şi priză pentru încărcare externă de urgenţă și garantează autonomie de până la patru ore pentru fazele de încărcare/descărcare fără a fi nevoie de autotractor, asigurând o putere maximă continuă de până la 20 kW. Astfel se evită principala dificultate din transportul intermodal, aceea de a garanta compatibilitatea sistemului de alimentare între camion și semiremorcă.
Caracterul inovator al proiectului constă în combinarea a patru beneficii principale într-un singur produs: se poate folosi în transport intermodal, are axă electrică, tehnologie 4.0 pentru manevrare de la distanță și versatilitate datorită deschiderii totale a pereților laterali, care permite reducerea numărului de curse fără încărcătură. Costurile operaționale scad cu 55%, cele externe cu 92%, iar emisiile de CO2, cu până la 94%, datorită faptului că are axă electrică și că se poate folosi la intermodal.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit