Kögel Trailer a participat în competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, la categoria Caroserie, alături de alți șapte producători, și a prezentat caroseria Strong & Go, lansată în 2021 și pe care a continuat să o îmbunătățească în 2023. Aceasta este destinată semiremorcilor Cargo, Mega și Light, respectă cerințele DIN EN 12642 Code XL și Daimler 9.5 fără utilizarea chingilor plug-in și are sistem de ancorare prescris de VDI 2700 pentru paleți. În 2023 a fost finalizată prelata laterală Strong & Go Advanced, cu chingi verticale rigidizate de o altă curea dublată și sudată, pentru stabilitate mult mai mare față de o prelată laterală standard, fără a fi nevoie de armături suplimentare din oțel, aluminiu și plastic. Acest lucru oferă încărcăturii o fixare mai sigură, deoarece se evită înclinarea ei și îndoirea prelatei, precum și întârzierile în timpul descărcării sau deteriorarea mărfurilor, ceea ce crește și durata de viață a prelatei laterale. Curelele verticale sunt protejate de buzunarele din prelată ce previn deteriorarea în timpul încărcării/descărcării și sunt evidențiate în culori pentru a semnala natura specială a prelatei.
Tehnicienii Kögel explică faptul că în prezent standardul în domeniu sunt chingile plug-in între stâlpi, care însă trebuie îndepărtate în timpul încărcării/descărcării, ceea ce necesită timp și aduce riscuri pentru utilizator și vehicul, din cauza chingilor care cad de la înălțime în timpul manevrării.
Produsul Kögel elimină acest risc și aduce și economii prin faptul că înlătură chingile din aluminiu, scade greutatea proprie și deci crește sarcina utilă.
În plus, în cazul transportului feroviar, există riscul ca încărcătura să fie presată de prelata laterală sau chiar să se răstoarne, iar prelata laterală Kögel rezolvă și această problemă.


În competiția International Trailer Award (ITA), fosta Trailer Innovation, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit, s-au înscris la categoria Caroserie opt producători, cu 11 soluții.
Unul dintre ei este D-Tec Products, care a concurat cu D-Tec Flexliner, ce permite utilizarea eficientă și sigură a unei basculante pentru fier vechi. Pentru companiile care fac transport de fier este important să existe cât mai puține curse fără încărcătură, iar producătorul le ajută în acest demers, ceea ce scade și amprenta de CO2. Deoarece deșeurile pot fi transportate la fabricile de oțel, iar bobinele, la retur, fără ca nișa pentru bobine să întrerupă structura șasiului, cu ajutorul a două structuri poziționate pe podeaua benei, care aduc și avantajul rezistenței la torsiune a șasiului și stabilității la basculare, chiar și atunci când fierul vechi este distribuit inegal.
Alături de acest avantaj, cuva bobinei are posibilitatea de a găzdui patru bobine, ceea ce face posibil transportul unei bobine suplimentare sau realizarea unei distribuții optime a greutății.
Deșeurile de fier se vor bloca mai puțin în partea din spate a benei comparativ cu soluțiile convenționale cu o bobină bine integrată în podea, iar faptul că riscul de blocare a fierului vechi este mai mic îmbunătățește siguranța în timpul basculării. În ceea ce privește transportul în siguranță al bobinelor, în funcție de configurația acestora, pot fi utilizate diferite poziții ale lor pentru a optimiza distribuția sarcinii.


02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit