Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 1 octombrie, în cadrul târgului virtual MFB 2020, au fost desemnați și premiați câștigătorii competiției Trailer Innovation 2021, din al cărei juriu face parte și revista Tranzit.

La ediția din acest an s-au înscris, la cele șapte categorii (Șasiu, Caroserie, Concept, Smart Trailer, Siguranță, Componente și Mediu), 50 de inovații.

Astfel, la categoria Șasiu au concurat cinci sisteme, aparținând la cinci producători: BPW, Krone, Scheuerle (cele trei companii au deja patent pentru aceste echipamente), Schmitz Cargobull și Schwarzmüller. Învingătorul a fost Scheuerle, cu Sistemul de Transport al Rotoarelor turbinelor eoliene (RBTS), care răspunde provocărilor din domeniu și sporește siguranța și eficiența operațiunilor, permițând încă de pe acum – datorită faptului că la realizarea sa compania a colaborat cu cei mai mari producători de turbine eoliene din lume – transportul rotoarelor viitorului, care, pentru a fi mai eficiente, vor fi mai lungi, de peste 80 m.

La categoria Caroserie s-au înscris în competiție opt inovații, aparținând Humbaur, TMT Tanks & Trailers, Kässbohrer (ultimele două patentate), KH-Kipper, Knapen (în curs de obținere a patentului), Kögel, Schmitz Cargobull și Schwarzmüller. A câștigat Knapen, cu semiremorca EXSIDE cu podea mobilă, secțiuni laterale care se pot deschide complet și șine liftabile în partea de sus (deasupra ușilor laterale), care poate fi încărcată din lateral și permite transportul oricăror altor mărfuri în afară de cele vrac (paleți, lăzi, saci mari și mărfuri indivizibile).

Pentru premiul categoriei Concept au concurat nouă inovații, aparținând Fliegl, H&W, Humbaur, Kässbohrer, Kögel, Krone, Mitsubishi, Schmitz Cargobull și Schwarzmüller.Pe primul loc s-a clasat Fliegl, cu soluția deja patentată Swap Train, o combinație lungă ce crește capacitatea de transport de la două la trei cutii mobile (C745) cu un singur autotractor, fără a afecta manevrabilitatea. Deci ceea ce înainte se transporta cu trei combinații, fiind nevoie de trei șoferi, acum se poate transporta în principiu cu două combinații de acest fel, deci cu numai doi șoferi, ceea ce duce la o eficiență cu 50% mai mare și un consum de motorină cu 30% mai mic și implicit emisii de CO2 cu 30% mai mici.

La categoria Smart Trailer au concurat Feldbinder, Idem Telematics, Kässbohrer, Schmitz Cargobull, Thermo King, TMT și Trailar, iar câștigător a fost Thermo King, cu unitatea frigorifică Advancer Seria A, prima de pe piaţă cu flux de aer complet variabil, care poate fi reglat pentru fiecare cursă şi marfă, fiind independent de turația motorului.

Pentru premiul categoriei Siguranță au concurat inovațiile de la BPW, Krone, Schmitz Cargobull și Wielton, trofeul fiind obținut de Krone, cu podeaua uşoară de tip sandwich, din spumă, cu acoperire antiderapantă deosebit de robustă, rezistentă la presiune, dar și cu straturi superioare stabilizante din plastic armat cu sticlă, ce permite reducerea greutății proprii cu 100 kg.

La categoria Componente au concurat Betterflow, BPW, D-Tec, Kässbohrer, Kögel și Schmitz Cargobull, iar trofeul a fost câștigat de Kässbohrer, cu dispozitivul multifuncțional RUPD-5K1 de protecție spate, cu design sigur și pliabil și cu bară de protecție din spate integrată în acesta, care poate fi reglată în diferite poziții, mai sus sau mai jos.

În sfârșit, la categoria Mediu  au concurat Addvolt, Emons, Faymonville, Kässbohrer, Maxwell and Spark, Mitsubishi, Schmitz Cargobull, Schwarzmüller, Talson și Van Eck Trailers, iar câștigător a fost Schmitz Cargobull, cu unitatea de răcire S.Cue, acționată electric, cu electronică integrată, fără motor cu combustie, proiectată pentru răcirea și încălzirea fără emisii a mărfurilor.

Compania Hyundai Motor a lansat marca IONIQ, dedicata vehiculelor electrice cu baterii. Sub aceasta marca, Hyundai va introduce trei noi modele in urmatorii patru ani, ca raspuns la cresterea rapida a pietei.

Marca IONIQ va combina capacitatile actuale ale vehiculelor electrice – cum ar fi incarcarea ultra-rapida, interiorul spatios si energia furnizata de baterii – cu inovatii care combina design, tehnologii si servicii, pentru o calatorie perfecta.

Hyundai a introdus pentru prima data termenul IONIQ (ion + unic) in cadrul unui proiect de cercetare si dezvoltare pe termen lung, axat pe mobilitatea ecologica. Pe baza proiectului, Hyundai a prezentat in 2016 un vehicul numit IONIQ, oferind o selectie de trei optiuni de propulsie electrificata – electric hibrid, hibrid plug-in si electric pe baterie – in cadrul unui singur tip de caroserie.

Acum, Hyundai va lansa o gama de vehicule electrice denumite numeric, cu numere pare utilizate pentru sedanuri si numere impare pentru SUV-uri. Primul model va fi IONIQ 5, cu dimensiuni medii, care va fi lansat la inceputul lui 2021. In 2022, Hyundai va introduce IONIQ 6 sedan, care se bazeaza pe cel mai recent concept al companiei EV „Prophecy”, prezentat in martie, urmat de IONIQ 7, un SUV mare, la inceputul lui 2024. Vehiculele vor fi inspirate de modelele anterioare, dar vor fi o punte de legatura spre viitor.

Hyundai Motor Group a anuntat recent ca isi propune sa vanda un milion de vehicule electrice cu baterii si sa castige o cota de 10% pentru a deveni lider global in domeniul vehiculelor electrice pana in 2025.