Incepand din octombrie 2017, FM Logistic a semnat un nou contract cu Carrefour in Romania – divizia fresh (produse proaspete/ refrigerate, fructe si legume), pe o perioada de doi ani pentru logistica produselor necesitand temperatura controlata – fructe, legume, produse alimentare, in cadrul depozitului Carrefour din Chiajna – Ilfov. Conform acestui parteneriat, pe o suprafata operata de 15.000 m2, FM Logistic va realiza operatiuni logistice, depozitare si cross-docking, la temperatura controlata pentru fructe & legume (+6/+8 °C) si produse alimentare (+2/+4°C) precum receptia produselor, manipularea, pregatirea comenzilor pentru livrare la magazinele Carrefour din Romania si gestionarea informatica a fluxurilor de produse.
Datorita parteneriatului de cativa ani la nivel international dintre FM Logistic si Carrefour, in tari precum Franta, Polonia, China si Brazilia, FM Logistic isi consolideaza parteneriatul si in Romania in domeniul operatiunilor logistice cu temperatura controlata. „Ne bucura ca am gasit in FM Logistic Romania un partener pe termen lung, cu care impartasim aceeasi filosofie a performantei si care contribuie la construirea modelului de business omni-canal al Carrefour. Colaborarea de lunga durata pe care o avem cu FM Logistic consta in incredintarea unui segment strategic al operatiunilor noastre logistice si avem convingerea ca viziunea si implicarea echipei FM Logistic in oferirea unor servicii de inalta calitate vor confirma si in Romania aceeasi buna colaborare care exista in mod traditional, la nivel de Grup, intre companiile noastre. Angajamentul, managementul proactiv si expertiza solida in domeniul logistic sunt argumente pentru continuarea acestui parteneriat, dar si ingrediente care consolideaza pozitia Carrefour ca lider in tranzitia alimentara oferind tuturor consumatorilor produse proaspete si gustoase, la preturi mici, in toate magazinele Grupului Carrefour in Romania, cat si din mediul online”, a declarat Bogdan Grigorescu, Director Logistica Carefour Romania.
Prin excelenta operationala datorata activitatii celor 150 de angajati dedicati Carrefour, anual sunt pregatite peste 15 milioane de baxuri si livrate catre 261 magazine Carrefour, ajungand astfel pe masa consumatorului final.
Operatiunile se realizeaza in trei schimburi/ zi, 6 zile/ saptamana, conform celor mai ridicate standarde de calitate & securitate, respectand sistemul HACCP – un sistem de management al sigurantei produselor alimentare bazat pe evaluarea si prevenirea riscurilor contaminarii.
Piata de retail, in particular sectorul produselor fresh, reprezinta o directie de dezvoltare strategica pentru FM Logistic iar inovatia si imbunatatirea continua se afla in centrul operatiunilor FM Logistic, cele mai recente proiecte implementate in acest sens in Romania fiind sistemele de „voice picking” si „free hands portable”, pregatirea comenzilor prin cantarire, solutiile departamentului HR pentru managentului varfurilor de activitate, contribuind astfel la cresterea productivitatii operationale, optimizarea costurilor logistice, cresterea flexibilitatii si imbunatatirea calitatii serviciilor oferite. „Odata cu inceperea colaborarii mele aici, am gasit un mediu de lucru profesionist, o echipa bine pregatita si nu in ultimul rand, am gasit suportul necesar pentru a putea dezvolta colaborarea noastra cu Carrefour. Incet, dar sigur, am reusit sa castigam increderea clientului prin seriozitatea de care toata echipa a dat dovada. De asemenea, fiind un depozit fresh, activitatea mea este una intensa si cu multe provocari, tocmai prin prisma produselor manipulate, care nu suporta perioade de depozitare mai mari de o zi.”, a declarat Catalin Gheorghe – Customer Manager, responsabil cu toate operatiunile logistice pentru clientul Carrefour, divizia fresh.
Pe parcursul a 50 de ani, Grupul independent si afacere de familie, FM Logistic a devenit unul dintre cei mai importanti jucatori logistici internationali care ofera solutii logistice pentru optimizarea operatiunilor din cadrul lantului global de aprovizionare, de la depozitare si distributie pana la co-packing si Supply Chain Management.
Dupa preluarea celei mai mari parti a logisticii Carrefour in Romania, ID Logistics a implementat cateva solutii moderne care sa ajute la o mai buna activitate in depozit. Una dintre solutii ajuta la stivuirea paletilor goi prin urcarea si coborarea lor in mod automat, pentru a putea fi preluati mult mai usor de catre oameni. O a doua solutie ajuta la identificarea cu usurinta a activitatii care are loc la rampe, iar a treia se refera la transportul paletilor in interiorul depozitului. Cea mai importanta schimbare care a avut loc in depozit a fost motivarea oamenilor prin premierea acestora in functie de performante.
Pe langa Carrefour, pe plan international ID Logistics se poate lauda cu clienti precum Auchan sau Metro, respectiv retele de key account mari cu logistica externalizata, dar si din alte domenii, precum cosmetice (Coty Cosmetics in Spania), automotive (Sogefi in Polonia) si productie (Pepsi in Polonia).
Nu este o noutate faptul ca decizia retailerului de a alege ID Logistics in Romania a fost influentata de colaborarea pe care o au in Polonia, unde piata este relativ asemanatoare cu cea din Romania. Carrefour are numerosi parteneri logistici in Europa, iar ID Logistics se afla in topul acestora avand drept atuuri nivelul ridicat de calitate si inovatia.
Un alt atu al companiei de logistica a fost flexibilitatea de care a dat dovada in relatia cu partenerul sau. „La acest nivel de colaborare, deciziile majore legate de investitii, procese si resurse (cele umane in primul rand) afecteaza capital operatiunile clientului, asa ca este foarte important sa fie luate impreuna cu acesta, deci flexibilitatea ta ca operator este foarte importanta“, a explicat Paul Nita, site director ID Logistics.
Sistem automat de stivuire a paletilor
Una dintre inovatiile pe care compania de logistica le-a adus in Romania pentru a ajuta la activitatea de aici este utilajul de stivuire automata a paletilor goi. Acesta ridica si coboara paletii, astfel incat operatorul nu mai fie nevoit sa depuna efort fizic pentru a ajunge la paletul pe care trebuie sa il ia din varful stivei. De asemenea, poate pune paletul gol la loc in utilaj atunci cand nu are nevoie de el. „Un palet gol are circa 25 kg, astfel ca este foarte greu pentru oameni sa il manevreze. Daca, de exemplu, depozitul pregateste zilnic pentru livrare 50 de paleti, investitia intr-un astfel de utilaj nu este justificata. In schimb, daca ai 130 de preparatori care fac 800 de comenzi zilnic cu 2.000 de paleti, atunci solutia este foarte utila.“ Sistemul nu numai ca ajuta in munca fizica a oamenilor, dar elimina si riscurile ca acestia sa se raneasca in incercarea de a manipula paletii goi. Utilajul este, de fapt, un fel de tunel metalic vertical dotat cu o macara de ridicare a paletilor. „Acesta permite sa iei din stiva cate unitati doresti. Cand ai o stiva de 18 paleti, este o provocare sa ajungi la cel de sus fara utilaj si te poti rani foarte usor atunci cand nu chemi un stivuitor sa te ajute. Deci, la cantitati mari, a lua un palet dintr-o stiva devine o provocare.“
Semafor la fiecare rampa
Cum depozitul in care activeaza ID Logistics are peste 100 de rampe dispuse pe partile din fata si spate ale depozitului, este greu de identificat activitatea de la fiecare rampa doar uitandu-te la ele. Asa ca aici a fost introdus un indicator luminos interior aplicat la fiecare rampa, dotat cu becuri de patru culori diferite, fiecare cu o alta semnificatie. Luminile sunt controlate de sistemul de gestiune al depozitului, iar operatorii sunt directionati acolo unde au activitati alocate. „Depozitul din Chiajna are foarte multe rampe dispuse pe fata si pe spate. Pe partea din fata se incarca marfa catre magazine si se face si returul de paleti, iar pe cea din spate vin furnizorii si descarca. Este un sistem care economiseste mult timp prin faptul ca se vede de la distanta statusul rampei.“
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit