Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Quantron, specialistul german în autobuze electrice, a dezvăluit noul său autobuz electric Cizaris, despre care susține că va reduce diferența de preț față de mașinile diesel.

Cizaris, cu o lungime de 12 m, va fi pus în vânzare în cursul acestui an, în varianta electrică pe baterii, urmând ca în 2023 să fie lansată o versiune cu pile de combustie cu hidrogen. Versiunea electrică are o autonomie de până la 229 de mile, cu spațiu pentru 36 de pasageri pe scaune și 95 în picioare, în funcție de configurație.

Quantron a fost creată în 2019 ca marcă derivată de la Haller, o firmă de autobuze cu vechime îndelungată, și dezvoltă în prezent o gamă de autobuze electrice cu baterii și alimentate cu hidrogen, concepute pentru a profita de impulsul pentru un transport urban cu emisii zero.

Modelul Cizaris – “Ci” înseamnă oraș, “z” înseamnă zero emisii, iar “Aris” provine din cuvântul grecesc pentru “cel mai nobil” – 12EV va fi lansat cu un motor electric montat central și răcit cu apă, care produce un maxim de 245 kW (328 CP). De asemenea, dispune de setări reglabile de frânare regenerativă, fiind oferite 3 niveluri diferite.

Energia este preluată de la bateriile litiu-fosfat de fier furnizate de CATL, care sunt montate pe acoperiș. Pe autobuz pot fi montate un maxim de 6 module în față și în spate, oferind o capacitate cuprinsă între 242 și 424 kWh.

Cizaris 12E are o lungime de 12,1 m, cu un ampatament de 5.900 mm. Acesta va fi oferit în versiuni cu două și trei uși. Quantron susține că oferă mai mult spațiu interior decât autobuzele diesel convenționale, lipsa unei secțiuni supraînălțate a “turnului unității de putere” din spate permițându-i să ofere între 24 și 35 de locuri pe scaune, cu un loc pentru un număr total de 81 și 95 de pasageri în picioare.

Bateriile montate pe acoperiș permit, de asemenea, o podea largă și plană, Quantron evidențiind pasaje mai largi între puntea vehiculului și un spațiu pentru cap de 2.449 mm. Între timp, husele scaunelor sunt realizate cu ajutorul imprimării digitale a textilelor, în timp ce o pompă de căldură de 33 kW și o unitate de aer condiționat controlează clima.

Acoperișul din aluminiu este perforat pentru a oferi lumină indirectă și a fost prevăzut cu lumini LED cu culori schimbabile. Cabina șoferului se află pe o platformă înălțată și este dotată cu scaune reglabile, un volan “ușor de prins” și un panou de control minimalist care include un ecran mare pentru camera de luat vederi din spate. Există un instrumentar de bord digital, oglinzi retrovizoare digitale și o cameră de observare frontală separată cu un monitor mare deasupra cabinei șoferului.

Quantron nu a oferit încă detalii despre versiunea Cizaris 12H cu pile de combustie pe bază de hidrogen care va urma, dar a spus că va folosi un “sistem de propulsie și mai puternic”. De asemenea, a spus că vor urma și alte versiuni ale mașinii.

Deși susține că Cizaris va “reduce diferența de preț” dintre autobuzele electrice și cele diesel, Quantron nu a oferit încă informații precise privind prețurile. Lansarea inițială pe piață se va concentra pe Europa de Est, Orientul Mijlociu, Scandinavia și Europa de Sud, iar vânzările în Germania, Austria și Elveția vor începe la sfârșitul acestui an.

Producătorul român de autovehicule de transport rutier de marfă și persoane a intrat pe un nou segment de piață, cel al autobuzelor electrice, prin noul produs ATP Bus, a cărui denumire comercială este UpCity. Acum se lucrează la un prototip care va fi prezentat în formă finală la începutul lui mai și care este în proces de omologare la nivel european.

Anunțul despre realizarea sa vine după lansarea pe piața din România, în august 2019, de către ATP Trucks, a camionului Truston, produs la Baia Mare și omologat în două variante, de basculantă și betonieră, din care au fost vândute până acum 48 de unități.

Motivele pentru care compania a intra pe piața autobuzelor sunt, așa cum explică Mircea Cirț, președintele ATP Group, contextul actual generat de infrastructura problematică din orașe, parcurile de autobuze îmbătrânite, poluante și costisitoare, cu impact direct în bugetele locale, criza de sănătate care ne-a arătat că transportul în comun trebuie să fie sigur, economic și igienic, și nevoia de a seta cât mai repede cum arată o nouă rețea de drumuri urbane adaptată orașelor Smart din secolul al XXI-lea. „UpCity este un produs inovator, care nu depinde de infrastructura rutelor existente și care va ține pasul cu tehnologia.”

Acesta va avea o capacitate de transport de 83 de locuri (dar opțional va putea fi configurat cu până la 90 de locuri, pentru a asigura o calibrare corectă a rutelor și a avea încărcare de 100%), din care 25 (+1) pe scaune, podea joasă, trei uși și o autonomie de 200 km, ce poate fi extinsă până la 360 km. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați, iar provocarea majoră a fost alegerea bateriei. În cele din urmă s-a optat pentru producătorul CATL, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice și sisteme de stocare a energiei, precum și sisteme de gestionare a bateriilor.

Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) este producător și furnizor de baterii pentru cele mai prestigioase mărci auto – vehicule pentru pasageri, dar și vehicule comerciale – și vine cu inovație pe care clienții săi pot să o transpună în proiectele lor pentru segmentul mobilitate.

Distribuția ATP Bus se va realiza prin ATP Motors, dealerul auto din cadrul ATP Group, care va oferi servicii și produse integrate: mentenanţă şi reparaţii auto în service-uri autorizate, acces la piese de schimb originale și aftermarket, asistenţă pentru caroserie cu decontare directă a asigurărilor, consultanţă pentru achiziție și vânzare auto, posibilitatea de a recepționa oferte prin platforme de licitații, finanţare și asigurări auto.