Fost pilot de raliu pentru Iveco, Claudio Cuttaia a fost prezent la Truck Tuning Art la Alba Iulia cu un camion pregatit de raliu in propriul atelier din Caransebes. Este vorba de un camion Scania cu motor de 900 CP, cu care a si facut cateva drifturi in prima zi de eveniment. Scopul prezentei sale la truck show este promovarea curselor de viteza pentru camioane si in Romania, dupa ce Cuttaia s-a stabilit in tara noastra de mai multi ani.
Pana acum italianul a pregatit parru modele de camion pentru curse cu care isi doreste sa participe la primele curse de acest gen in Romania pe care FRAS are in vedere sa le introduca din acest an in competitiile sale. Claudio Cuttaia a fost, de asemenea, unul dintre membrii juriului care au desemnat castigatorii concursului Truck Tuning Art, alaturi de alti participanti si de reprezentanti ai sponsorilor evenimentului.
La inceputul lui august, Asociatia Truck Tuning Art a organizat la Alba Iulia o competitie dedicata impatimitilor de vehicule grele tunate, care a adunat la start 55 de astfel de exemplare rare, ce au in spate sute si mii de ore de munca si investitii de zeci de mii de euro. Concursul a inclus sase categorii – Best exterior, Best paint, Best interior, Best sound, Best exhaust sound si Best power – plus titlul onorific de „Cel mai tare din cetate – Alba Iulie 2019“, acordat in functie de votul publicului.
Premiul pentru cel mai spectaculos exterior i-a revenit camionului firmei baimarene Reberich Road Cargo inspirat din filmul Predator. Proprietarul acestuia, Petre Florian Ionel, a intentionat inca de acum opt ani sa organizeze si in Romania un „concurs de frumusete“ dedicat camioanelor, devenind astfel „inventatorul“ competitiei Scania desfasurate la Luncani (Cluj). „A fost dificil la inceput, pentru ca eu eram singurul participant si singurul castigator“, isi aminteste acesta cu amuzament, „dar in timp au venit alte firme care au luat premii“.
Petre Florian Ionel a vrut sa faca ceva deosebit si, cautand pe internet care sunt sursele de inspiratie ale camioanelor pictate din vest, a optat pentru Predator si, dupa zeci de ore de vizionare a filmului, a ales principalele elemente care sa decoreze masina, astfel incat sa nu se creeze nici aglomeratie. Cel mai impresionant aspect legate de acest camion este ca foarte multe dotari sunt realizate manual chiar de proprietarul sau sau de personal din firma: parasolarul, grila fata din tabla, bullbar-ul, spatele care este deosebit de frumos, „unicat in lume, deoarece am incercat sa dau cursivitate liniei originale“. Iar scarile sunt personalizate, nu sunt cele originale ale masinii. La interior impletiturile din piele sunt realizate tot manual, capitonarea este facuta tot in cadrul firmei, volanul este modificat, la fel si lucratura de pe scaun, si frigiderul a fost vopsit. „Si ce e cel mai deosebit este ca am taiat cabina si am lungit-o cu 40 cm si, avand loc, am pus un fotoliu. Mastile din film sunt facute tot de mine, din fibra. De trei ani lucrez la acest camion, dar nu in fiecare zi, ci doar cand am timp.“
Petre Florian Ionel se descrie ca un om care se pricepe mai mult la a tuna camioane decat la a face bani din exploatarea lor, si oricum la ce tarife exista in transporturi nu se justifica sa ai astfel de camioane, oricat de bine ai organiza cursele, decat daca te mana pasiunea. Iar in cazul baimareanului aceasta nu lipseste: in afara de camionul Predator mai are inca cinci modificate manual, care lucreaza toate in mod curent in transport de mare tonaj.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit