Ad
Ad
Ad
Ad

Aceasta este concluzia unui studiu efectuat în 2023 de Comitetul Național Rutier din Franța (CNR). Dintre serviciile logistice oferite de transportatorii de mărfuri generale cu ansambluri articulate, care lucrează pe distanțe lungi sau regional, depozitarea pe termen lung, mai mult de 24 de ore, este cea mai comună operațiune, întâlnită la 98% dintre firmele de transport care au declarat că fac și logistică. Pregătirea comenzilor este mai puțin frecventă, dar tot se întâlnește în 47% din cazuri. Iar prelucrarea produselor rămâne marginală, cu 5%.
Cei mai mulți transportatori au integrat aceste activități logistice complementare structural în cadrul companiei lor și geografic pe site-ul unde operează în mod tradițional.

În plus, mai arată CNR, clasamentele publicate de presa specializată din Franța evidențiază faptul că transportul și logistica au în comun multe firme de top. Principalii furnizori de servicii logistice din Franța sunt adesea companii de transport rutier sau multimodal care și-au diversificat activitățile și mulți jucători din logistică au propria flotă pentru a efectua operațiuni de transport rutier și sunt de fapt nume mari în transport.

Astfel, în topul transportatorilor din Franța în funcție de cifra de afaceri din 2022 se află CEVA Logistics (17.415 milioane de euro), Geopost (15.573), Geodis (13.700), Stef (4.264), XPO Logistics (2.917), ID Logistics (2.481), Fedex Express Fr (2.011), Schenker France (1.823), FM Logistic (1.713), Martin Brower France (1.644), GCA (1.400), Amazon France Transport (1.124), Zamenhof Exploitation (1.100), Heppner (1.090) și UPS France (1.000 de milioane de euro).

Iar în topul firmelor de logistică, după cifrele de afaceri din 2021, care includ și transportul pe bază de contract, sunt ID Logistics (776 de milioane de euro și 106 depozite în Franța), Geodis (680 de milioane de euro / 50 de depozite proprii), GXO Logistics (640/80), Stef (617/90), FM Logistic (nu a declarat cifrele, dar are 34 de depozite în Franța), Kuehne + Nagel (510/45), Daher, C-Logistics (392/12), Viapost, Rhenus Logistics (350/30), CAT (345/50), Astre (330/250), Log’s (270/43), Onet (264/n.c.) și Staci (237 de milioane de euro cifră de afaceri și 31de depozite în Franța).

Sursă foto:  CEVA Logistics

În industria de logistică din Europa au loc fuziuni și achiziții de mare amploare, care reflectă tendința de consolidare și realiniere strategică, așa cum reiese dintr-o analiză a Transport Intelligence (Ti). Maersk este de vânzare, Advent caută opțiuni pentru Evri și un nou intrat declanșează un război al ofertelor pentru Wincanton.

La sfârșitul lui ianuarie, CMA CGM, prin intermediul CEVA Logistics, a făcut pași pentru achiziția Wincanton. Tranzacția a fost evaluată la 566,9 milioane de lire sterline „pe o bază complet diluată“, subliniază Ti, în condițiile în care valoarea Wincanton este de aproximativ 764,9 milioane de lire sterline. Într-o declarație bursieră, Wincanton a arătat că a primit o propunere de la un potențial ofertant concurent, fără a-l numi pe acesta.

Se crede că GXO Logistics este compania care a abordat Wincanton cu privire la o posibilă ofertă de preluare. Wincanton este acum obligată, în conformitate cu regula 21.3 din Codul Preluărilor, să furnizeze noului concurent informații de due diligence, pentru a-i permite să decidă dacă face sau nu o ofertă. Între timp, CMA CGM, compania mamă a CEVA Logistics, și-a mărit oferta la 802 milioane de lire sterline.

O veste mai bună pentru CMA CGM este aceea a aprobării, de către Comisia Europeană, a achiziției Bollore Logistics, sub rezerva cesionării anumitor activități în jurisdicții mai mici.

În același timp, Advent International, proprietarul american al Evri, a numit consilieri Rothschild pentru a investiga opțiunile potențiale pentru compania de curierat. Valoarea Evri ar putea ajunge la două miliarde de lire sterline, potrivit rapoartelor mass-media. Advent International a achiziționat 75% din Evri (numită atunci Hermes) în 2020 pentru o sumă raportată de aproximativ un miliard de euro, inclusiv datorii. În anul fiscal care s-a încheiat pe 25 februarie 2023, veniturile Evri au stagnat la 1.464 de milioane de lire sterline, în timp ce profitul înainte de impozitare a scăzut cu 56%, până la 51 de milioane de lire sterline. În ceea ce privește DB Schenker, unul dintre cei mai mari expeditori de mărfuri din lume, după ce Deutsche Bahn a început procesul de vânzare în decembrie 2023, s-a raportat că există până la 20 de potențiali cumpărători. Se estimează că prețul ar putea fi cuprins între 10 și 15 miliarde de euro. Părțile interesate sunt DSV, DP World, fondul suveran ADQ și Kuehne + Nagel, dar și Maersk a declarat că ar fi iresponsabil din partea sa dacă nu ar lua în considerare o potențială achiziție a DB Schenker.

Sursă foto: Media center | DB SCHENKER