Carosierul francez propune un prototip de semiremorcă frigorifică pentru transport pe distanțe lungi, cu posibilitate de recuperare a energiei, și se înscrie astfel în tendința globală de protejare a mediului și reducere a amprentei de carbon, dar o și ia înaintea unor modificări legislative care vor apărea, cel mai probabil.
Prototipul combină diverse soluții energetice pertinente care înlocuiesc motorina ce alimentează de obicei agregatul frigorific. În primul rând, bateria se încarcă prin intermediul unei axe cu recuperare de energie (care face să fie nevoie de patru ore de funcționare pentru o încărcare completă), iar această sursă de energie este completată de o acoperite totală a suprafeței de deasupra cu panouri solare.
În plus, alte soluții tehnologice brevetate de Chéreau contribuie la realizarea de economii de energie. De exemplu, kitul aerodinamic permite ca autotractorul să consume cu circa 2 l/100 km mai puțin și se compune din trei elemente detașabile, din aluminiu: Aero Top, un deflector pentru pavilion de 50 mm înălțime, Aero Flap, dispozitive integrate în cadrul ușilor spate care se pliază automat la deschiderea acestora, și fusta Aero.
La acestea se adaugă izolația pe care o oferă panourile de vid și care face posibil un consum de energie cu 25% mai mic pentru a menține temperatura dorită în spațiul de marfă, comparativ cu un panou sandwich convențional. Iar multiplexarea contribuie și ea la economii, permițând, de exemplu, luminii să se stingă automat.
Ca primă etapă, Delanchy va închiria pentru testare acest prototip și va comunia Chéreau informațiile care vor permite optimizarea lui și dezvoltarea unui model de serie.
Așa cum putem citi pe Routiers.com, Reefer Group, care deține din 2016 carosierul francez Chéreau, își schimbă acționariatul: după cinci ani alături de Sor Iberica, omologul spaniol al Chéreau, capitalul revine integral în Normandia (Franța), deoarece un grup de parteneri financiari francezi condus de Amundi, lider european în administrarea investițiilor, și susținut de managementul Chéreau, au răscumpărat acțiunile constructorului francez.
Pe viitor Chéreau va fi condus de managementul companiei și de un consorțiu în frunte cu Amundi Private Equity Funds. Această schimbare ar trebui să-i permită carosierului să facă investiții cheie legate de tranziția energetică, deoarece el tocmai a prezentat modelul Hydrogen Power H2, ce marchează angajamentul său în favoarea acestui tip de combustibil, și pentru asta recrutează circa 100 de colaboratori în vederea creșterii capacității de producție.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit