Ad
Ad
Ad
Ad

Dintre cele 16.470 de autovehicule de până la 3,5 t, 15.959 sunt autoutilitare, față de 13.487 în 2023. Lider de piață este Renault, cu 3.984 de unități, față de 3.731 în perioada similară a anului anterior, urmat de Ford (3.631, față de 2.961), Iveco (1.747/1.402), Fiat (1.307/902), Mercedes-Benz (1.234/1.042) și Volkswagen, cu 1.196 de unități în primele 11 luni din 2024 și 974 în perioada similară din 2023.

Peste 100 de unități noi au avut Toyota (998 în 2024 și 829 în 2023), Peugeot (491/565), Citroën (396/276), Ssangyong (176/93), Isuzu (166/119), Suzuki (161/91), Opel (143/225) și Dacia (104/174).

Peste 10 unități au MAN (65, față de 32 în primele 11 luni din 2023), Maxus (56), Piaggio (29), Cenntro (16) și Ineos și Up (câte 10). Ram are 8 autoutilitare de până la 3,5 t, Fuso și Jep câte 7, Jac 5, DFSK și Dodge câte 4, GMC 2 și Chevrolet și Paragan câte 1.

Pe segmentul autoșasiurilor de până la 3,5 t, unde au fost 353 de unități, mult mai puține decât cele 556 din 2023, conduce tot Renault, cu 41 de unități în 2024, mult mai puține decât cele 183 din 2023, urmat de XGO (38 în 2024 și 26 în 2023), Ford (31/73), Peugeot (25/6), McLouis (16/4), Capron și Socage (câte 15, față de 14, respectiv 10 în 2023), Iveco (14/46), Mercedes-Benz (13/18) și MAN, Oil&Steel și Volkswagen câte 12, față de 2, 11, respectiv 17 în 2023.

Mai puțin de 10 unități au avut în 2024 Benimar și Roller Team (câte 9), Dethleffs și Rimor (câte 7), Mobilvetta, Nobel Art și Veicoli Blindati (câte 6), Autostar și Giottline (câte 5), Hymer și Movex (câte 4), Citroën, LMC, Piaggio și Weinsberg (câte 3), Adria, Challenger, Eura Mobil, Fiat, Forster, GSR, Isuzu și Laika (fiecare câte 2) și Ahorn, CO.ME.T, Integra, Fuso, Nissan, P.LA, Pilote, Possl, Qstomize, Robeta, Sun Living, Toyota și Westfalia (câte 1).

Din categoria autovehiculelor de 3,5-6 t s-au înmatriculat 158 de unități, dintre care 117 autoutilitare și 41 de autoșasiuri, față de 150 (111+39) din 2023. Dintre autoutilitare, cele mai multe 73, sunt Iveco (24 cu temperatură controlată, 17 prelate, 12 pentru transport de vehicule, 9 basculante, 9 furgoane și 2 cu obloane rabatabile), în condițiile în care în 2023 producătorul italian avusese 63. Îl urmează Mercedes-Benz, cu 11 (4 cu temperatură controlată, 3 basculante, 1 prelată, 1 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile și 1 furgon), față de 18, Ford, cu 10 (4 cu temperatură controlată, 3 prelate, 2 furgoane și 1 basculantă), față de 2, Renault, cu 9 (4 basculante, 3 cu temperatură controlată, 1 prelată și 1 suprastructură deschisă), față de 11, Volkswagen, cu 8 (3 furgoane, 3 pentru transport de vehicule, 1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 5, MAN (3 cu temperatură controlată și 1 basculantă, față de 3 unități în 2023) și Fuso (1 furgon și 1 basculantă).

Categoria autoșasiurilor de 3,5-6 t are doi lideri, Iveco (11 platforme de lucru aeriene și 1 autorulantă) și Mercedes-Benz (8 ambulanțe, 3 blindate și 1 pentru alte activități), care au avut anul trecut 15, respectiv 12 unități. Îi urmează Volkswagen (5 ambulanțe, 1 autorulotă și 1 pentru alte activități), Hymer (3 autorulote), Dethleffs (2 autorulote) și Adria, Carthago, Knaus, Niesmann Bischoff, Pilote și Roller Team (câte 1 șasiu de 3,5-6 t)

466 de vehicule electrice de 3,5 t înmatriculate în 2024

Din categoria vehiculelor noi care funcționează cu alți combustibili decât motorina și benzina, în primele 11 luni din 2024 au fost înmatriculate 5 Ford și 2 Fuso de 3,5-6 t electrice, 33 Piaggio și 10 UP de 3,5 t pe benzină și GPL, 30 Ford, 1 Ram și 1 Toyota de 3,5 t hibride și numeroase autovehicule de 3,5 t electrice: 109 Ford, 82 Citroën, 71 Mercedes-Benz, 56 Maxus, 42 Renault, 25 Toyota, 21 Volkswagen, 20 Peugeot, 18 Fiat, 16 Cenntro, 4 DFSK și 2 Iveco.

Grupul Eurial Invest împlinește anul acesta 30 de ani de activitate în domeniul auto și își marchează aniversarea prin rebranding-ul realizat la nivelul întregului grup.

Eurial a adus în premieră marca Peugeot în România (1991), ulterior alăturându-i-se și marca Citroën în portofoliul brandurilor reprezentate. În urma dezvoltării ca marcă de sine stătătoare, DS a fost preluat de către Eurial, fiind singurul dealer oficial din România pentru marca DS. În 2021 a fost integrată și reprezentarea uneia dintre cele mai cunoscute și fiabile mărci cu origini nemțești – Opel, investiția în noul showroom fiind în derulare.

Eurial este singura concesiune din România care are in portofoliu cele 4 mărci din grupul Stellantis importate de către Trust Motors– Peugeot, Citroën, DS și Opel, integrate în ofertele de mașini noi și servicii după vânzare.

Mașini peste clișee, statement-ul Eurial pentru rebranding-ul grupului

Eurial a ales să facă o altfel de aniversare a 30 de ani de expertiză a grupului înființat în 1991. Una dedicată integral clienților și echipei Eurial din toată țara. “Ni s-a părut firesc ca, odată devenind singura concesiune din România care are toate mărcile importate de către Trust Motors, din portofoliul Stellantis, să realizăm și rebranding-ul la nivel de grup, mai mult decât prin crearea unui nou logo, blazon (pe care îl iubim pentru că ne reprezintă), cât și prin asumarea acelorași valori care ne apropie de clienții noștri și a unui slogan care ne caracterizează:  Mașini peste clișee!”, declară noul CEO al grupului, Ioan Kiss.

“Într-o piață dominată de mărci riguroase, de proveniență germană, asiatică sau autohtonă, am avut curajul de a propune clienților noștri mașini care promit bucurie, plăcere, diversitate și personalitate. Completând experiența, oferim clienților noștri soluții de finanțare prin leasing auto operațional și servicii de închiriere. Știm că fiecare client este o personalitate distinctă și fără bariere. Nu are nevoie de mașini declarative de statut. Cu o viziune deschisă și libertate în gândire, își va permite să aleagă mașina care să-i satisfacă necesitățile. Pentru el, Eurial își propune să ofere mărci și stiluri în care să se regăsească. Mărcile noastre sunt pentru oameni care pun preț pe fond nu pe formă, pe diversitate nu pe conformitate”, afirma Ioan Kiss.

În România, jumătate din vânzările Peugeot și un sfert din cele ale Citroën sunt realizate de Eurial

La finalul trimestrului III din acest an, Eurial deține 50,8% din cota de piață aferentă vânzărilor Peugeot la nivel național, al treilea an consecutiv în care atinge această performanță. Mai mult, din totalul vânzărilor aferente acestei mărci, Eurial raportează o creștere de 15% pe segmentul de SUV, respectiv 48,06% în 2021, față de 33,21% în 2020. Pe segmentul mașinilor electrice, reprezentanții Eurial estimează cote similare cu cele din anul trecut, respectiv 12% din totalul vânzărilor pe marca Peugeot până la final de decembrie 2021.

“Anul acesta putem spune că SUV-urile marca Peugeot, respectiv 2008, 3008 și 5008 au înregistrat cele mai mari comenzi. Robustețea și designul, fiabilitatea și echipările de top au cântărit mult în alegerea clienților. Și, ca să spunem lucrurilor pe nume, sunt printre cele mai frumoase și mai bune SUV-uri de pe piață, la un nivel de preț sub ceea ce oferă ca tehnologii, echipare, motorizări. Cred că românii au învățat să aleagă singuri și sunt tot mai tentați să renunțe la clișee și să își asume libertatea de a fi unici, exact ce promit și mărcile pe care le reprezentăm”, declară Ioan Kiss, CEO Eurial Invest.

Dealerul comercializează aproape un sfert din totalul automobilelor Citroën din România, la care are o cotă de piață aferentă trimestrului III din 2021 de 22,8%. Aici ponderea SUV-urilor și a mașinilor electrice este mai mică decât în cazul Peugeot, dar cu perspective de creștere pentru anul viitor având în vedere gama modelelor comercializate în România.

DS, poziționată ca marcă premium a importatorului Trust Motors, are o creștere semnificativă și în piața locală fiind un pilon important în strategia viitoare de vânzări a grupului Eurial. Urmează să se lanseze două modele noi în România, DS 4 și DS 9, modele care, cu siguranță, vor aduce vânzări semnificative în 2022 alături de DS 3 CROSSBACK si DS 7 CROSSBACK.

Bineînțeles că așteptările sunt mari și de la marca Opel, care de-a lungul anilor s-a dovedit a fi o marcă apreciată în România, oferind o gamă variată de modele atât in segmentul autoturismelor, cât și în segmentul utilitarelor.

Pe fundalul unei situații atipice de vânzări în piața auto, Eurial își propune la începutul anului 2022 să dezvolte și să comunice noi oferte adaptate clienților săi, inclusiv formule de pionierat în zona serviciilor de leasing operațional și interacțiune cu clienții. “Vom dezvolta în continuare rețeaua noastră de concesiuni, iar prin investițiile actuale și viitoare ne asigurăm că vom fi prezenți în piața auto și pentru următorii 30 de ani, adaptând serviciile noastre cerințelor actuale ale clienților.”, declară Ioan Kiss, CEO Eurial Invest.