Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În cadrul EU ETS pentru transportul maritim ar trebui să se ia în considerare întreaga amprentă climatică, de la producție până la ardere. Consiliul Mondial al Transporturilor Maritime se alătură Danish Shipping și producătorilor de energie regenerabilă, armatorilor și altor organizații într-o scrisoare deschisă adresată factorilor de decizie din UE.

Comisia Europeană a propus includerea transportului maritim în sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) începând cu 2023. Detaliile esențiale ale regulamentului sunt în curs de negociere și, prin urmare, Consiliul Mondial al Transporturilor Maritime, Danish Shipping și alte câteva organizații care reprezintă întregul lanț valoric al combustibililor verzi le cer factorilor de decizie politică să împingă regulamentul în cea mai ecologică direcție posibilă.

Într-o scrisoare deschisă trimisă reprezentanților centrali în cadrul reuniunilor tripartite privind propunerea legislativă, semnatarii subliniază importanța analizării impactului asupra climei al noilor combustibili verzi, de la extracție la sursă până la ardere.

Printre semnatari se numără Danish Shipping, Methanol Institute, Renewable Hydrogen Coalition, Royal Association of Netherlands Shipowners, Swedish Shipowners’ Association și World Shipping Council.

„Pentru a sprijini tranziția transportului maritim către combustibilii marini produși din surse regenerabile, EU ETS trebuie să ofere semnalul corect, luând în considerare emisiile de GES ale combustibililor pe tot parcursul ciclului lor de viață. Suntem îngrijorați de faptul că actuala formulare ETS pentru transportul maritim favorizează în mod neintenționat așa-numiții combustibili bruni proveniți din producția fosilă, care sporesc emisiile de GES”, a declarat Jim Corbett, directorul de mediu pentru Europa al World Shipping Council.

Cu alte cuvinte, atunci când se stabilește un preț pentru emisiile de combustibil, este important ca un combustibil să nu fie considerat verde dacă a lăsat o amprentă climatică semnificativă în timpul extracției și producției.

Transportatorii de linie investesc deja în combustibili și tehnologii alternative și îndeamnă UE să se asigure că politicile sunt orientate spre accelerarea investițiilor în combustibilii necesari derivați din surse regenerabile, adoptând o perspectivă bazată pe întregul ciclu de viață. Alinierea tarifelor EU ETS cu alte măsuri ale UE în materie de „Green Deal” sprijină, de asemenea, potențialul Europei de a deveni un producător major de combustibili marini regenerabili.

„Scrisoarea deschisă” este trimisă reprezentanților Parlamentului European, Consiliului și Comisiei în cadrul reuniunilor tripartite privind propunerea legislativă.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN îi cere Ministerului Afacerilor Economice o reglementare pentru companiile de transport care folosesc camioane pe LNG și care sunt dezavantajate acum de prețul extrem de mare al acestui combustibil. Asta deoarece mai mulți membrii ai asociației i-au adus la cunoștință în ultimul timp că scumpirea LNG de la 0,90 la 2,50 de euro/kg în doi ani face neprofitabilă utilizarea camioanelor respective.

TLN recunoaște că în aceste momente în care sunt cunoscute ambițiile legate de climă și de protecția mediului nu este o idee bună să ceri subvenții pentru energie fosilă, totuși are argumente în sprijinul unei astfel de solicitări.

Transportatorii care au trecut la camioane pe LNG influențați de sprijinul acordat de guvern și care astfel au adus beneficii pentru mediu sunt acum victimele deciziei lor de a fi mai verzi.

TLN vede oportunitățile de pe piață pentru a accelera folosirea de bio-LNG, care poate reduce și mai mult emisiile poluante din transport, dar frustrarea firmelor care au trecut deja la combustibili alternativi și cărora le este afectat profitul împiedică oportunitățile de creștere a transportului rutier de mărfuri folosind bio-LNG.

De aceea TLN îi propune ministerului o schemă de compensare care să le permită companiilor afectate să continue activitatea.