Toulouse va limita din martie 2022 circulația vehiculelor poluante, prin instituirea unei zone cu emisii reduse, după ce și alte orașe din Franța – Grand Paris, Lyon și Grenoble – au făcut asta. Conform calendarului prezentat de municipalitate, inițial vor fi interzise vehiculele comerciale cu vinietă Crit’air 5 sau neclasificate, apoi, din septembrie 2022, lor li se vor alătura vehiculele grele de marfă și vehiculele comerciale certificate Crit’air 4 sau mai mult, din 2023 vor urma vehiculele cu două roți cu vinietă Crit’air 4 sau mai mult, iar din 2024 numai vehiculele cu vinietă Crit’air 0, 1 și 2 vor mai putea circula în zona respectivă, în cazul în care nu apar alte derogări.
Municipalitatea din Toulouse a prevăzut și ajutoare care să permită adaptarea la noile restricții.
Reamintim că până în 2025 acest sistem trebuie extins la toate aglomerările urbane din Franța care au peste 150.000 de locuitori, conform legii Climei și Rezilienței.
Senatul Franței va dezbate începând cu 15 iunie proiectul de lege privind clima și reziliența, înainte ca el să ajungă în fața Adunării Naționale. În prealabil, pentru a analiza pertinența propunerilor, mai ales a celor privind posibilitatea ca regiunile țării să introducă din proprie inițiativă o taxă ecologică pentru vehiculele grele de transport de mărfuri, senatorii l-au audiat pe ministrul Transporturilor. Aceiași senatori vor trebui să decidă și în legătură cu proiectul de a transfera unele drumuri în administrarea regiunilor, ca parte a unui experiment pe cinci ani.
Proiectul are câteva puncte slabe care au fost subliniate, cum ar fi competiția interregională, mai ales din cauza ordonanței privind taxa de poluare experimentală pentru camioane, care în Alsacia se aplică de la 1 iunie 2021, dar în alte regiuni ar urma să intre în vigoare în 2024.
Comunitățile locale vor decide fiecare ce vehicule vor fi scutite de taxă, pe ce rețea rutieră și pentru câți kilometri, în funcție de greutatea lor, a mai spus ministrul, dar senatorii deplâng lisa unei viziuni de ansamblu, câtă vreme cele 13 regiuni pot avea 13 impozite diferite și poate 13 dispozitive la bord diferite. Un alt motiv de îngrijorare sunt vehiculele comerciale ușoare, care uneori circulă cu suprasarcină, și care ar putea fi scutite de taxă, după ce că nu sunt încă obligate nici să aibă tahograf.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit