Astăzi, pe Euronext Milano, Italia, a început tranzacționarea acțiunilor Iveco Group N.V. Noul Grup cotat la bursă este format din diviziile Vehiculelor Comerciale și Specializate, cel al grupurilor de propulsie și a activităților de servicii financiare aferente de la CNH Industrial N.V. Cu ocazia sărbătoririi primei zile a Grupului Iveco, Gerrit Marx, Chief Executive Officer, a sunat tradiționalul clopoțel de deschidere a Euronext Milano.
Debutul pe bursa a Grupului Iveco anunță lansarea unei întreprinderi industriale internaționale solide și majore; un „jucător pur” independent, cu peste 170 de ani de istorie în sector prin diferitele sale mărci. De la camioane, autobuze, vehicule de stingere a incendiilor și de protecție civilă până la soluții de grup motopropulsor pentru generarea de energie pe șosea și off-road, marină și energie, Iveco Group proiectează, produce și vinde o gamă completă de vehicule comerciale și speciale și sisteme de propulsie, susținute de servicii financiare conexe.
Cu un accent puternic pe inovare și dezvoltarea de soluții avansate și durabile, inclusiv sisteme de propulsie cu emisii reduse și zero, sisteme de asistență pentru șofer conectate la cloud și explorarea tehnologiilor emergente de conducere autonomă și a modelelor de afaceri complet noi, Iveco Group este capabil să livreze aceste puncte forte competitive prin crearea de parteneriate inovatoare și reciproc avantajoase. Cu cele 8 mărci, 29 de fabrici de producție, 31 de centre de cercetare și dezvoltare și o forță de muncă de aproximativ 34.000 de oameni, Iveco Group este prezent în întreaga lume, cu o bază puternică în Europa.
Vorbind la ceremonia de deschidere, CEO-ul Gerrit Marx a declarat: „Prima noastră zi de tranzacționare marchează o piatră de hotar istorică, deoarece devenim o companie complet independentă. Vreau să mulțumesc președintelui nostru, Suzanne Heywood, și Consiliului nostru de administrație pentru finalizarea acestei operațiuni de desprindere de Grupul CNHI și întregii echipe ale Grupului Iveco pentru că a acceptat provocarea și a dedicat efort suplimentar pentru a o duce la bun sfârșit. Avem toate cerințele necesare pentru succesul pe termen lung, inclusiv baze solide, o echipă concentrată și o strategie clară, care ne vor permite să ne mișcăm rapid, să inovăm și să colaborăm pentru a crea soluții mai bune în mediul de astăzi în schimbare rapidă. De asemenea, suntem pregătiți să facem față provocărilor globale ale schimbărilor climatice, apelând direct la dimensiunile de mediu, sociale și de guvernare ale responsabilității noastre publice. Ne angajăm să ne transformăm nu numai afacerea, ci și industria noastră, susținute de palmaresul nostru de soluții de pionierat în cele mai avansate domenii ale transportului rutier și propulsiei, inclusiv combustibili alternativi, conducere autonomă și noi modele de afaceri. Întreaga echipă a Grupului Iveco și cu mine suntem profund recunoscători pentru anii pe care i-am împărtășit cu CNH Industrial și suntem încrezători că foștii noștri colegi vor continua să facă progrese în agricultură și construcții. Suntem încântați să începem acest următor capitol, conștienți că ne vom confrunta cu provocări, dar ghidați de o cale și o viziune clară: suntem cu siguranță pe drumul către un nou viitor energetic”.
Iveco si FPT Industrial, marci apartinand grupului CNH Industrial N.V. si Nikola Motor Company vor produce – in cadrul joint-venture-ului european – camionul Nikola TRE la fabrica din Ulm, Germania, a constructorului italian. Parteneriatul strategic dintre cei doi producatori presupune investitia – din partea CNH Industrial – a 250 de milioane de dolari in dezvoltarea seriei D a camionului Nikola. Colaborarea dintre cele doua grupuri a fost anuntata in septembrie 2019, urmata in decembrie de prezentarea, in premiera, a modelului Nikola TRE electric, ca reprezentand un prim pas in dezvoltarea modelului pe celule de hidrogen.
Fabrica din Ulm a Iveco, unde se produc sasiuri, este amplasata in centrul regiunii Baden-Württemberg, care se straduieste sa devina un centru strategic in dezvoltarea mobilitatii pe tehnologie de hidrogen. Regiunea s-a angajat sa investeasca masiv in finantarea cercetarii si dezvoltarii de proiecte pentru industria auto, astfel ca fabrica Iveco va beneficia de furnizori-cheie in apropiere. Mai mult, guvernul federal german a elaborat recent Strategia nationala privind hidrogenul, care are ca scop incurajarea companiilor de a investi in aceasta tehnologie. Nu mai putin de doua miliarde de euro vor fi alocati pentru finantarea programelor de cercetare-dezvoltare, precum si a infrastructurii de distributie pentru hidrogen.
„Joint-venture-ul nostru european cu Nikola si anuntul privind inceperea productiei la Ulm este o dovada reala a faptului ca transportul pe distante lungi cu zero emisii este posibil, cu beneficii concrete de mediu asupra cetatenilor, dar si a companiilor de transport”, a declarat Hubertus Mühlhäuser, CEO CNH Industrial. „Decizia de a construi Nikola TRE la Ulm, in centrul de excelenta pentru vehicule grele, subliniaza importanta localizarii strategice a fabricii”.
In prima etapa a proiectului vor fi investite 40 de milioane de euro de catre compania joint-venture pentru a moderniza fabrica, unde se va face asamblarea finala a vehiculului. Inceperea productiei este estimata pentru primul trimestru din 2021, iar livrarile sunt planificate pentru acelasi an.
„Nikola TRE este cel mai avansat camion din lume si continua sa seteze standarde pentru vehiculele cu zero emisii de azi si de maine”, a declarat Trevor Milton, CEO Nikola Motor Company. „Decizia de a produce in serie modelul TRE la Ulm este un exemplu foarte bun despre cum se pot crea locuri de munca, despre inovatie si despre cum putem atrage furnizori noi pentru industria cu zero emisii”.
Primele modele care vor intra in productie sunt camioanele electrice in configuratii 4×2 si 6×2, cu pachete de baterii de pana la 720 kWh si cu motoare electrice ce vor furniza pana la 480 kW. Fabrica din Ulm va primi modulele de la celelalte centre de productie Iveco din Valladolid si Madrid (Spania), unde se produce noul S-Way. Versiunile electrice pe celule de hidrogen, construite pe aceeasi platforma, vor fi testate in cadrul proiectului H2H, finantat de Uniunea Europeana, in decursul lui 2021, lansarea pe piata fiind estimata pentru 2023.
Nikola TRE este produs pe platforma noului Iveco S-Way si integreaza tehnologia, sistemele de control si infotainment ale camionului Nikola. Primele teste vor fi efectuate la jumatatea anului, iar cateva prototipuri vor fi prezentate la IAA Hanovra, in septembrie a.c.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit