Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

CNH Industrial este în discuții cu FAW Jiefang din China cu privire la vânzarea acțiunilor majoritare ale producătorului de camioane Iveco, a declarat grupul italo-american după ce Reuters a scris că au fost relansate negocierile suspendate anul trecut. „În acest moment nu s-a ajuns la un acord final cu privire la sfera sau natura cooperării. Informații suplimentare în conformitate cu cerințele legale și de reglementare vor fi dezvăluite în timp util”, a declarat un purtător de cuvânt al CNH Industrial.

Compania chineză de stat a făcut o ofertă preliminară care a evaluat Iveco la puțin peste 3 miliarde de euro (3,7 miliarde de dolari). CNH a respins oferta deoarece a considerat evaluarea scăzută, a raportat Reuters în septembrie. Acțiunile CNH cotate la Milano au crescut după reînceperea discuțiilor cu până la 4,5%.

Ultimele negocieri despre viitorul Iveco vin ca urmare a planului companiei FAW, care produce camioane grele sub marca Jiefang, de extindere în afara Chinei în următorii câțiva ani. Reuters mai scrie că FAW intenționează să achiziționeze o participație minoritară la FTP, compania grupului FCA care proiectează și produce motoare, dar această veste nu a fost confirmată.

Vânzarea Iveco ar fi o alternativă la planul ilustrat de CNH Industrial în 2019, care prevedea scindarea Iveco și FPT în 2021, operațiune care venea dintr-un efort de a spori valorile activelor și de a-și eficientiza afacerile, dar care a fost amânată din cauza pandemiei de Covid-19.

CNH a purtat, de asemenea, discuții și cu chinezii de la Shandong Heavy Industry Group la sfârșitul anului trecut. Oferta Shandong Heavy Industry a fost de cel puțin 3,5 miliarde de euro, dar ulterior a fost depășită de FAW. În mod separat, Iveco se pare că este în discuții pentru a dezvolta în comun tehnologii pentru camioane și cu startup-ul chinezesc Plus.

Iveco, Daimler Truck AG, OMV, Shell și Grupul Volvo s-au angajat să lucreze împreună, în cadrul H2Accelerate, la crearea condițiilor de lansare pe piața europeană a camioanelor cu hidrogen.

În situația în care tot mai multe guverne și companii se aliniază unei viziuni comune asupra sistemelor energetice cu emisii zero, participanții la H2Accelerate consideră că hidrogenul este un combustibil esențial pentru decarbonizarea completă a sectorului camioanelor.

Lansarea pe scară largă a camioanelor alimentate cu hidrogen va crea noi industrii care includ la rândul lor unități de producere a hidrogenului, sisteme de distribuție pe scară largă a hidrogenului, rețele de stații de alimentare cu capacitate mare pentru hidrogen lichid și gazos și producția de vehicule alimentate cu hidrogen. Participanții la H2A consideră că investițiile sincronizate în sector vor crea condițiile pentru lansarea în masă a vehiculelor grele alimentate cu hidrogen, cerute pentru a atinge targetul european de emisii nete zero până în 2050.

Prima fază va începe cu grupuri de clienți dispuși să se angajeze devreme în transportul pe bază de hidrogen, ale căror flote să funcționeze în clustere regionale și pe coridoare europene de mare capacitate, cu o acoperire bună a rețelei de stații de alimentare. Aceste clustere pot fi apoi interconectate pentru a construi o rețea cu adevărat paneuropeană, etapă care se va întinde pe un deceniu, necesitând sprijin și din partea sectorului public.

În cadrul H2Accelerate, participanții vor căuta împreună finanțare pentru proiectele precomerciale, din prima fază a lansării. În paralel, participanții vor interacționa cu factorii de decizie politică și autoritățile de reglementare pentru un mediu politic care să sprijine creșterea ulterioară a volumului de producție al camioanelor cu hidrogen și rețeaua europeană de alimentare  cu hidrogen. „Avem nevoie de proiecte concrete pentru a demonstra împreună cu transportatorii și alte părți interesate că această soluție este viabilă din punct de vedere financiar și operațional. Colaborarea revoluționară H2Accelerate va crea condițiile pentru ca acest lucru să se întâmple și să accelereze tranziția către transportul cu emisii zero”, a declarat Gerrit Marx, președinte vehicule comerciale CNH Industrial.