Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FTP Industrial, companie producătoare de motoare, membră a grupului CNH Industrial (CNHI), este partener al Uniunii Europene în cadrul a două proiecte de cercetare al căror scop este furnizarea de sisteme de propulsie cu zero emisii poluante pentru camioane şi autocare.

LONGRUN – acronim folosit pentru „proiectul de dezvoltare a unui tren de rulare eficient şi ecologic pentru aplicaţii de transport pe distanţe lungi pentru camioane grele şi autocare” – este inclus în programul de inovaţie „Orizontul Uniunii Europene 2020”, din care fac parte 30 de parteneri, inclusiv Iveco, constructorul de vehicule comerciale din grupul CNHI.

Proiectul promovează dezvoltarea de sisteme de propulsie hibride diesel-electric, atât pentru camioane, cât şi pentru autocare.

Partenerii vor dezvolta 8 vehicule demo, cu 3 variante de motoare şi o linie de propulsie hibridă. LONGRUN va contribui la reducerea emisiilor poluante şi de monoxid de carbon cu 30%, iar a celor de dioxid de carbon cu 10%.

FTP Industrial şi Iveco au fost parteneri şi în proiectul Imperium, un consorţiu din care au făcut parte principalii producători de camioane şi de motoare, furnizori de sisteme tehnologice şi instituţii de cercetare.

Proiectul, derulat sub patronatul Comisiei Europene şi Iniţiativei Europene pentru Vehicule Verzi (EGVI), a avut ca obiectiv furnizarea de vehicule şi soluţii de mobilitate prietenoase cu mediul.

CNH Industrial N.V. şi Nikola Corporation au co-sponsorizat, la începutului acestei luni, conferinţa intitulată „Decarbonizarea Transportului Greu şi Rolul Hidrogenului”, la care au participat politicieni de marcă din structurile de conducere ale Uniunii Europene, experţi din industrie şi reprezentanţi ai organizaţiilor interguvernamentale.

„Suntem entuziasmaţi de oportunităţile pe care le avem pentru a transforma perspectivele transportului greu cu zero emisii în realitate. Lucrăm împreună cu Nikola la finalizarea modelului de camion Tre BEV, care este planificat să intre în producţie în ultimul trimestru al anului viitor”, a declarat Gerrit Marx, Preşedinte Vehicule comerciale şi speciale în cadrul CNH Industrial  şi membru în consiliul de directori ai Nikola.

„Nikola Tre va stabili noi standarde pentru camioanele cu zero emisii”, a adăugat Mark Russell, CEO Nikola. „Suntem mândri să sponsorizăm acest eveniment, în contextul în care Comisia Europeană a stabilit un plan ambiţios de eliminare a emisiilor de carbon provenite din transport până în 2050. Nikola, în parteneriat cu CNH Industrial, pot juca un rol semnificativ în asistarea industriei de profil să îşi atingă aceste obiective“.

Strategia de mobilitate a Comisiei Europene (CE) urmează să fie prezentată la începutul lui decembrie a.c., iar hidrogenul este considerat un punct cheie în dezvoltarea transportului ecologic în anii următori. Astfel, Comisia Europeană (CE) și-a propus să investească în deschiderea a un milion de stații de alimentare cu hidrogen pe tot continentul, până în 2025.