Companiile Carrefour și Coca-Cola HBC România au lansat o nouă colaborare în cadrul Planului de Afaceri Sustenabil (Sustainable Linked Business Plan – SLBP), fără caracter financiar, care urmărește reducerea deșeurilor provenite din ambalaje și a emisiilor de carbon. Cele două companii au anunțat primele rezultate obținute în cadrul primelor două inițiative dezvoltate în acest program. Acestea au inclus o campanie de conștientizare adresată consumatorilor, care evidențiază rolul reciclării și a ambalajelor, precum și un program de optimizare a planificării comenzilor și livrărilor, menit să eficientizeze procesul și reducerea emisiilor de CO₂ generate.
Campania de conștientizare a consumatorilor desfășurată în peste 150 de magazine Carrefour a promovat portofoliul Coca-Cola produs local din 100% plastic reciclat (rPET), evidențiind impactul lor redus asupra mediului. Consumatorii au fost informați despre reciclare printr-o pagină web dedicată și printr-un parteneriat cu DEX Online. Pentru a încuraja implicarea directă, campania a cuprins și o promoție în aplicația Carrefour Act For Good prin care clienții au avut prilejul de a primi un voucher de 5 lei la achiziționarea de produse Coca-Cola în ambalaje rPET, în valoare de minimum 20 lei .
Coca-Cola HBC România și Carrefour își optimizează planificarea comenzilor și reducerea frecvenței livrărilor pentru a reduce emisiile de CO₂. În 13 din cele 35 de hypermarketuri Carrefour, frecvența livrărilor a fost redusă de la cinci la patru zile pe săptămână, fără a diminua volumele de produse. De asemenea, introducerea remorcilor ușoare a permis transportul unei cantități mai mari de produse per cursă, contribuind la eficientizarea distribuției.

„Suntem mândri de această colaborare, care reunește eforturile ambițioase ale companiilor noastre în domeniul sustenabilității. Sustenabilitatea este o valoare comună care ne definește și face parte integrantă din activitatea noastră, nu doar în relația cu consumatorii, ci și cu partenerii din retail. Suntem convinși că, lucrând împreună, putem progresa și mai mult, prin abordarea unor aspectele esențiale ale colaborării noastre. Pe lângă campania din magazine care evidențiază rolul ambalajelor reciclate, am făcut și un pas concret în zona de logistică, printr-o planificare și un transport mai eficient, reducând astfel impactul asupra mediului. Și acesta este doar începutul colaborării noastre, parte dintr-un amplu acord global care ne va ajuta să facem pași semnificativi înainte, apropiindu-ne de atingerea obiectivelor noastre de sustenabilitate.”, a precizat Cornel Cărămizaru, General Manager Coca-Cola HBC România.
„Suntem încântați să lansăm o astfel de colaborare în România, care reunește companii cu obiective clare în ceea ce privește sustenabilitatea. Este o oportunitate reală de a demonstra că schimbarea se produce prin acțiuni tangibile – fie prin utilizarea materialelor reciclate în ambalaje, fie prin reducerea emisiilor în rețeaua logistică. România este una dintre piețele unde am înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește ambalajele sustenabile, după inaugurarea unității proprii de producție rPET și tranziția întregului portofoliu local la sticle, cu excepția etichetelor și a capacelor, fabricate din 100% rPET. Eforturile noastre sunt completate de Sistemul de Garanție-Returnare, care înregistrează rate de colectare de peste 80%. Parteneriatul cu Carrefour pune în valoare aceste eforturi, permițând comunicarea lor mai eficientă către consumatori.”, a subliniat Mark Docherty, General Manager Coca-Cola România.

„Ne bucurăm să contribuim, alături de partenerii noștri, Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, la consolidarea unor soluții sustenabile cu impact real: de la educație și responsabilitate, până la reducerea impactului emisiilor de CO₂ asupra mediului. Acest parteneriat este o inovație în termeni de colaborare, în care două companii își aliniază expertiza și resursele cu scopul de a crea un category management sustenabil, ce depășește zona de business și generează valoare pe termen lung pentru comunități și pentru mediu. Ca parte a acestui efort comun, estimăm reduceri anuale importante ale emisiilor de CO₂, prin optimizarea livrărilor și utilizarea remorcilor ușoare. Astfel, dovedim că sustenabilitatea este un angajament pe termen lung.”, declară Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
„Parteneriatele solide cu furnizorii noștri sunt esențiale în modernizarea și dezvoltarea retailului de astăzi. Acestea ne permit să inovăm, să îmbunătățim experiența clienților și să dezvoltăm proiecte cu impact real, de la sustenabilitate și eficiență operațională, până la diversificarea ofertelor din magazine. Alături de Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România, îmbinăm optimizarea transporturilor și utilizarea camioanelor ușoare pentru reducerea emisiilor, cu inițiativele dedicate clienților, precum campania de recompensare a alegerea ambalajelor sustenabile, prin programul Act for Good. Este un model de colaborare responsabilă, prin care reducem impactul asupra mediului și construim soluții durabile pentru un retail mai sustenabil.”, a adăugat Jagoda Zientara, Director Comercial și Aprovizionare și membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.
Colaborarea dintre Coca-Cola HBC România și Carrefour urmărește obținerea de rezultate concrete și măsurabile pentru mediu, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Planul de Afaceri Sustenabil (SLBP), creat la nivel global de Carrefour, oferă un cadru de cooperare cu partenerii din Sistemul Coca-Cola și are ca obiectiv implicarea furnizorilor în strategia „Food Transition for All”, prin asumarea unor obiective comune și măsurabile în domeniul sustenabilității.
Coca-Cola HBC AG a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru (T1) din acest an, demonstrând o performanță stabilă și o direcție promițătoare pentru restul anului. Coca-Cola HBC AG continuă să își pună în aplicare strategia 24/7, raportând o creștere organică a veniturilor de 12,6%. Această performanță este susținută de o creștere organică a volumului de 1,8%, cu rezultate solide pe piețele emergente și în curs de dezvoltare.
În particular, volumele de băuturi carbonatate au rămas stabile, în timp ce volumele de băuturi energizante și cafea au generat o creștere de două cifre, cu +37,3% și, respectiv, +34,3%.
În ultimele douăsprezece luni, Coca-Cola HBC AG a reușit să-și majoreze veniturilor per unitate, înregistrând un avans de 10,6%, ceea ce reflectă eficiența inițiativelor sale de gestionare a veniturilor. Cu toate că veniturile raportate au înregistrat o creștere de 1,0%, acest rezultat a fost eclipsat de performanța solidă a creșterii organice. Efectele negative ale cursului de schimb valutar în Nigeria și Egipt au exercitat presiuni asupra veniturilor raportate, însă creșterea organică puternică a compensat aceste influențe.
De asemenea, compania continuă să își consolideze poziția pe piață prin îmbunătățirea cotei de valoare. În plus față de creșterile puternice din 2023, Coca-Cola a înregistrat câștiguri în segmentele băuturilor răcoritoare non-alcoolice gata de consum (NARTD) și al băuturilor carbonatate, generând o creștere de 120 de puncte de bază și, respectiv, 70 de puncte de bază.
În piețele dezvoltate, veniturile organice au crescut cu până la 5,1%, în principal datorită creșterii veniturilor per unitate, chiar dacă volumele au fost afectate de comparații dificile. În schimb, pe piețele în curs de dezvoltare, compania a înregistrat o creștere organică a veniturilor de 12,5%, cu o îmbunătățire încurajatoare a volumelor după un an dificil 2023. În piețele emergente, veniturile organice s-au majorat cu până la 19,0%, o performanță susținută de expansiunea venitului per unitate și de o performanță rezilientă a volumelor, în ciuda turbulențelor macroeconomice și a devalorizării monetare.
Coca-Cola HBC AG anunță investiții suplimentare în portofoliul său unic 24/7 și în capacitățile sale personalizate. Mixul de produse single-serve pe segmentul băuturilor carbonatate a crescut cu 230 de puncte de bază, datorită inițiativelor de gestionare a creșterii veniturilor.
De asemenea, Monster Energy Green Zero Zahăr a fost lansat pe 16 piețe, susținând creșterea continuă și în forță a gamei Monster. În segmentul cafelei, a înregistrat o creștere determinată de extinderea parteneriatelor premium în industria de HoReCa. În paralel, distribuția Finlandia Vodka s-a extins pe alte 17 piețe, consolidând poziția companiei în segmentul băuturilor alcoolice.
Coca-Cola HBC AG a anunțat un acord de achiziție a BDS Vending din Irlanda, consolidându-și astfel capacitățile interne în domeniul automatelor de vending și îmbunătățindu-și capacitățile de distribuție pe piață.
„Am avut un început de an puternic, cu un progres continuu datorită strategiei noastre 24/7. Veniturile organice au crescut cu 12,6% datorită categoriilor strategice prioritare de băuturi carbonatate, energizante și cafea. De asemenea, suntem încântați să raportăm încă un trimestru de creștere a volumului și a cotei de piață.
În această perioadă, bazându-ne pe date și analize, am accelerat investițiile în portofoliul nostru unic 24/7 și în capacitățile noastre personalizate, cu mai multe lansări de branduri noi și inițiative specifice pe piețele pe care suntem prezenți. Acest lucru ne asigură o execuție puternică și continuă pe piață, în strânsă colaborare cu clienții noștri.
Deși cunoaștem contextul macroeconomic mai larg, suntem încrezători în ceea ce privește realizarea previziunilor noastre financiare pentru anul în curs și realizarea de noi progrese în raport cu obiectivele noastre de creștere pe termen mediu.”,
a declarat Zoran Bogdanovic, Chief Executive Officer Coca-Cola HBC AG.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit