Ad
Ad
Ad
Ad

Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) va începe să utilizeze 30 de camioane electrice Renault Trucks pentru livrările last mile către clienții din Belgia, dintre care primele cinci au pornit la drum în zona Anvers.

Prin acest parteneriat cu Renault Trucks, producătorul de băuturi își electrifică o cincime din flota de camioane și creează cel mai mare parc de camioane electrice din Belgia, ceea ce îi va permite să-și scadă emisiile de CO2 cu 75% comparativ cu camioanele diesel și cu 30% pe întregul lanț valoric, până în 2030, și să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2040.

Pentru aceasta, Coca-Cola acționează pe mai multe fronturi, inclusiv reducerea pe cât posibil a ambalajelor, care reprezintă 40% din amprenta sa de mediu – în 2021 a început să folosească plastic 100% reciclat pentru toate sticlele din Belgia, ceea ce a redus emisiile cu 70%. Iar centrul său de la Chaudfontaine a obținut certificarea neutralității în ceea ce privește emisiile de carbon.

Coca-Cola a colaborat cu Renault Trucks pentru a selecta camioanele potrivite și a crea cele mai bune condiții de încărcare pentru utilizarea lor locală. „Am analizat cu grijă datele logistice ale Coca-Cola, am produs simulări realiste de rute și am efectuat teste în condiții reale de operare, care au vizat consumul de energie, precum și confortul și siguranța șoferului”, detaliază Siegfried Van Brabandt, Managing Director Renault Trucks Belux. Camioanele sunt echipate cu sisteme de camere de 360°, pentru eliminarea unghiurilor moarte, cu sistem pentru avertizarea pietonilor și bicicliștilor și cu o ușă transparentă, pentru vizibilitate optimă pe partea pasagerului.

Pentru a-și ajuta clienții să-și decarbonizeze flotele, Renault Trucks dezvoltă o soluție personalizată care acoperă atât vehiculele, cât și serviciile, oferă suport pentru utilizarea corectă a camioanelor electrice și continuă să-și extindem gama de vehicule electrice: anul viitor va produce un camion electric de 44 t care merge mai cu o singură încărcare. În plus, ca parte a Grupului Volvo, investește în expansiunea infrastructurii publice de încărcare din Europa, prin parteneriate strategice.

Cu un volum de vanzari mai mare cu 5,6% in 2019 fata de 2018, Coca-Cola HBC Romania a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 2,76 de miliarde de lei (581 de milioane de euro), in crestere cu 9% fata de 2018. Compania a vandut in 2019 peste 1,1 miliarde de litri de bauturi racoritoare, cifra care se situeaza peste nivelul inregistrat in 2008, ultimul an de boom economic pentru Romania inainte de criza economica internationala, potrivit ZF. Iar cifra de afaceri raportata in 2019 este la cel mai inalt nivel din istoria de aproape 30 de ani.
In Romania, Coca-Cola are trei unitati de productie, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, si peste 1.400 de angajati.
Grupul activeaza in 28 de tari si este controlat de Kar-Tess Holding (23% din actiuni), o companie controlata la randul sau de familia David-Leventis si The Coca-Cola Company (23% din actiuni). Ca volume vandute, Romania este a patra piata pentru Coca-Cola Hellenic, dupa Rusia, Italia si Nigeria.