Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Vanzarile cross-border au crescut cu 75% de la inceputul anului si pana in prezent, fata de ultimele luni din 2019, pe fondul cresterii comenzilor online, dar si a imbunatatirii serviciilor de livrare, potrivit Coletaria.ro.
Situatia generata de masurile de combatere a raspandirii COVID-19 in Romania a generat o crestere semnificativa a comenzilor din afara tarii, astfel ca, in primele 5 luni ale anului, volumul de colete intrate in Romania din tarile UE s-a dublat, arata sursa citata.
„Ne asteptam ca, in perioada urmatoare, volumul de livrari cross-border din Romania spre alte tari sa aiba o crestere exponentiala, iar livrarile de colete din alte tari catre Romania sa se dubleze anul acesta. Comerciantii din Romania s-au orientat catre marketplace-urile din Europa, odata cu dezvoltarea acestui segment, fapt care a dus la cresterea considerabila a vanzarilor pe cross-border. In prezent, la nivelul pietei locale, din volumul total de livrari, 20% reprezinta comert cross-border si 80% intern. Estimam ca, pana la finalul anului, ponderea pe cross-border va urca la cel putin 30%”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria.ro, mentionand ca, in prima faza, comerciantii din Romania vizeaza diaspora, care reprezinta un segment considerabil de cumparatori.
Cele mai accesibile piete sunt, in primul rand, tarile vecine – Ungaria si Bulgaria, dar si Germania, Cehia, Polonia, UK, Italia si Spania, unde pretul transportului este accesibil, atat pentru magazinele din Romania, cat si pentru clientii din tarile respective, unde exista comunitati mari de romani si marketplace-uri stabile.
Printre cele mai des intalnite tipuri de produse livrate din Romania in afara regasim produsele din urmatoarele segmente: carti, Health & Beauty, Fashion, produse pentru copii, jucarii, articole sportive, gaming si accesorii IT. La polul opus, cele mai comercializate produse din strainatate in Romania fac parte din categoriile IT&C, Fashion, accesorii, gadgeturi, produse Health & Beauty, produse pentru copii, articole sportive, Home & Deco, auto-moto.
Recent, Coletaria.ro a lansat si serviciul de livrare la domiciliu si a crescut numarul de pick-up point-uri din magazinele de service GSM si de printing.
Din punctul de vedere al volumului, vanzarile cross-border realizate online reprezinta un procent destul de mic din totalul eCommerce-ului la nivel european, insa volumele sunt tot mai mari, anticipandu-se ca in urmatorii cinci ani vanzarile internationale de bunuri vor deveni principala sursa de venit pentru eTaileri. In Romania, cifrele sunt si mai mici decat in Europa, dar livrarile cross-border prind avant, Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria.ro, operator logistic specializat in acest tip de livrari, estimand o crestere de 10% la nivelul pietei pentru 2020, in timp ce volumele inspre si dinspre Romania operate de Coletaria.ro se vor situa in jurul a 300.000 de unitati.
Livrarile cross-border, ca de altfel comertul electronic international, se refera la vanzarile din afara granitelor, in care vanzatorul se afla intr-o tara, iar cumparatorul in alta tara. Destul de simplu, nu? Ei bine, in realitate lucrurile nu stau chiar asa, mai ales in cazurile in care esti un magazin online la inceput de drum sau chiar de nivel mediu si nu ai forta logistica necesara pentru a gestiona optim livrarea intr-o alta tara. Pe langa livrarea propriu-zisa, care este destul de costisitoare, ori dureaza prea mult, ori firma de curierat locala nu acopera destinatia dorita, intervin si alte aspecte care pot impacta business-ul cross-border, dupa cum ne explica Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria.ro, filiala romaneasca a grupului ceh Packeta. „Pe langa serviciile de integrator logistic, clientilor cu care noi colaboram le facilitam intrarea pe o anumita piata prin mai multe modalitati, inclusiv pe partea de serviciu clienti (customer care), le oferim asistenta juridica si posibilitatea de a deschide un cont bancar, lucram cu firme de PR si marketing etc. In toate aceste colaborari am identificat doua probleme. Prima se refera la frica de necunoscut, faptul ca nu cunosc legislatia juridica si fiscala, iar cea de-a doua la costurile de livrare.“ Anul trecut, din cele circa 800.000 de colete transportate de Coletaria.ro, 30% au fost livrari cross-border, iar pentru anul acesta oficialul estimeaza o crestere de cel putin 10%, similara cu piata. De altfel, potrivit ultimelor date oferite de Eurostat, 35% din cumparatorii online au achizitionat de la vanzatori localizati in alte tari europene, comparativ cu 29% in 2014, in timp ce un total de achizitii cross-border de 27% a fost atins pentru tari din afara UE, de asemenea in crestere de la 17% in 2014. Si tot anul trecut, 71% din totalul utilizatorilor online la nivelul UE au facut cel putin o achizitie online. La nivelul Romaniei insa, procentul este mult mai mic, de 29%, similar cu cel al Bulgariei, de exemplu. Interesant este ca, la nivelul motivelor invocate pentru a NU cumpara online, participantii la sondajul Eurostat au enumerat problemele la livrare ca fiind pe ultimul loc in topul motivelor, procentul de ingrijorare fiind de 7%, semn ca logistica eCommerce este pe drumul cel bun.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).